Wat je even kwijt wil #64

Is het nog een optie om een briefje op te hangen in de kast/bericht te sturen dat als er weer spullen kwijt zijn, jullie melding zullen maken bij de politie?

Dat er een keer een hemd verdwijnt in alle chaos kan misschien gebeuren (alhoewel, hoe moeilijk is het om een kledingstuk in een wasmand te stoppen) maar consequent zoveel kan echt niet

1 like

Is je oma vaker incontinent? Want dan moeten ze het misschien zelf wassen en komt het zo weg als het niet gelabeld is? Daar gaat het vaker mis mee op mijn afdeling

1 like

Oh goeie! Zal ik eens naar kijken. Maar lijkt me wel dat ze zoiets dan aangeven?

herkenbaar, ik zou hier ook helemaal gefrustreerd van raken

Nou nee kijk stel je voor ik heb een client die haar broek bevuild heeft en ik weet dat haar familie zelf de was doet. Ik ga alleen geen vuile of natte broeken in die wasmand doen dus doe ik hem in de wasmachine van de afdeling. Ik ben dan voornemend om hem er ook weer uit te halen en te laten drogen op de kamer van die client. Ik vergeet dan dat die broek in de wasmachine zit en draag het ook niet over aan de volgende dienst. Waardoor mensen van de volgende dienst dan niet weten van wie die broek is die in de wasmachine ligt.

8 likes

Wtf?! Ik vind dit echt bizar, je betaalt klauwen met geld, en dan neem je ze ook nog eens werk uit handen door zelf die kleren te willen wassen, en dan krijg je dit. Kunnen jullie met die andere families geen actie ondernemen misschien? Samen sta je sterker enzo? Of hebben jullie dat ook al geprobeerd?

@lisaanna Wat jammer dat het zo tegenvalt :disappointed: Maar het is ook wel echt grauw droevig kakweer, dat helpt natuurlijk ook niet. Misschien nog eens proberen in de lente/zomer? Berlijn is wel echt op zijn best als het weer meewerkt…

2 likes

Haha ja het weer en hoe vroeg het donker is werkt ook niet echt lekker mee inderdaad! Ik blijf Berlijn fantastisch vinden, maar misschien niet helemaal in deze tijd van het jaar.

3 likes

Toch maar eens naar de huisarts geweest omdat ik me al ruim een maand vloekend elke nacht in bed omdraai, omdat de buitenkant van mijn knie nog steeds pijn doet na een val (met die gladheid half december). :grimacing: Kon meteen een foto in het ziekenhuis laten maken en krijg morgen de uitslag. Ik ben benieuwd wat eruit komt, ik hoop dat het iets is dat vanzelf weer over gaat/met hulp van de fysio en dat er niets meer nodig is dan dat.

1 like

Je hebt al veel tips gekregen zie ik maar host a sister (fb groep) is ook een goede manier om (vaak hele leuke) mensen te ontmoeten! Ik zie vaak iets langskomen over Berlijn, dus er is best een grote community in die fb groep van buitenlanders in Berlijn.

2 likes

Ja ze hebben wel een proefabonnement maar dat is 79 euro en dan betaal je ook 35 euro inschrijfkosten. Die inschrijfkosten heb je nu niet (aanbieding) wanneer je een heel jaar inschrijft.

Heb je niet het nummer van Sven?

1 like

Gaaf, waar was dit?

1 like

Dit voelt heel erg maar ik heb zo’n lange vermoeiende dag gehad dat ik vrees dat ik over een halfuur op een oor lig. :yawning_face:

1 like

Ik heb bezichtiging aangevraagd voor een huurappartement maar voldoe officieel gezien niet aan de inkomenseis (die moet 3,5x de huur zijn en ik kom aan 3x). Maar heb er bij gezet dat ik wel voldoende spaargeld heb. Ben nu alleen zooo gespannen of ik wel uitgenodigd word. Denk dat ik morgen ga bellen over de rest van de procedure. :grimacing:

8 likes

Dat vind ik wel prijzig. Kan je verder niet helpen want ik heb net mn abbo opgezegd na 1.5 jaar niet te zijn geweest.

Edit eigenlijk langer niet maar had een half jaar opeens een opleving.

1 like

Het spalkje achter mijn tanden is los en er zit een heel scherp stukje aan maar ik kan het pas volgende week donderdag laten plakken :sob: dat wordt een zere bek.

3 likes

Je kan er wel was op duwen, dat kan je misschien wel even ophalen bij de ortho of tandarts of misschien zelf kopen?

4 likes

Ik klem al jaren (onbewust en vooral snachts) mijn tanden op elkaar. Maar dit gaat met zoveel geweld dat ze flink afgesleten zijn. Afgelopen week had ik veel stress en blijkbaar zoveel dat er nu een stuk tand los zit :sob:. Vorig jaar al een kroon moeten laten zetten aan de andere kant voor hetzelfde. Echt huilen. Zowel om de kosten als om het feit dat het gewoon niet beter wordt. Al van alles geprobeerd maar helaas geen remedie die voor mij werkt.

6 likes

Heb je geen bitje?

2 likes

Jawel, maar helpt onvoldoende en bij stress is het niet alleen snachts maar bijvoorbeeld ook gewoon tijdens werk etc. Meestal onbewust, zoals andere nagels bijten ofzo gok ik? Gewoon constante spanning op die tanden