Wat je even kwijt wil #65

Ik snap niet waarom je jezelf zo zou saboteren :rofl:

6 likes

nee ik ook niet maar het gaat automatisch

3 likes

Omg ik ben vandaag mijn eerste zuurdesem brood aan het bakken en ik zoek al dagen een goed recept dat ik als beginner een beetje kan volgen, dat daadwerkelijk stappen geeft en niet ‘zuurdesem is niet in recepten te vatten elk brood is een magische reis anyway hier is de geschiedenis van fermentatie’. Gisteravond kreeg ik hier thuis een verbod op YouTube filmpjes over zuurdesem dus ik heb een beginners recept uitgekozen en mezelf eraan gedwongen me eraan te houden. Ben nu halverwege en ik vond het toch wel veel stappen en gedoe? dus ik kijk nog eens goed, heb ik op het VERKEERDE recept geklikt en in plaats van ‘beginners sourdough no knead’ heb ik ‘the ultimate sourdough bread’ en op het plaatje staat een fermentatiekast???

Anyway ik kan niet meer terug, ik ben op de brood reis, over 15 min gaat mijn wekker weer voor de volgende stap :sob::sob::sob:

52 likes

Ik heb helemaal voor t millieu maar mijn grens is echt papieren rietjes kartonnen bestek en karton melk.

6 likes

Ik dacht altijd dat ik uiteindelijk wel kinderen wou maar de laatste maanden denk ik steeds meer dat ik misschien toch kinderloos wil zijn. Ik kan amper mezelf in leven houden en vind het leven zo al vermoeiend genoeg. Plus kinderen zijn zo duur, ik wil liever mijn geld aan mezelf uitgeven lol. Ik denk dat ik maar de fabulous kinderloze tante blijf waar neefje en nichtje altijd bij terecht kunnen

33 likes

Kom meepraten!

4 likes

Wel gericht op bewust kinderlozen ipv twijfelaars.
(Zie toch vaak mensen die twijfelen daar posten…)

12 likes

Interessant! Ik ga eens wat meelezen want ben inderdaad nu nog steeds twijfelaar, maar wil ik er wel wat actiever over nadenken nu ik ‘op leeftijd’ ben.

1 like

Ik heb volgbaar& uitgebreid beschrijving/recept voor beginners, dat kreeg ik van de bakker waar ik een zuurdesemcursus volgde. Kan het naar je sturen als je wil!

2 likes

Ja heel graag!!

Ik (een slaaf van het ~stretch and fold~ schema vandaag) hoop wel echt dat dit brood morgen lekker is maar dit recept is debiel. Moet nog net niet rustgevende liedjes voor het deeg zingen

6 likes

Hahah zo te horen heb je die van Joshua Weissman gekozen, zijn allebei goede recepten! Overigens moet je bij de no knead versie ook wekkers zetten voor de stretch & fold, daar kun je met zuurdesem niet omheen.

3 likes

Ja maar het is toch niet elke dag een programma van 9 uur s ochtends tot 6 uur ‘s avonds voor brood de volgende dag :sob:? In dat geval heb ik namelijk een zuurdesem starter beschikbaar ter adoptie

6 likes

Misschien kun je 'm op Marktplaats aanbieden. Maar voor de zekerheid wel met disclaimer dat ze 'm niet op straat moeten zetten als 'ie niet bevalt!

2 likes

Nee ik wil graag wel van iedereen een uitgebreide motivatie en mss is er een klein assessment nog

Ik heb zo’n geweldige marktkraam op de markt. Kwam er als klein kind al en nu dus nog steeds. Hij weet ook wie ik ben en we hebben praatjes over m’n werk en hij sponsort eten voor m’n werk.
Nou vandaag kocht ik het volgende voor 16 euro!
4 nectarines
2 kiwis
3 kanzi appels
14 bananen
3 mini komkommers
4 perziken
2 doosjes frambozen (moeten dit weekend op)
500 gram blauwe bessen
1 doosje cherry tomaten
1 rode paprika
2 courgette
200 gram champignons
1 prei
1 bloemkool
1 broccoli
2 citroen
1 limoen
4 tomaten
3 mango’s (die moeten vandaag wel op)

Ben helemaal blij weer, nu nog zorgen dat ik wat met die groenten maak.

45 likes

Eerlijk, ik maak nu ook alles behalve brood met mijn starter. En ik betaal nu met liefde 6 euro voor een brood ipv dat het mij een heel weekend kost.

2 likes

Ja ik zei vanmiddag ook al tegen een vriendin (het deeg gaf mij 25 minuten vrij om te bellen) dat ik nu vind dat die broden 20 euro per stuk moeten kosten

15 likes

Ik ben mijn laptop kwijt. Kunnen jullie alsjeblieft duimen dat hij weer boven water komt in de chaos? 🥹

10 likes

Hahaha, beetje late reactie maar dit werk deed ik als 18 jarige als vakantiebaan bij een bank. Niemand had zin natuurlijk om al die dooie mensen eruit te vissen enzo hahaaa. Maar die dossiers mochten dus idd allemaal in de shredder.

1 like

Je bent net verhuisd toch? Dan ligt vaak alles nog een beetje overal en nergens. Je laptop komt vast terug!

1 like