Wat je even kwijt wil #65

Op papier een draaiboek/plan hebben betekent toch niet dat de uitvoering ook daadwerkelijk zo gaat?

Ik snap dat het verre van ideaal is maar ik zou oprecht blij zijn als ik in een gebouw opgevangen zou worden en niet op het strand zou hoeven slapen. :upside_down_face:

3 likes

Kun je ook zeggen over mensen die de afgelopen weken hier naartoe zijn gevlogen :clown_face: Al weken extreme hittegolven in Zuid-Europa met alle gevolgen van dien maar oh oh als ik maar wel van m’n vakantie kan genieten hoor (en dan verbaasd zijn als het misgaat)

8 likes

Een vriendin van mij werkt ook bij TUI als reisleidster en dat is een bijbaan. In ruil voor kost en inwoning krijg je ongeveer € 700 per maand betaald. Zij is volledig afhankelijk van een regiomanager en die is weer volledig afhankelijk van haar manager enz enz. Lijkt me ook super zwaar om daar nu als reisleider te zitten. En sterkte @Friemel!

12 likes

ik heb trouwens onomstotelijk het grootste first world problem vandaag

week geleden een iPhone 13 gekocht, nog geen zin gehad om hem uit te pakken/te gebruiken, maar vandaag was de dag

zit er geen laadblokje bij dus kan ik 'm helemaal niet opladen :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth:

8 likes

ik snap overigens de schrik en paniek volledig van @Friemel als je in zo’n situatie zit.
Maar het komt echt wel wat delusional over als je er zo instaat. Het halve eiland staat in de fik. De bewoners en hulpverleners zijn er ook nog, niet alleen toeristen, en let’s not forget al die dieren.
Niemand heeft fatsoenlijk opvang of een dak boven het hoofd. Het is een noodsituatie natuurlijk gaat alles niet zoals je had gewild. Al die eisende reacties hier van anderen tegenover zo’n reisorganisatie zijn echt te verbazingwekkend voor mij. Ze kregen toch een noodopvang?

En dan het bericht afsluiten met volgend jaar gaan we wel daarheen vliegen, ja dat voelt dan een beetje misplaatst.

30 likes

Heb je je oude oplader niet meer? Of had je eerst geen iPhone

is inderdaad mn eerste iPhone hahaha, overgestapt naar the dark side

4 likes

God straft direct!!!

5 likes

Misschien iemand in je flat?

2 likes

Goedzo!

Tippie koop geen nep oplader (hoe verleidelijk ook want goedkoper) want daar gaat je iPhone niet blij mee zijn

3 likes

En niet alleen dat, je belt zeer waarschijnlijk naar een callcenter in Nederland. De mensen in Nederland zijn afhankelijk van de informatie die zij aangeleverd krijgen vanaf daar. Als er op locatie chaos en paniek is en een hele slecht infrastructuur (zoals geen stroom, geen internet) dan is het toch gewoon roeien met de riemen die je hebt.

7 likes

Ja vooral dat vond ik zo harteloos. Terwijl ik de paniek wel echt snap. Maar je bent een welgestelde toerist die kan vliegen waar je wil. En net door oa dit gedrag gaat het klimaat kapot. En dan is je reactie als de leefbare wereld mede door jouw gedrag weer een beetje kleiner is geworden van ja dan ga ik wel ergens anders heen. Terwijl sommige mensen die daar wonen dat niet kunnen. Het kapot gaan van het klimaat raakt echt niet de mensen die dit veroorzaken als eerste.

Btw beschuldig me maar niet van moreel beter willen zijn of weet ik veel wat. Dat doe ik niet en is het punt niet. Maar de ironie van mensen die alles kunnen en doen en daardoor het klimaat mee kapot maken en nu een keer één nachtje moeten vluchten daardoor en dan zoooo klagen, tja.

23 likes

Dit eigenlijk best veel mensen. Plus nu is het al helemaal kut want die eilanden leven eigenlijk van toerisme dus door deze branden is er ook nog minder werk en minder inkomen voor de lokale bevolking.

11 likes

En op je laptop aansluiten?

Afgelopen tijd zijn er twee van die blokjes kapot gegaan bij mij, echt irri :rage:

2 likes

Ik vind het sowieso jammer dat een vakantie (volgens het grote deel van de Nederlanders) pas een vakantie is als je in het vliegtuig gezeten hebt.

Maar dat is een ander soort discussie

1 like

Heb ook ooit gelezen dat je garantie dan niet meer geldt? Geen idee hoe dat zit met iPhones en hoe ze dat checken

1 like

Ze zei geen specifiek vliegen hoor, maar “ Volgend jaar lekker naar noord Scandinavië of IJsland.”

Los van het wel of niet vliegen, gewoon misplaatst in deze ellendige situatie daar op dat eiland.

Echt een beetje respectloos zelfs tbh.

10 likes

Ik vind wel dat we zo langzamerhand op het punt beland zijn dat je bosbranden en dergelijke prima mag meewegen op je keuze voor een zomervakantie en niet heel verbaasd moet zijn als je ‘rustvakantie’ in rook op gaat. Niet op Friemel specifiek he, dit is simpelweg niet het eerst en zeker niet het laatste jaar met grootschalige bosbranden in die regio.

18 likes

net met een keukenschaar m’n nagels geknipt omdat ik m’n nagelschaartje al twee weken kwijt ben

2 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Wat je even kwijt wil #65 (Deel 23).