Wat je even kwijt wil #64

Balen zeg! Voel je je nu wat beter?

2 likes

Oh maar dit staat gewoon in de huisregels hoor:

“Het forum is bedoeld voor discussies en gesprekken met elkaar. Het is niet bedoeld als (publiek) dagboek.“

5 likes

Dit zijn allemaal dingen waar ik niet bij stil sta maar wel boos om word.

12 likes

En bij mannen wordt een hartinfarct sneller herkend dan bij vrouwen. Dus lang leven het patriarchaat :ok_woman:t2:

4 likes

Ja bij veel medische dingen worden vrouwen niet serieus genomen. Bijv hoe weinig er bekent is over bepaalde menstruatie klachten. Echt een schande

2 likes

Maar mannen hebben geen last van menstruatieklachten, dus waarom zou je dat onderzoeken. Vraagje hoeveel onderzoeken zijn er naar erectieproblemen?

5 likes

Maar in de film Titanic wordt toch niet alle ellende uitgevlakt? Het verhaal draait wel om Jack en Rose, maar vooral de tweede helft van de film laat best wel wat ellende zien.

Les Misérables gaat trouwens niet over de Franse Revolutie, maar over de Juniopstand in 1832.

2 likes

Vergeet dit meesterwerk niet

2 likes

Die docu serie is wel echt heel goed!l voor als is er meer van wil weten

1 like

Oh top dan ga ik die vanavond kijken.

1 like

En deze podcast!

5 likes

Naar mijn idee zoeken vrouwen daarom vaker hun heil in de homeopathische en niet-medische zorg. Als je niet gehoord wordt door artsen, zoek je het elders.

7 likes

O ik bedoelde eigenlijk niet dat er geen andere rampen/nare situaties zijn waarbij dit voorkomt, maar de Titanic kwam heel concreet in me op. De dingen die jij noemt vind ik ook wel apart als ik erover nadenk ja. Aan de ene kant ook goed voor een stuk bewustwording (als in, dat er nog bij de gebeurtenis stil wordt gestaan, al krijg ik dit gevoel niet van de Titanic), aan de andere kant voelt het voor mij heel erg dubbel.

3 likes

Ik vind dat er bij de Titanic juist wel context wordt gegeven rondom het romantische verhaal. Het geeft de tijdsgeest weer en laat de enorme klassenverschillen zien. En als de ramp zich eenmaal voltrekt, zie je wat een impact die klasseverschillen tot in het extreme hebben.

Ik vind het een film juist altijd iets extra’s geven als je sociale en historische context meekrijgt. Er zullen over een aantal jaar vast ook films gemaakt worden met de Rusland/Oekraïne oorlog of de MH17 ramp als decor.

1 like

Ik stond gister met 2 mannen in een bloemenzaak en die kochten idd een bos vanwege vrouwendag!

5 likes

Het is m’n vrije dag en ik wil zo boodschappen doen alleen er zijn twee mannen aan het werk in het trappenhuis en ik wil er niet langs want:

Alex your farts stink brother
Youre about to shit your pants???
It fucking kills me
Stank me up
*Maakt kotsgeluiden
*Zingt liedje over de stinkscheten

In een ideale wereld zou ik nu gewoon naar buiten gaan en een grapje maken, maar ik ben een schijterd.

15 likes

Vanmorgen had ik echt zo’n super tranquille droom. Dat ik bij een prachtig meer zat, onder een soort afdakje te tekenen en te schilderen. Het was echt prachtig om te zien en ook regende het een beetje waardoor je zo’n rustgevend geluid van het druppelen van de regen hoorde. Ik voelde me echt zooo peaceful en relaxed. Wow ik was er echt van onder de indruk. Ik werd ook gewoon wakker omdat ik tegen mezelf zei van
Nahhh dit kan niet waar zijn hoor :joy: en sowieso kan ik niet schilderen of tekenen ook hahah

21 likes

:rofl: Past prima dus

9 likes

Zeker, het geeft wat extra’s mee.
Toch denk ik dat ik het heel gek zou vinden om bijvoorbeeld ‘MH17: De Musical’ te zien, met allemaal liedjes etc erin.

Maar goed, het was even een realisatiemoment voor me. Dat ik dacht van, ‘Wacht maar de Titanic is gewoon een grote ramp geweest, stel je voor dat we alles wat met dat verhaal is gedaan met MH17 of 9/11 zouden doen, dan voelt het raar’.
Het verjaren speelt ook mee, er zijn ook veel dingen over WO2 gemaakt nu natuurlijk, zoiets ga je niet direct na een oorlog doen.

Wat ik verder nog kwijt wilde: had zo apart gedroomd. Had gedroomd dat hier iemand iets zei over mn thesisonderwerp en dat ik toen zei: ‘HĂ© daar gaat mn thesis over’ en toen zei diegene ‘Nee dat kan niet daar ben je te dom voor’ en iedereen likede dat bericht :cry: . Daarna liep ik langs een cursus ‘over paaltjes heen stappen’ voor beginners, gevorderden en experts.

Van die paaltjes die soms bij een weiland staan zodat je er als wandelaar langs kan/over het hek heen kan zegmaar. Per categorie stonden er allemaal mensen in de rij om zo snel mogelijk over dat paaltje heen te stappen. Wtf.

3 likes

Hahah ja had mn woord zorgvuldig gekozen;p

Ik ben nog steeds binnen en aan het meeluisteren. Het zijn net Bert en Ernie. De schetenlater Bert want die zegt nauwelijks wat en die andere Ernie. Hij zingt allemaal liedjes en maakt grapjes, maar krijgt dus nauwelijks respons :smiling_face_with_tear:

3 likes