Wat je even kwijt wil #64

Is het een optie zelf te wassen?

3 likes

Hebben ze misschien een strippenkaart of dagpassen zodat je het eerst kan testen. Of misschien kortere abbonementen dan meteen een jaar ?

1 like

Ja je kan kiezen om het zelf te wassen.
Dit doen wij dus ook. De regeling is dan dat de verzorging de vuile was onderin de kast in een tas (een wasmand) stopt. Dit staat in haar dossier, op meerdere A4tjes op haar kast en in haar kamer.
Maar sommige weken krijgen we maar 2 kledingstukken of helemaal niks. En dan verdwijnen nieuwe kledingstukken.

Het gebeurt ook bij andere cliënten die deze regeling hebben en aan de ene kant is dat een opluchting (ligt niet aan ons), maar aan de andere kant ook zorgelijk.

Ugh wat rot. Kan me voorstellen dat het ook lastig is voor je vertrouwen in de zorg daar, vooral als ze niet echt onderzoek lijken te doen. Aan de andere kant kan ik me ook heel goed voorstellen dat ze simpelweg geen tijd hebben.

3 likes

Als je echt ongelukkig bent en het totaal niet naar je zin hebt, blijf dan niet daar omdat je denkt dat dit moet. Dat je het mooier hebt zitten maken, maakt niet uit. Is normaal, je wil het zelf graag en je wil niet dat mensen zich zorgen maken.

Maar echt, kom terug als je niet gelukkig bent. Tuurlijk moet je het een kans geven, maar je hebt er niks aan als je ongelukkig zit te wezen omdat je denkt dat niet hoort. Misschien voelt het als falen, maar dat is het niet. Probeer het te zien als iets dat je dan geprobeerd heb, want het leek je fantastisch, alleen bleek de praktijk anders. Je hebt het dan in elk geval geprobeerd.

Ik spreek uit ervaring, ik was ergens voor werk en zou daar 2 maanden blijven en na 2 weken buikpijn en elke dag huilen ben ik naar huis gegaan en dat is nog steeds een van mn beste beslissingen ooit.

6 likes

Een vriend uit het buitenland zou deze week en dit weekend in de buurt zijn voor werk en had gevraagd om samen leuke dingen doen. Dus ik woensdag en komend weekend vrij gehouden voor hem. Hoorde niks dus dacht zal is vragen hoe het staat, is de planning verandert en ‘oh sorry vergeten te zeggen’ :frowning_face:

1 like

Net een examen ontzettend verknald. Kreeg een dikke brainfart bij vragen die ik extra heb geleerd. :face_exhaling: Nu hopen dat ik net met de hakken over de sloot ben, anders herkansing.

Ja heb je helemaal gelijk in ook! Ik probeer het sowieso nog een paar dagen en als ik me echt nog steeds heel kut voel dan kan ik altijd gewoon naar huis gaan.

Heb voor nu maar even een lijstje gemaakt met alles wat ik nog wilde zien/doen/eten etc. waar ik op citytrip nooit tijd voor had. En ik ga deze week maar een keer zo’n coworkspace proberen waar je een dagpas voor kan kopen.

6 likes

Goed zo! Voor jezelf kiezen!

Vaak in deze situaties weet je zelf al wat je moet doen, maar is het fijn als iemand dat toch even zegt ofzo. Althans dat heb ik zelf en ook in mijn omgevingd al paar keer gezien.

Ik hoop uiteraard dat je je draai nog gaat vinden, maar hoop vooral dat je uiteindelijk voor jezelf kiest.

2 likes

Is het nog een optie om een briefje op te hangen in de kast/bericht te sturen dat als er weer spullen kwijt zijn, jullie melding zullen maken bij de politie?

Dat er een keer een hemd verdwijnt in alle chaos kan misschien gebeuren (alhoewel, hoe moeilijk is het om een kledingstuk in een wasmand te stoppen) maar consequent zoveel kan echt niet

1 like

Is je oma vaker incontinent? Want dan moeten ze het misschien zelf wassen en komt het zo weg als het niet gelabeld is? Daar gaat het vaker mis mee op mijn afdeling

1 like

Oh goeie! Zal ik eens naar kijken. Maar lijkt me wel dat ze zoiets dan aangeven?

herkenbaar, ik zou hier ook helemaal gefrustreerd van raken

Nou nee kijk stel je voor ik heb een client die haar broek bevuild heeft en ik weet dat haar familie zelf de was doet. Ik ga alleen geen vuile of natte broeken in die wasmand doen dus doe ik hem in de wasmachine van de afdeling. Ik ben dan voornemend om hem er ook weer uit te halen en te laten drogen op de kamer van die client. Ik vergeet dan dat die broek in de wasmachine zit en draag het ook niet over aan de volgende dienst. Waardoor mensen van de volgende dienst dan niet weten van wie die broek is die in de wasmachine ligt.

8 likes

Wtf?! Ik vind dit echt bizar, je betaalt klauwen met geld, en dan neem je ze ook nog eens werk uit handen door zelf die kleren te willen wassen, en dan krijg je dit. Kunnen jullie met die andere families geen actie ondernemen misschien? Samen sta je sterker enzo? Of hebben jullie dat ook al geprobeerd?

@lisaanna Wat jammer dat het zo tegenvalt :disappointed: Maar het is ook wel echt grauw droevig kakweer, dat helpt natuurlijk ook niet. Misschien nog eens proberen in de lente/zomer? Berlijn is wel echt op zijn best als het weer meewerkt

2 likes

Haha ja het weer en hoe vroeg het donker is werkt ook niet echt lekker mee inderdaad! Ik blijf Berlijn fantastisch vinden, maar misschien niet helemaal in deze tijd van het jaar.

3 likes

Toch maar eens naar de huisarts geweest omdat ik me al ruim een maand vloekend elke nacht in bed omdraai, omdat de buitenkant van mijn knie nog steeds pijn doet na een val (met die gladheid half december). :grimacing: Kon meteen een foto in het ziekenhuis laten maken en krijg morgen de uitslag. Ik ben benieuwd wat eruit komt, ik hoop dat het iets is dat vanzelf weer over gaat/met hulp van de fysio en dat er niets meer nodig is dan dat.

1 like

Je hebt al veel tips gekregen zie ik maar host a sister (fb groep) is ook een goede manier om (vaak hele leuke) mensen te ontmoeten! Ik zie vaak iets langskomen over Berlijn, dus er is best een grote community in die fb groep van buitenlanders in Berlijn.

2 likes

Ja ze hebben wel een proefabonnement maar dat is 79 euro en dan betaal je ook 35 euro inschrijfkosten. Die inschrijfkosten heb je nu niet (aanbieding) wanneer je een heel jaar inschrijft.

Heb je niet het nummer van Sven?

1 like