Het gaat toch ook juist niet om die kleine stukjes? Ik haal het niet in hoofd om mijn auto daarvoor de parkeergarage uit te rijden, super inefficiënt ook. Maar dingen als naar de bouwmarkt, naar een vakantiehuisje in Zeeland, naar familie of vrienden buiten de stad enz. Zijn gewoon niet chill zonder auto. Ik vind juist dat je voor bewoners (liefst niet op straat maar onzichtbaar in een garage) gewoon de auto in de stad moet kunnen hebben. Daar betaal ik graag voor en vind het raar dat dat niet zou ‘mogen’. Juist al die bezoekers zorgen naar mijn idee ook voor overlast (de files op het Damrak of het racen op de Meent zijn echt geen centrumbewoners hoor).
De interviews onderaan dit artikel tonen wel dat die mensen vrij wereldvreemd zijn iig
deelauto’s
Ja no thanks
Ja eens! Genoeg vrienden van me gebruiken idd deelauto’s. Is ook veel goedkoper nog. Maar ik vind gewoon niet dat iemand dat mag bepalen voor bewoners in het centrum, idd wat @anon50301661 ook aanhaalt. De meeste mensen in het centrum (incl ikzelf) gebruiken hun auto ook niet zo vaak en hebben een eigen plek in een garage. Dus dat is gewoon niet zo storend voor ‘de stad’.
maar met “gebruiken de auto niet vaak” en “heeft eigen garage” laat je toch eigenlijk precies zien wat voor ruimte (en een prettige leefomgeving) we opofferen omdat een grote groep vind dat ze het recht hebben op een auto? (en dat zijn vaak niet de mensen die het meest afhankelijk zijn van een auto, gezien die toch al de stad uitgeduwd zijn)
Ik snap wat je zegt maar in veel gevallen in mijn stad zijn garages ‘onzichtbaar’, iig in nieuwe gebouwen (binnenin/onder de grond) dus ik zie dan niet zo wat voor ruimte je ervoor opoffert. Als de stad vol zou staan met lelijke garages en er minder ruimte voor groen komt daardoor bijvoorbeeld: dan helemaal met je eens. Sowieso vind ik het goed om minder autoverkeer in het centrum en minder autos op straat te hebben. Maar ik denk dat dat op een natuurlijke manier voor bewoners al genoeg wordt ontmoedigd eigenlijk (want duur en voor in het centrum niet nodig of zelfs onhandig).
ahhh ja daar ben ik het wel mee eens. nederland is wel echt goed geworden in het maken van gave ondergrondse (fiets)garages hahaha
Oh neee bij EditieNL gaat het over de vraag of er een benefietlied moet komen voor de aardbeving😭 plz god nooo
Yeeeeaaahs. Dan kan hij bij de collectie andere ongemakkelijke, slecht geschreven benefiet nummers! Omg ik hoop ook dat er weer een rap in komt, want dat zou dan natuurlijk representatief zijn voor de cultuur.
Ik ben voor mits Ewbank het gaat schrijven met bijdrages van een dozijn bekende Nederlanders. Ik wil een vervolg op het Koningslied
Het is natuurlijk extreem cringe, maar dit is iig nog uit de tijd dat je het dan wel als single moest kopen, bracht tenminste nog echt iets op. Die paar cent die ze met de Spotify royalties van nu zouden verdienen gaan niet veel verschil maken…
Hmja is het niet vooral een oproep om te doneren aan 555 (dat zit op het eind mijn zusje had dat erbij uit haar hoofd geleerd inclusief dankuwel)
Volgens wiki niet:
Artiesten voor Azië was een eenmalig muziekproject georganiseerd door Tim van Rongen, met verschillende Nederlandse artiesten, die met de opbrengst van de single Als je iets kan doen een financiële bijdrage wilden leveren aan giro 555 van de Samenwerkende Hulporganisaties ten behoeve van de slachtoffers van de zeebeving in de Indische Oceaan op tweede kerstdag 2004
En ze hebben blijkbaar de winkeliers er flink mee genaaid :
De single kostte € 5,55, waar een normale 3-track-single in die tijd € 4,99 kostte. Winkeliers kochten de single in voor € 4,66 exclusief BTW, wat neerkwam op € 5,55 inclusief BTW. Ze maakten er dus geheel geen winst op, terwijl er ook geen recht van retour op zat. Hierdoor zijn na een kortstondige verkooppiek veel winkels met een onverkoopbare voorraad blijven zitten.
Staat ook verder niks in het artikel hoeveel de total opbrengst geweest is, dus ik vermoed geen doorslaand succes…
Ik wil nu weten wat er met de onverkoopbare cd’tjes is gebeurd
Welke deelauto’s zijn goedkoper dan een auto hebben? Ik heb dat 1x gedaan omdat we 2 auto’s tegelijk nodig hadden, toen had ik nachtdienst en ben ik met een deelauto gegaan, maar ik had die nacht voor niks gewerkt, zo duur was het, zelfs met welkomskorting. Vond het wel makkelijk, als dat goed betaalbaar en beschikbaar zou zijn zou het wel een alternatief kunnen zijn, maar nu is het (voor mij) geen reële oplossing.
Ik ben morgenochtend vrij en mijn vriend slaapt niet thuis vannacht. Dus ik heb het bed voor mezelf en ik kan een beetje uitslapen! Zo blij mee haha
Neeeee alsjeblieft niet. Flashbacks naar dat Corona nummer.
Ik heb gisteren allemaal geurstokjes enzo gekocht voor in huis en nu denk ik bij mezelf “ja leuk, maar ik ruik al 2 weken helemaal niks, dus geen idee of het wel echt lekker ruikt.”