Wat je even kwijt wil #64

Dit was precies wat ik ook dacht. Ik vond de halftime show best wel tegenvallen. Vooral wanneer ik dan terug denk aan vorig jaar. Die show heb ik ook nog wel eens teruggekeken nu vond ik het soms gewoon echt saai. Als zangeres is Rihanna top maar qua show/uitstraling viel het stiekem best tegen vind ik.

2 likes

Ik ben aan het ontbijten met cheese dipperz :joy:
Gewoon omdat het kan :joy:

11 likes

Voorjaar hangt echt in de lucht, was echt heerlijk vanochtend en is nu blauw buiten!?, fijne geur ook.

18 likes

Ik sta in de wachtrij voor aanmelden voor Nijmeegse Vierdaagse, haha net Lowlands

13 likes

Eerst een museumtentoonstelling dat uitverkocht is en nu dit. Worden ‘duffe’ dingen weer populair?
Straks krijgen we nog een jeu de boules hype

3 likes

Die is er al! Het is tegenwoordig heel hot om te jeu de boulen en te eten/drinken. Bij plekken met hippe namen zoals bites and boules.

Best leuk om te doen trouwens. 🥹

14 likes

De vierdaagse is altijd al populair geweest

11 likes

Ik heb het idee dat alles tegenwoordig vol en druk is, als je het vergelijkt met 15 jaar geleden.
Naar de kerstmarkt? Over koppen lopen. Festival? Uitverkocht. Naar de Ikea? Teringdruk. Even een cafeetje in voor koffie? Succes met een tafeltje zoeken. Even snel iets ophalen in een stad? Nergens een parkeerplek te vinden. Knettergek word ik er van.
Ik vraag me af of dit alleen in mijn hoofd zo is omdat ik een oude mopperende vrouw aan het worden ben, of dat alles echt zo veel drukker is.

20 likes

Ben je sarcastisch? :stuck_out_tongue: Je hebt al jaren meer mensen die willen lopen dan plekken waardoor je vaak een loting heb!
De vierdaagse is echt altijd al super populair geweest en een plek is als nieuwe loper niet gegarandeerd :stuck_out_tongue:

En juist jue de boule is super hip met allemaal van die cafe’s waar je dit kan doen en ze het dan pentanque noemen.

17 likes

Lol er is weleens vaker een museumtentoonstelling (tijdelijk) uitverkocht.

4 likes

Vierdaagse is altijd wel populair geweest, maar zo populair dat wist ik ook weer niet. En dat jeu de boules populair is vind ik wel verbazingwekkend. Is klootschieten nu ook weer terug van weggeweest?

@Branko of er zijn nu veel meer mensen op de aardkloot waardoor het drukker is geworden

1 like

Dit ervaar ik ook zo inderdaad! Maar dat komt ook gewoon omdat we met veel meer mensen zijn dan 15 jaar terug. Dus dan wordt het ook overal drukker.

5 likes

Ja dat wilde ik ook reageren. En mensen gaan steeds meer op gekke werktijden en hybride werken. Er zijn ook een paar café’s hier die vier jaar geleden bekend stonden als werkcafe maar waar je nu niet meer mag laptoppen (of alleen op bepaalde tijden) omdat het anders alleen maar vol zit met werkers

5 likes

Zou het ook kunnen dat je er nu op andere momenten in de week komt en vroeger een flexibeler rooster had? Ik ervaar bv de ikea nooit als druk omdat ik tijd heb op gekke momenten. En parkeerplaatsen in de stad worden flink teruggeschroefd :+1:

5 likes

ik vooral het idee dat je tegenwoordig alles veel verder op voorhand moet plannen en resereveren? Voor mijn gevoel konden we vroeger gewoon op zaterdagavond spontaan uit eten, tegenwoordig moet je bijna overal een reservatie hebben, zelfs heel eenvoudige restaurants. Zelfs in mn lokale zwembad moet je een slot reserveren.
Ik haat plannen dus ik heb hier echt zo’n hekel aan.

21 likes

Ik ben weer sapjes enzo aan het maken. Dus ik neem weer lekker al t fruit van mn werk mee.

13 likes

Op het pleintje voor mn huis is in de afgelopen maanden een soort spontane fietsenstalling ontstaan (naast een grote gratis vaste stalling…) met een wildgroei aan echt honderden fietsen. Stond al weken een bord dat ze vanaf vandaag worden verwijderd maar gisteren stond het nog heel vol. Doe ik rond 11.00uur mn gordijnen open is echt driekwart al leeg geveegd :sweat_smile: echt sneller dan gedacht, wordt druk bij het fietsendepot gok ik. En nu als oud wijf heb ik zin om de hele dag uit mn raam te kijken naar mensen die hun fiets zoeken :eyes:

59 likes

Kan dat ook niet een overblijfsel zijn van de lockdown periode? Op een gegeven moment mocht je alleen naar een restaurant met een reservering

2 likes

Laat mij en mijn duffe hobby’s!!!

5 likes

Heb het expres tussen aanhalingstekens gezet. Maar leef je uit tijdens de Vierdaagse