Wat je even kwijt wil #64

Het maakt echt allemaal niet veel uit hoor. We schreven 800ie per dag, of 5600ie per week, of 25000ie per maand voor, wat dus vrijwel allemaal op hetzelfde neer komt.

Als mensen echt van heel laag moeten komen dan kun je ze “opladen” met die 25000ie van @Lula in het begin wekelijks ofzo, daarna verder met bovenstaande.

In de winkel kun je 10 microgram = 400ie of 20 microgram = 800ie kopen voor dagelijks gebruik.

Het is gewoon een vitamine, er bestaan vanuit medisch oogpunt geen betere of slechtere, alleen verschillende doseringen.

15 likes

Ik heb niets voorgeschreven gekregen. Ik gebruik supplementen van het merk Solgar en daar ben ik tevreden over. (Wel wat prijziger dan een potje van Kruidvat)

3 likes

Maar op olie is wel beter dan die gewone harde pilletjes toch?

3 likes

Ik gebruik een spray van H&B. Slik al genoeg pillen dus even een spray vind ik wel makkelijk.

Ik zat op 30 en na hoge dosering en een zomer zat ik op 60. Dus advies was zeker in de winter altijd extra nemen.

1 like

Vanuit de medische richtlijnen worden daar geen uitspraken gedaan over welke vorm beter is. Alleen die hogere doseringen zijn altijd in olie- of drankvorm; zal wel komen omdat het een vetoplosbaar vitamine is.

Heb laatst nog onderwijs erover gehad en voor de eerste lijn was het advies eigenlijk: controleren hoeft niet (op uitzonderingen na; bepaalde aandoeningen en risicogroepen), suppleren is altijd goed, opnieuw controleren hoeft ook niet.

Kan het niet ingewikkelder maken. :smiling_face_with_tear:

11 likes

Ik had een spray gekocht die zou moeten helpen bij slecht slapen, die je in je mond moet sprayen én een magnesium spray voor onrustige benen die je op je benen moet sprayen en inmasseren.

Iedereen snapt natuurlijk welke ik met m’n slaperige hoofd in m’n mond heb gesprayd vannacht.

40 likes

Deze had ik inderdaad ook, maar was vooral als booster omdat het zo laag was. Toen het daarna weer op niveau was en mijn pillen niet meer vergoed werden heb ik een potje bij Etos gekocht. En die zijn prima om het op peil te houden.

Af en toe moet ik alsnog prikken (ivm ook met heel lage B12) maar daar komen tot nu toe telkens goede waarden uit met dagelijks vitamine D slikken (ook in de zomer).

2 likes

Ik hoop dat nu het niet meer vergoed wordt door de zorgverzekeringen de grote ggz bazen hier niet op gaan bezuinigen.
Klinisch opgenomen mensen hebben er echt baat bij, ga ook echt opletten nu ik dit schrijf of de mensen die langer opgenomen zijn het krijgen.
En als ze wel gaan bezuinigen ga ik op de barricade want mensen mogen (bij mijn instelling) geen eigen medicatie in eigen beheer hebben en kan het niet voorschrijven als het van bijvoorbeeld de Kruidvat komt.

Niet gericht op jou btw maar een frustratie.

5 likes

ik ben vergeten mijn champagne koud te leggen voor ik vertrok naar mijn werk dus daar gaat mijn avondplan al

9 likes

Wat een tragedie

11 likes

Kan je het niet met nat keukenpapier in de vriezer stoppen? Of werkt dat alleen met bier?

1 like

ja ik voel me bijna zo grieks als soy ondertussen :pleading_face:

2 likes

Half dus.

2 likes

Ik wou net koffie zetten op werk en toen was er een rat of muis die zich tussen de waterkoker en de magnetron aan het wurmen was. Ik zag zo die staart en zijn kont heen en weer zwiepen :sob: New fear unlocked.

6 likes

@Lula ik was net in je winkel maar vond het toch een beetje awkward om te zeggen dat ik op zoek ben naar veenmollen ofzo, maar supermooie winkel! Ik was degene die oa een zwart eetbare plant afrekende😅

12 likes

en was 'ie lekker?

9 likes

Ohhh jullie twijfelden nog over die gele pot toch? Dan weet ik wie je was. En dankjewel! Wel gezellig de laatste dagen, @Depeche was er ook al :smile:

6 likes

Jutta Leerdam is ontzettend mooi maar ook zo’n leuke meid! Echt waanzinnig wat zij allemaal doet!

4 likes

Ik ben oververhuisd en mijn poezels en ik zijn gearriveerd :heart_eyes: en nu komt echt alle stress er uit in de vorm van spierkramp rondom mijn hartstreek. Echt top.

28 likes

Maaaaar het zit erop. Je nieuwe, eigen plekje incl je poezels. Hopelijk trekt die kramp/spanning zo weg en kun je gaan genieten

4 likes