Ah wordt vast leuk. Ik ben ook een keer in januari op een maandag naar de efteling geweest en het was superrustig en konden overal zo doorlopen. Veel plezier!
Maar kan het niet dat een andere bewoner dit doet? Bij mijn oma was dat het geval. Daar zat iemand die beginnend dementerend was en daardoor dacht dat alles van haar was. Niet alleen de suikerpotjes en bloemetjes uit de gezamenlijke ruimtes maar dus ook kleren en persoonlijke spullen van medebewoners
Bij de ouders van een kennis gooien ze alles op een grote hoop met het wassen. De kledingkast van zowel haar vader als moeder zijn door de tijd helemaal leeg geworden. Ze letten er gewoon niet op.
Vanmorgen was mooie zonsopkomst, en vroeg inderdaad. Voorjaar komt.
Hebben we ook al onderzoek naar laten doen. Sommige stukken zijn gevonden, maar niet alles. Dus veel is helemaal verdwenen
@Negativ Ja we hebben zoveel posters hangen waar op staat dat wij haar kleren wassen, maar toch verdwijnt het. Sommige weken hebben we maar 2 of 3 kledingstukken
Bizar dat er zo wordt omgegaan met andermans spullen. Dat een keer iets kwijtraakt kan gebeuren natuurlijk maar dit is toch wel echt ernstig. En dan de schuld op ZZPers gooien is wel heel makkelijk. Als je die mensen in dienst neemt dien je er ook van uit te kunnen gaan dat ze hun werk goed doen. Als overkoepelende organisatie mag je dan toch wel wat meer verantwoordelijkheid tonen
Ja het is ook zo lullig, omdat mijn oma een hele nette dame was (ok klinkt raar, maar je snapt het) die veel waarde aan haar kleding hechtte. Het is maar goed dat ze niet begrijpt wat er gebeurt.
Heel bizar! Hebben jullie haar kleding wel eens terug gezien bij een ander? Dat een andere dame het aanhad?
Ik zit echt zo te twijfelen of ik een sportabonnement van 62 euro per maand ga afsluiten. Ik vind het echt veel geld maar deze sportschool zit letterlijk bij mij op de hoek dus het zou wel echt praktisch zijn. Ik heb er al wel eerder een abonnement gehad voor een paar maanden en merkte toen wel dat ik toch makkelijker heen ging dan naar een goedkopere sportschool op 10/15 min fietsen. Ik zou alleen maar max 2x per week kunnen gaan denk ik want ik voetbal ook al 3x per week. Aan de andere kant ligt dat altijd van dec tm feb en van half juni tot eind augustus stil, dus dan zou ik wel vaker naar de sportschool kunnen. Maar goed als ik de 2x per week gemiddeld niet red dan betaal ik dus eigenlijk 15.50 per keerâŠ
Ehm nee? En dan zorgmedewerkers filmen zonder dat ze het weten? Dat is verboden
Nee dat is ook zo raar! De meeste vrouwen dragen broeken en die draagt ze nooit.
Is het een optie zelf te wassen?
Hebben ze misschien een strippenkaart of dagpassen zodat je het eerst kan testen. Of misschien kortere abbonementen dan meteen een jaar ?
Ja je kan kiezen om het zelf te wassen.
Dit doen wij dus ook. De regeling is dan dat de verzorging de vuile was onderin de kast in een tas (een wasmand) stopt. Dit staat in haar dossier, op meerdere A4tjes op haar kast en in haar kamer.
Maar sommige weken krijgen we maar 2 kledingstukken of helemaal niks. En dan verdwijnen nieuwe kledingstukken.
Het gebeurt ook bij andere cliënten die deze regeling hebben en aan de ene kant is dat een opluchting (ligt niet aan ons), maar aan de andere kant ook zorgelijk.
Ugh wat rot. Kan me voorstellen dat het ook lastig is voor je vertrouwen in de zorg daar, vooral als ze niet echt onderzoek lijken te doen. Aan de andere kant kan ik me ook heel goed voorstellen dat ze simpelweg geen tijd hebben.
Als je echt ongelukkig bent en het totaal niet naar je zin hebt, blijf dan niet daar omdat je denkt dat dit moet. Dat je het mooier hebt zitten maken, maakt niet uit. Is normaal, je wil het zelf graag en je wil niet dat mensen zich zorgen maken.
Maar echt, kom terug als je niet gelukkig bent. Tuurlijk moet je het een kans geven, maar je hebt er niks aan als je ongelukkig zit te wezen omdat je denkt dat niet hoort. Misschien voelt het als falen, maar dat is het niet. Probeer het te zien als iets dat je dan geprobeerd heb, want het leek je fantastisch, alleen bleek de praktijk anders. Je hebt het dan in elk geval geprobeerd.
Ik spreek uit ervaring, ik was ergens voor werk en zou daar 2 maanden blijven en na 2 weken buikpijn en elke dag huilen ben ik naar huis gegaan en dat is nog steeds een van mn beste beslissingen ooit.
Een vriend uit het buitenland zou deze week en dit weekend in de buurt zijn voor werk en had gevraagd om samen leuke dingen doen. Dus ik woensdag en komend weekend vrij gehouden voor hem. Hoorde niks dus dacht zal is vragen hoe het staat, is de planning verandert en âoh sorry vergeten te zeggenâ
Net een examen ontzettend verknald. Kreeg een dikke brainfart bij vragen die ik extra heb geleerd. Nu hopen dat ik net met de hakken over de sloot ben, anders herkansing.
Ja heb je helemaal gelijk in ook! Ik probeer het sowieso nog een paar dagen en als ik me echt nog steeds heel kut voel dan kan ik altijd gewoon naar huis gaan.
Heb voor nu maar even een lijstje gemaakt met alles wat ik nog wilde zien/doen/eten etc. waar ik op citytrip nooit tijd voor had. En ik ga deze week maar een keer zoân coworkspace proberen waar je een dagpas voor kan kopen.
Goed zo! Voor jezelf kiezen!
Vaak in deze situaties weet je zelf al wat je moet doen, maar is het fijn als iemand dat toch even zegt ofzo. Althans dat heb ik zelf en ook in mijn omgevingd al paar keer gezien.
Ik hoop uiteraard dat je je draai nog gaat vinden, maar hoop vooral dat je uiteindelijk voor jezelf kiest.