Wat je even kwijt wil #64

Gaaf, waar was dit?

1 like

Dit voelt heel erg maar ik heb zo’n lange vermoeiende dag gehad dat ik vrees dat ik over een halfuur op een oor lig. :yawning_face:

1 like

Ik heb bezichtiging aangevraagd voor een huurappartement maar voldoe officieel gezien niet aan de inkomenseis (die moet 3,5x de huur zijn en ik kom aan 3x). Maar heb er bij gezet dat ik wel voldoende spaargeld heb. Ben nu alleen zooo gespannen of ik wel uitgenodigd word. Denk dat ik morgen ga bellen over de rest van de procedure. :grimacing:

8 likes

Dat vind ik wel prijzig. Kan je verder niet helpen want ik heb net mn abbo opgezegd na 1.5 jaar niet te zijn geweest.

Edit eigenlijk langer niet maar had een half jaar opeens een opleving.

1 like

Het spalkje achter mijn tanden is los en er zit een heel scherp stukje aan maar ik kan het pas volgende week donderdag laten plakken :sob: dat wordt een zere bek.

3 likes

Je kan er wel was op duwen, dat kan je misschien wel even ophalen bij de ortho of tandarts of misschien zelf kopen?

4 likes

Ik klem al jaren (onbewust en vooral snachts) mijn tanden op elkaar. Maar dit gaat met zoveel geweld dat ze flink afgesleten zijn. Afgelopen week had ik veel stress en blijkbaar zoveel dat er nu een stuk tand los zit :sob:. Vorig jaar al een kroon moeten laten zetten aan de andere kant voor hetzelfde. Echt huilen. Zowel om de kosten als om het feit dat het gewoon niet beter wordt. Al van alles geprobeerd maar helaas geen remedie die voor mij werkt.

6 likes

Heb je geen bitje?

2 likes

Jawel, maar helpt onvoldoende en bij stress is het niet alleen snachts maar bijvoorbeeld ook gewoon tijdens werk etc. Meestal onbewust, zoals andere nagels bijten ofzo gok ik? Gewoon constante spanning op die tanden

Balen :frowning: ik bijt mn wangen af en zijkant tong en heb daardoor zo’n ‘wafeltong’. Super lelijk maar ook niks aan te doen. Nouja heb er wel fysio voor gehad. Doet het ook pijn bij jou?

1 like

Doe je al een sport waarin je veel spanning kwijt kan? Sinds ik aan kickboksen doe, is het bij mij een stuk minder.

Voor de rest zul je de reguliere tips zoals stress verminderen, ontspanningsoefeningen voor het slapengaan etc. wel al hebben geprobeerd.

8 likes

Daar zat ik ook aan te denken, ken ik nog van toen ik een beugel had, maar dat zat dan aan de buitenkant van je tanden, ik weet niet of het aan de binnenkant blijft zitten als je daar steeds met je tong langs gaat. Maar het valt te proberen :slightly_smiling_face:

2 likes

Ben ik ook benieuwd naar! @pastelzwart

4 likes

Oh dat lijkt me ook vervelend voor je zeg! Dat zal wel pijn doen. Heeft fysio je wel geholpen? Bij mij is het meer ongemak dan pijn. Behalve wanneer tanden afbreken dan :joy:.

@Dubio fijn dat sporten je heeft geholpen! Mij helaas nog niets maar toch bedankt voor het meedenken uiteraard

3 likes

Ah jammer!

Andere sporten hielpen mij ook niet, maar daar kon ik ook niet zoveel in kwijt als bij kickboksen. Maar alsnog wisselt het wel en hangt t ook veel met andere dingen samen.

Ik hoop voor je dat je toch nog iets gaat vinden dat helpt. En dat je het dan ook hier deelt. Ik vind het echt stom dat hier nog zo weinig echte oplossingen voor (bekend) lijken te zijn :frowning:

3 likes

Nou het was lekker om een paar keer gemasseerd te worden maar verder gaf hij ook van die tips dat ik geen stress moest hebben in mijn leven. Ja lekker makkelijk hahaha ik ben 25 single en werk fulltime dus er is wel enige stress aanwezig soms

9 likes

Hahaha ja als die tips werkte hoefde je ĂŒberhaupt niet naar de fysio toch. Maar bedankt man :+1:t2:

3 likes

Anders gewoon nog een keer bellen en aangeven dat het spoed is? Amper kunnen eten en last hebben met praten is waardeloos. Een tijdje terug was hier ook iemand die met nog een keer bellen wel eerder terecht kon.

Edit: je kan, als je dat nog Niet hebt gedaan, nog de tandarts proberen ipv de orthodontist.

2 likes

Super naar dat je er zoveel last van hebt. Misschien kan zangles je helpen. Ik merk zelf wel veel verschil als ik zangoefeningen heb gedaan of niet.

2 likes

Stress (in de breedste zin van het woord) is toch ook gewoon een normaal onderdeel van het leven? Wat een sukkel.

@Babka Overigens heb ik wel een tip voor omgaan met stress: Burnout van Emily en Amelia Nagoski. (Of Come as you are opnieuw lezen als je die toevallig al hebt) Emoties en stress zijn cycli die je moet doorlopen, maar wij maken die cyclus vaak niet af waardoor de stress in ons lichaam blijft zitten. Sporten kan daar bijvoorbeeld helpen.

7 likes