Doen, als je kaartjes kan krijgen. Opera is echt een ervaring, niet alleen de muziek, ook het verhaal, decor, kostuums. Ik vind het zo’n allesomvattend theater. Enjoy!
vind je dat de zitplaats een gigantisch verschil maakt? ik ben aan het twijfelen tussen die amfitheaters, midden- en zijbalkon die allemaal totaal andere prijzen hebben
ter vergelijking de prijzen van het midden en zijbalkon zijn gelijkaardig terwijl het amfitheater 1/3 tot 1/4de van de prijs is maar dat lijkt me ook weer een teken dat het zicht al heel slecht gaat zijn
Wat je even uit moet zoeken is of je de teksten/vertaling van wat gezongen wordt, nog kan lezen op die hoge plekken. Ik zou, hoe goedkoop ook, nooit een plek willen waar ik de teksten niet kan lezen, want dan kan je het verhaal niet volgen. Verder is het een sweet spot tussen afstand tot het toneel, zicht vanuit het midden of zijkant, en je eigen budget. Ikzelf zit liever wat meer in het midden en verder van het podium, dan helemaal aan de zijkant en vrij dichtbij. (Gebaseerd op mijn ervaring met plaatsen in het theater in Amsterdam, dat wel)
Ga je alleen? Dan vind ik Loge 9-11, stoel 7 of 2e middenbalkon, stoel 59 wel hele mooie plekken. Zijn die een beetje betaalbaar? Derde middenbalkon, stoel 7 is ook wel interessant!
ik voel me nu echt dom maar door je opmerking over ondertitels ben ik pas tegoei gaan kijken op de site en zie nu dat ze volledige FAQ’s hebben voor mensen die voor het eerst komen haha :’)
wel toevallog dat we dezelfde zetels op het oog hadden, deze kosten rond de 100 euro, net besteld!
@Ainu Ik ga regelmatig naar de opera, zit helemaal bovenaan (op één na goedkoopste plaatsen) en kan de tekst prima lezen. Wat je daarboven niet goed ziet zijn de gezichtsuitdrukkingen etc (maar ik heb lekker nerdy een verrekijkertje mee) en scenes helemaal achteraan en opzij (maar normaal gezien gebeurt daar echt bijna niets). Je kan wel in de orkestbak kijken en het voelt alsof de muziek je meer overspoelt, gemengd met de zang. Zicht is dus wel minder goed, maar het is niet alsof je niets ziet.
Mocht je eenmalig gaan, zou ik er wel wat meer geld aan durven geven.
Welke opera (gebouw) zou je gaan?
ik heb een kaartje gekocht voor antwerpen!
Ik zie nu pas dat je al besteld hebt. Geniet er van! (Ik heb een abonnement in die van Antwerpen.)
Ik liet mijn stijltang vallen en toen was ik even heeeel bang dat ie kapot was, maar hij doet het nog gelukkig. Heb echt geen zin om op zoek te moeten naar een nieuwe.
Nou, gelukkig maar
Mijn trein staat al ruim tien minuten stil omdat er een zwaan op het spoor zit…
Edit : we rijden weer, de machinist riep nog wel even om ‘u kunt de zwaan zien!’ toen we erlangs reden (er is blijkbaar iemand opgeroepen om hem eraf te halen) Gaat wel lekker met de natuur en de NS
Haha oke mijn examen was doffe ellende. De stress en zenuwen namen mijn lichaam volledig over. De examinator zei ook dat hij geen onkunde zag maar gewoon totale paniek. Hij adviseerde om volgende keer een faalangstexamen te doen en denk dat ik dat ook echt wel nodig heb.
Er is iets heftigs met een kindje van m’n werk en ik kan het niet loslaten, vind het zo ontzettend erg. Ben al de hele dag van slag ervan. Heb er wel met collega’s over kunnen praten gelukkig maar het blijft spoken. Heel naar.
Ik heb vanavond afgesproken met een groep vrienden en één iemand kan ik echt totaal niet handelen. Echt de neiging om thuis te blijven maar wil me ook niet laten kennen.
Ugh.
Ik probeer met een vriendin zo’n erotische tupperware party te organiseren en er moeten minimaal 7 mensen komen dus we zoeken er nog 5 en het lukt gewoon niet echt triest dat we zo weinig vriendinnen hebben
Ik probeerde me voor te stellen wat dan precies geile Tupperware bakjes zijn, maar bedenk me nu dat het meer het concept is en het eerder om seksspeeltjes gaat?
Tupperware is behoorlijk geil hoor
Ik ben 2 keer op zo een feestje geweest en dat was beide keren van iemand die ik via via kende en 1 keer had ik de host ook nog nooit ontmoet.
Dus jullie zijn niet alleen .
Hahaha ja! Een ‘dildoparty’
Sweet summer child…
Ik begon me al af te vragen of Tupperware terug in NL is