Wat je even kwijt wil #64

Ik was net uit eten bij een hip vegan restaurant en ik had echt het gevoel dat ze langzaam uit elkaar vielen :grimacing:.

Ik wilde een koffie, maar kon niet want het koffie apparaat was stuk, toen wilde ik een kombucha, maar kon ook niet want van de 5 soorten hadden ze er 3 niet. Biertje van de tap kon ook niet, want die was ook stuk. Van de kleine menu kaart waren er 2 gerechten niet en als klap op de vuurpijl moesten we ook alleen met cash of tikkie betalen, want het pinapparaat was ook stuk :sweat_smile:

De smaak van de gerechten was wel lekker, prijs helaas niet zo fijn :unamused:

17 likes

ik vind dit wel dermate genant dat ik als restaurant zijnde iets van een goedmakertje aan zou bieden

17 likes

Volgens mij had het personeel weinig horeca ervaring, want ze waren niet heel erg gastvrij. Om hier te reserveren moesten we een aanbetaling doen van 15 euro en na het afrekenen kwamen we er achter dat ze die er niet af hadden gehaald :roll_eyes:.

Ik weet dat het Amsterdam is maar prijzen waren ook zo hoog! Burgers waren €20-€22 en een stuk taart met slagroom €9,5 :smiling_face_with_tear:

We zijn daarna ergens anders heen gegaan voor een toetje maar ook daar waren de toetjes op en de cocktail die ik maar als alternatief nam was vies :smiling_face_with_tear: wat een drama

2 likes

Wtf ik kom thuis en dr staat nog een graaf machine aan en 5 man zijn aan aan het werk. En ook mrt kapot veel lawaai. Happy weekend

1 like

name and shame!!!

3 likes

Niet doen! Heb ooit als tip gekregen om nooit moe of met (pijn) een bank te kopen. Want alles zit dan lekker.

5 likes

Daar ben ik niet zo van, want ik gun ze een mooi restaurant leven! Maar dit was wel heel erg. Voortaan niet meer naar een tentje gaan waar ze vegan soulfood verkopen :wink:

2 likes

zoveel zin in soep door alle soepdiscussie op het forum

4 likes

Nou, die naam is moeilijk te raden met al deze informatie.

2 likes

Ik bleek nogal een flink vitamine d tekort te hebben en was niet vooruit te branden, maar sindskort slik ik een supplement en stuiter ik nog net niet mijn bed uit van energie. Echt een bizar verschil met een paar weken geleden.

13 likes

Maar als men reviews gaan zoeken over dat restaurant komen ze niet hier uit omdat de naam niet genoemd is. Dus lijkt me prima toch?

9 likes

Wat een rotnieuws :disappointed_relieved: Misschien is het voor je naasten ook lastig om erop te reageren? Ik hoop dat ze het inmiddels wel gedaan hebben! Dikke virtuele knuffel, je mag het altijd hier droppen :hugs::hugs:

2 likes

Ik had ook een vit D tekort, 38 had ik, volgens m’n huisarts kon dat niet echt kwaad. Mocht ook niet opnieuw bloed prikken om te kijken of het gestegen was met bijslikken. Dat moest ik trouwens bij de drogist kopen want de zon was in principe voldoende zei ze.
Afgelopen week gesprek gehad met overgangs consulente en die was helemaal verbaasd dat ik met die waarde niks bij kreeg, ik moest van haar zeker opnieuw prikken voor waardes.
En daar op handelen.

3 likes

Wat een moeilijk nieuws en wat rot dat je naasten niet gereageerd hebben. Misschien wilden ze even de tijd nemen voor hun reactie, maar dat neemt het rotgevoel voor jou niet weg. Ik hoop dat je inmiddels lieve reacties hebt. Veel sterkte!

2 likes

Ik had geloof ik 35 en werd inderdaad geadviseerd om een supplement te gaan slikken. Ik val sowieso in de groep (vrouw, donkere huidskleur etc.) die risico lopen op een tekort en het is bovendien winter dus niet heel vreemd allemaal. Ben alleen wel verbaasd dat het voor mijn gevoel zoveel verschil maakt in mijn energieniveau.

3 likes

Ja dat heb ik expres gedaan! :stuck_out_tongue: dat was blijkbaar niet duidelijk hahah

2 likes

@Airy-fairy en @Geranium dankjewel voor jullie reactie. Nee, ik heb niks meer gehoord. Ik had het berichtje woensdag in de groep gegooid dus het was al even stil daar…

Eén van hen zie ik vanmiddag, dan zal het heus ter sprake komen. Ik weet echt dat ze betrokken zijn. Maar op sommige momenten voel ik me zo alleen.

2 likes

Vitamine d word niet meer vergoed. Dus als het is voorgeschreven door de huisarts moet je sinds dit jaar wel zelf betalen.

1 like

Ligt ook aan je dosering. Ik had echt een heel erg tekort, slik een hoge dosis (meeste in de drogist zijn lager gedoseerd) en de dokter zei dat het wel een paar maanden kon duren voordat het was aangevuld.

3 likes

Ik heb die van de huisarts. Van die gore olie die je op een lepel in moet nemen :smiling_face_with_tear: Maar dat is ook voor een heftig tekort.

image

5 likes