Wat je even kwijt wil #65

Wat erg! Mocht ze een rechtsbijstandsverzekering hebben dan kan ze die ook bellen!

1 like

OMFG!!! :drooling_face:

1 like

Dus… waar woon je?

1 like

Huh dat kan toch niet zomaar? Als ze er al 15 jaar werkt heeft ze denk ik een vast contract. Dan moet een werkgever toch een dossier hebben opgebouwd met goede redenen waarom ze ontslagen wordt?

Ze moet het echt aan gaan vechten ja, wat belschelijk zeg!

3 likes

Denk dat het inderdaad wel goed advies is om sowieso even met FNV te bellen ja. Ook al wil ze misschien op het aanbod ingaan, er klopt niets van hoe dit nu allemaal is gebeurd. En dan moet je er nog op letten qua uren enzo.

Wel vervelend voor je moeder zeg, hopelijk pakt het allemaal goed uit

3 likes

Ok maar wtf check wat voor advertentie ik krijg op Insta :sob: het is een deken btw

Ben een beetje gekwetst dat Insta met hun gepersonaliseerde advertenties en al denkt dat ik hier de doelgroep voor ben (als hier überhaupt een doelgroep voor is :grimacing:)

Edit zie nu ook pas dat die laatste zin een woord mist :joy:

14 likes

Dit is het begin van de eindeloze stroom Moeder- en Vaderdagadvertenties, helaas. Wat lijkt als een sympathieke dag is stiekem eigenlijk een pijnlijk commercieel circus. (zeker als je een ouder mist)

13 likes

Dit was de grootste miskoop ooit of nou ja hij kan retour en moet weer een nieuwe bestellen. In een klap chagrijnig ook want ik wou guac en pico de gallo maken voor bij mijn nacho’s. :smiling_face_with_tear:
@Soy.peor je had namelijk gelijk dat dit er wel bij hoort, maar uiteraard niet meer gedaan en ze smaakten natuurlijk direct minder lekker.

1 like

Geef mij dan toch maar de Zeeman-babykleeradvertenties dan deze live love laugh-meuk.

2 likes

Ik heb echt in 1 dag 5 zwangerschapsaankondigingen uit mijn omgeving voorbij zien komen. Wat is er mis met al die mensen.
Mijn God ik kijk echt uit naar mijn 45ste. Dan is dat voorbij hoop ik.

12 likes

Me net helemaal de blubber gesport om nu een pizza te eten :joy:

8 likes

Mijn moeder gaat dood en ging dus al grinnikend haar borstkanker onderzoek afbellen want ehh jaa wat gaan ze mij vertellen dat ik nog meer kanker heb :smiling_face_with_tear:.

12 likes

Dan komt de ‘tweede leg’

3 likes

En 20 jaar later krijgen ze allemaal kleinkinderen :heart_eyes:

3 likes

Maar ik neem wel aan dat het ontslag niet per direct is ingegaan toch? Dan moet je namelijk wel meteen bezwaar maken en verklaren dat je bereid bent om te werken. Zomaar afwachten kan ook als werkweigering worden gezien en dan heb je straks nergens recht op.

Edit, ga er vanuit dat dit niet het geval is trouwens. Maar dacht, even voor de zekerheid checken want dat zou heel zure gevolgen kunnen hebben en zat bedrijven die dat toch proberen…

2 likes

Oké ik ga in winterslaap tot mijn 60ste en word wakker op een spontane super zonnige dag met al mijn single en kinderloze vrienden. Het liefst op het strand

4 likes

Nja een vaststellingsovereenkomst krijg je niet omdat zo tevreden zijn en je eigenlijk willen houden. Eerder omdat ontslag niet gaat, maar ze toch van je van af willen

2 likes

Misschien, er zijn ook andere redenen te bedenken, maar dan is t nog steeds iets anders dan ontslag op staande voet, zoals het eerste bericht over kwam. Alsnog super vervelend natuurlijk. Maar dit klinkt wel meer alsof de werkgever iig een soort van de juiste weg probeert te bewandelen.

1 like

Als ze de vso ondertekent is het ontslag met wederzijds goedvinden. Dus dan is ze pas ontslagen. Ze kan ook nog onderhandelen over bepaalde voorwaarden. Bijvoorbeeld een transitievergoeding. Maar ze hoeft niet akoord te gaan. Werkgever moet idd wel een dossier hebben opgebouwd en een goede reden etc.

7 likes

Als je googlet op vaststellingsovereenkomst en je klikt op de site van het juridisch loket staat alles uitgelegd

3 likes