Wat je even kwijt wil #64

Het ergste vind ik nog al die babyshowers waar ik naar toe moet. Zoooo dodelijk saai omdat het (logischerwijs) over baby’s gaat en welk kind naar welke opvang gaat en blablabla. Ik snap echt dat dat voor de (aanstaande) moeders wel interessant en gezellig is hoor. Maar laat mij erbuiten svp. Ik dwing hen ook niet om uren te luisteren naar bijv mijn vakgebied waar zij niets mee hebben.

En in principe kan ik me er ook wel even overheen zetten omdat ik weet dat het voor die zwangere vriendin wel een waardevolle middag is. Maar ik heb er deze maand 2 gehad en vanochtend weer een uitnodiging voor een 3e :sob:.

Wat ik ook wel jammer vind is dat ik die energie vervolgens niet terugkrijg. Bij mijn laatste verjaardag hadden vrienden een surprise party georganiseerd (mega lief) maar waren er een aantal vriendinnen niet gekomen want ‘ja ben zo moe door de kinderen’.

Maar ergens voelt het toch minder geaccepteerd om niet op een babyshower of kinderverjaardag op te komen dagen.

Okee dit was even mijn rant haha.

16 likes

Ik ben zo blij dat maar een vriendin kinderen wilt/zwanger is en de rest er geen behoefte aan heeft. Ik trek deze saaiheid niet hoor. Voor haar ben ik ook de vriendin met de spannende verhalen terwijl mijn leven best saai is… kan je nagaan hoe saai het leven met een kind is.

9 likes

Ik heb eindelijk een pakket weggebracht wat ik al echt weken zat uit te stellen én ik heb nog wat nieuwe serviesdingen bij de kringloop gekocht. Oh en een bestelling bij H&M en Easytoys. TREAT YO SELF

12 likes

Ik heb bijna de 18.000 stappen aangetikt vandaag op het werk, ik heb gewoon pijn aan mijn voeten :triumph:

7 likes

Haha voor als je nog wat inspiratie zoekt @anon50301661

6 likes

Ik heb besloten niet meer naar babyshowers te gaan. Ik ben ook echt geen leuk gezelschap dan, sla helemaal dicht want heb ook echt 0.0% bij te dragen en een hele middag doen alsof je het boeiend vindt welke luiers Sep draagt en hoe de zwangerschapsyoga bevalt is echt uitputtend.

Heb ook niet het gevoel dat mensen het me kwalijk nemen, stel dat het echt een close vriendin is spreek ik wel apart met ze af.

21 likes

Waarom lees ik al deze narigheid over babyshowers terwijl ik binnenkort de eerste heb met allemaal mensen die ik niet ken.

5 likes

Ze hadden deze in een bak bij de kassa liggen en ik heb er meteen een lading van ingeslagen. Ik heb hier oprecht al zoveel jaar zin in. Vroeger (90’s vroeger) lagen deze standaard in de winkels maar al zo lang niet meer in NL.

16 likes

Omdat alles met kinderen hier kut en saai is

21 likes

Ik snap je helemaal! En ik ben er vanaf nu ook mee gestopt. Ik kom op kraamvisite met een mooi cadeau en spreek zelf met de vriendin af en dat lijkt me prima.

Laatst kreeg een vriendin een draagdoek cadeau (zo eentje die jezelf moet knopen) op een shower en zij heeft zich daar helemaal in verdiept. Nu gaf ze aan dat ze best wel teleurgesteld was in de aanstaande moeders die dan niet zo’n knoopdraagdoek wilden maar gewoon zo’n draagzak. Omdat zo’n knoopdraagdoek ergonomisch beter is en zij nieteens naar haar tips daarover wilden luisteren. Ik dacht haal mij gewoon weg hier, nu.

9 likes

Ik las vanmiddag een Britse tweet dat iemand een heel kleine collega had genaamd Tony en dat iedereen hem ‘Shetland Tony’ noemt.

Maar ik barst sindsdien steeds in gelach uit in m’n hoofd en stond net in de Appie echt hardop te giechelen gewoon omdat het zo stom is maar ik kan niet stoppen met het echt heel grappig vinden.

77 likes

Ja

7 likes

Walgelijk

5 likes

Waren deze vrienden voorheen echt anders? Ik heb zelf geen kinderen maar merk aan deel van vrienden die wel kinderen hebben dat ze helemaal geen saai binnehuisleventje leiden maar gewoon alsnog een leuk leven zoals ervoor. Een enkeling wel maar die waren daarvoor ook al veel saaier / meer op huis gericht.

4 likes

Waarom ziet dit er zo zielig uit :frowning: ik kreeg het in een reclame op insta maar vind het er niet echt lekker/leuk opgemaakt uitzien. Eerder alsof er nul kruiden in zitten en het smaakloos is. Weet niet waarom.

10 likes

Mijn wekker gaat morgen om 5:30 en vind dat echt onmenselijk.

(Normaal maar driekwartier later maar alles voor 6 is onmenselijk)

5 likes

I feel you.
Alles voor zes uur is NACHT.

8 likes

Bedankt, mijn mondhoeken krullen telkens wanneer ik over deze post scroll. 10/10 dat ik hieraan ga denken op een super ongepast moment en dan met net zo’n stomme bek sta te hinniken als die akelige Bas Smit.

3 likes

Anders spreekt het de Hollanders niet aan

5 likes

Net zo troosteloos als boodschappen doen tegenwoordig

3 likes