Wat je even kwijt wil #64

Ik ben vandaag ten huwelijk gevraagd :face_holding_back_tears:

158 likes

Wat was je antwoord?? :ring:

6 likes

Snap dat je dat spannend vindt, zeker als ze de neiging hebben om een beetje te pushen. Maar het is voor beide partijen goed om eenduidig te zijn over wat wel en niet lukt, dus als jij voelt dat je niet kunt werken ga je niet werken. Dat kun je ook letterlijk zo uitspreken vind ik, iets als: ik bel om door te geven dat ik niet kan komen werken, ik ben te ziek om te werken dus ik moet in bed blijven, zodat ik zo gauw mogelijk weer beter ben. Ze mogen niet vragen naar wat voor klachten je hebt, maar je zou zelf wel initiatief kunnen nemen over wanneer je weer telefonisch contact hebt om te overleggen wanneer je wel weer kunt komen (iets als: morgen verwacht ik sowieso nog niet beter te zijn, maar laten we de dag erna even bellen voor een update). Ohja en, of je nu wel of geen corona hebt maakt verder niet zoveel uit lijkt me, je bent gewoon ziek.
Beterschap!

32 likes

Dankjewel, heel lief

5 likes

Ja, altijd ja, zei ik! :smile:

14 likes

Aaah gefeliciteerd!!

2 likes

Dadelijk komt mijn picnic-bestelling maar ik heb nu al geen zin om het op te ruimen.

6 likes

Hier wel hoor, als ik verkoudheidssymptomen heb mag ik niet eens naar kantoor, dan word ik weer naar huis gestuurd. Is toch ook gewoon nog steeds dezelfde ziekte, vind het echt absurd en bizar dat werkgevers je naar kantoor laten komen als je positief getest hebt

6 likes

Eens hoor, en is bij mij ook zo. Alleen denk ik echt dat je je erin vergist als het aankomt op hoeveel werkgevers zijn zoals die van Luzarl.

1 like

Bij ons ook meer wel corona zonder klachten. En eigk moe je dan gewoon niet meer testen , als je geen klachten hebt.
Tis wel verplicht om een mondkapje te dragen.

1 like

Dit is een hele legitieme vraag maar ik moest lachen om de droogheid

4 likes

Maar dan kun je toch nog steeds andere mensen besmetten? Vind het echt van de gekken dat je dan gewoon moet gaan werken… Maar ja, ik moest tot eind januari ook nog een mondkapje op in het OV. En heb helaas vrij veel artsen moeten bezoeken de laatste tijd, en daar moet het nog steeds, dus misschien voelt het voor mij ook wat minder post-pandemie dan in NL

6 likes

Dankjewel!

1 like

Ik heb een vriendin die zwanger is en ik zit ineens in 2 babyshower groeps apps. Doe rustig.

5 likes

In een net verschoond bed liggen is zo fijn. :smiling_face_with_three_hearts:

34 likes

Dankjewel!

En zonder teveel op de details in te gaan voor de rest maar toch een beetje: Het is een bedrijf dat heel veel waarde hecht aan een familiegevoel, veel dingen samen doen, er is elke dag lunch op kantoor, er wordt 3x per week iets georganiseerd (stoelmassage, manicure, sportles, cursussen). En als tegenprestatie verwachten ze eigenlijk dat je er gewoon altijd bent. Voor sommige mensen zal dit verschrikkelijk klinken maar ik vind het als eerste baan heel fijn en een warm bad.

23 likes

Ik vind Jim Bakkum toch ineens aantrekkelijk.

9 likes

Ik vind dit ook zo raar eigenlijk, juist in de zorg werk je vaak met kwetsbare mensen. In mijn zorgbaan kan ik genoeg afstand houden van cliënten als het nodig is, en ik zou me er heel ongemakkelijk bij voelen als ik echt dichtbij zou moeten komen terwijl ik corona heb.

5 likes

Het is grappig dat Jim en Jamai allebei in musicals zijn gaan spelen en geen muziek meer maken. :joy:

2 likes

Ik zie op de website van leen bakker een fauteuil die ik mooi vind, maar hij is “web only”. Maar een fauteuil wil je toch uitproberen voordat je hem koopt??

2 likes