Wat je even kwijt wil #64

Mijn Zalando-account was vanochtend gehackt. Alleen nu heeft de oplichter alleen maar Zalando Plus aangeschaft via de automatische incasso die er al in stond, mijn adres en telefoonnummer aangepast en verder niks besteld?

Ik heb alle wachtwoorden aangepast natuurlijk, automatische incasso ingetrokken en als extra veiligheid bij alle webshops waar ik betalingen heb gekoppeld ook nog de tweestapsverificatie aangezet.

Echt ga weg man.

3 likes

Ja denk dat dit er sowieso mee te maken heeft, maar ergens verwacht je dat het aantal faciliteiten evenredig toeneemt.
Maar algehele toename van welvaart en vrije tijd zal er sowieso ook mee te maken hebben. En misschien social media, misschien zijn we bewust van onze saaiheid waardoor we er meer op uit willen trekken?

4 likes

Vertel me dat je nooit bij de vierdaagse bent geweest zonder me te vertellen dat je nog nooit bij de vierdaagse bent geweest.

10 likes

Ik heb geen zin in blaren

4 likes

:popcorn:

Wel één jongen gezien die op tijd z’n fiets kon redden, wilde bijna voor hem juichen.

57 likes

Waa coole plek woon jij! Heel leuk vermaak dit hahah

6 likes

ik ben weer terug in denemarken na 6 maanden dus ga weer mooi bijdragen aan de “hier in scandinavie” forumergernis🥰

18 likes

Mail van PayPal over een transactie. Vond ik wel raar, want daar staat tweestapsverificatie altijd al aan. Maar blijkbaar als je een keer incasso hebt gegeven op Zalando Plus om het uit te proberen, kan die weer aangezet worden zonder verificatie.

1 like

hahaha UU :heart:

5 likes

Repost @Soy.peor Vertel me dat je nooit bij de vierdaagse bent geweest zonder me te vertellen dat je nog nooit bij de vierdaagse bent geweest.

8 likes

En terecht, pak lekker de fiets of het OV als je midden in de stad moet zijn. Wat mij betreft elke binnenstad autovrij (met uitzondering voor mensen die er écht afhankelijk van zijn natuurlijk).

En sinds wanneer zijn musea duf? Dacht dat alleen pubers dat vonden…

23 likes

Helemaal mee eens!

6 likes

Ja

Omg 3 uur later is het me eindelijk gelukt haha :tada: blaren here I come

9 likes

Als je in de binnenstad woont heb je geen auto nodig. Als je dan een keer ergens heen moet of iets groots moet vervoeren kun je een deelauto gebruiken of een auto huren, en de rest kun je lopen, fietsen of met OV doen :woman_shrugging:t3:

7 likes

Ehm, je kan ook in het centrum wonen en voor je baan alsnog een auto nodig hebben.

39 likes

:point_up_2:t3:

Edit: je kinderen naar de opvang brengen of boodschappen doen valt uiteraard niet onder écht afhankelijk, dat kun je makkelijk op de fiets/lopend of zelfs met OV doen.

3 likes

Verder met je eens hoor dat je auto zoveel mogelijk moet mijden in de stad, alleen ik merk dat ook al spreek je de uitzondering uit ze alsnog soms beslissingen maken hier alsof ze denken dat iedereen met de fiets naar werk kan. Ben wel blij dat ze de parkeertarieven flink omhoog hebben gedaan. Dat zijn de betere manieren om onnodig autogebruik tegen te gaan, dan bewoners lastig vallen.

5 likes

Leuk verhaal, maar de realiteit is anders. Eens met dat je in het centrum veel kunt doen te voet, met OV of de fiets. Maar er zijn ook mensen die in het centrum wonen en ineens minder valide worden. Die kunnen hun huis aanpassen, maar hebben ook vervoer nodig. En wie rijk is, kan een parkeerplaats/garage kopen. Stel, we halen alle autos uit het centrum, mogen deze mensen dan wel naar hun parkeergarage rijden? En wie krijgen we dan in het centrum te wonen? Om het leefbaar te houden hebben we een gemengde groep mensen nodig, dus ook mensen die om wat voor reden ook een auto nodig hebben. Ik woon zelf in het centrum van Amsterdam, en ik zie ook graag minder parkeerplekken, maar helemaal zonder is de komende 10 jaar niet de realiteit.

6 likes

Again :point_up_2:t3:

Als je kunt aantonen dat je een auto daadwerkelijk nodig hebt omdat je inderdaad minder valide bent, of omdat je inkomen ervan afhankelijk is, natuurlijk moet je dan gewoon een auto kunnen hebben. Maar als je te lui bent om je boodschappen op de fiets te vervoeren of om je kind lopend naar de opvang drie straten verderop te brengen, neuh, lijkt me niet.
Ik woon al meer dan 10 jaar midden in de stad. Mijn weekboodschappen kan ik op de fiets vervoeren of gewoon dragen. Is niet heel comfortabel, maar aangezien ik dus midden in de stad woon is het ook niet ver, en zou het complete onzin zijn om die paar honderd meter met de auto af te leggen. De enige keer dat ik een auto miste was toen er een familielid overleed en ik het liefst direct erheen had kunnen rijden om bij mijn familie te zijn. Maar ook toen had ik hem eigenlijk niet écht nodig en ben ik gewoon de volgende dag in de trein gestapt.

2 likes