Wat je even kwijt wil #64

Als kind had ik geen sleutel van de voordeur en mocht ik De Haak gebruiken om binnen te komen.

De haak was het hengsel van een emmer en daarmee trok ik dan via de brievenbus het slot open. Het lag in een lage dakgoot naast de voordeur.

Gare uitleg maar ik weet zeker dat iemand dit zal herkennen. :joy:

13 likes

Nu woon ik idd in een appartementencomplex met alleen een voordeur die in het slot valt, maar vroeger wel in zo’n huis met tuindeur gewoond en die echt nog nooit in mijn leven op slot gedaan voor dit soort kleine dingen als we gewoon in en rond het huis waren. Zou daar ook echt geen seconde over nadenken eigenlijk, denk wel een beetje dorp/stadding ja misschien. Ik zou er nu denk ik wel alerter op zijn als ik hier zo’n huis zou hebben (maar nog steeds niet voor ff naar boven rennen voor 5 minuten wc/klusje ofzo)

5 likes

Ik kon vroeger met mijn dunne armpjes via de brievenbus de klink omlaag doen :grimacing: had nooit geen sleutel nodig. Was echt top want ik vergat hem vaak.

2 likes

Herkenbaar! En dan geen sleutel krijgen want o wee als je die sleutel kwijtraakt dan kunnen mensen er straks nog in!

7 likes

Omdat anders random familieleden/vrienden/buren/kennissen niet gelijk naar binnen kunnen als ze onverwacht langskomen maar eerst moeten aanbellen en dat is ongezellig! Is een dorps ding ja. Als ik bij mijn ouders ben en zij gaan even weg lachen ze mij ook altijd een beetje uit dat ik die deur gelijk op slot draai. Echt geen zin in dat iedereen gewoon naar binnen wandelt, maar voor hen is dat heel normaal

1 like

Ah oke, ja eigenlijk zou dat wel moeten inderdaad.

Maar toch als ik even boven de was ga doen ofzo doe ik niet de achterdeur op slot. Als ik weg ga wel, dan is alles sowieso hermetisch afgesloten haha.

4 likes

Ik sta al 20 min op de bus te wachten, de eerste zag me niet en reed door en de tweede is er niet, dus ik post dit even zodat ie snel komt (werkt altijd)

3 likes

Hij is er!!!

53 likes

Hier is het helaas ook erg normaal, als we bij schoonouders in de keuken zitten komt ook iedereen het erf op, zoveel mensen komen aanwaaien zonder aan te kondigen ik kan er ook niet aan wennen.

4 likes

dit lijkt me sowieso een nachtmerrie
een collega had het er laatst over dat er mensen onverwachts langskwamen en die ā€˜kreeg hij niet weg’ en ik dacht alleen maar: hoe aso
als ik in mn joggingbroek op de bank chips wil eten dan waardeer ik het niet als er ineens mensen voor mn neus staan maar dat is dan misschien ongastvrij?

9 likes

Steek je wel je hand op naar de bus?

Ja maar hij zag me te laat door de zon denk ik en kon niet meer veilig stoppen.

2 likes

Ik heb een cursusdag vandaag en ben m’n bril vergeten :upside_down_face::upside_down_face: dat wordt hoofdpijn 🄹

1 like

Mijn schoonouders hebben binnen een kast voor de voordeur staan en buiten is er niet eens een pad naar de deur, het grasveld loopt gewoon door. :joy:Maarja boerderij-life dus die voordeur is nog nooit open geweest en bij de achterdeur hebben ze ook gewoon een hal dus je staat gelukkig niet meteen in de woonkamer.

Ze hebben alleen geen kapstok en dat vind ik raaaaaar.

5 likes

Gaan slapen met hoofdpijn en wakker worden met hoofdpijn :cry:

1 like

En iemand is naast me komen zitten met een gore parfumwalm. Haat deze dag nu al

2 likes

Ik ben opgegroeid in een huis waar alles incl de poort deur op slot zat en spontaniteit ver te zoeken was.
Het huis van mijn vriend heeft een deelbare voordeur die alleen boven open kan want de rest is voorraadkast, dus iedereen kom gewoon achterom en in het begin kwam zijn familie dan gewoon spontaan op zondag koppie doen! :sob:

Gelukkig heeft mijn man zijn familie gevraagd of ze voortaan willen appen als ze langs willen komen. (Love him)

Mijn eigen familie wel, schoonfamilie niet.
Die voelen echt als gasten en mn eigen familie niet.

1 like

Maar dat is toch voor je vriend net omgekeerd? Al snap ik je zeker wel hoor

3 likes

Valt me altijd op bij postcodeloterij als ze langs gaan bij de winnaars. Zitten die mensen aangekleed op de bank met 1 beker drinken op een onderzettertje op de salontafel…

25 likes