Wat je even kwijt wil #65

Oh mijn God ik had bijna Daan Heerma van Vos in m’n sportles (maar het zat vol dus hij kon er niet meer bij).

7 likes

Ik heb de ergste kater ooit. Tijd om weer even te minderen.

1 like

Ik voel me zo onzeker. Het lijkt wel alsof ik alles fout doe bij mn aupairfamilie. Allemaal van die kleine dingetjes. Ik had het water niet geleegd uit de droger (ik wist nieteens dat dat kon), ik had de verkeerde vaatwastablet gebruikt, de kersen niet gewassen, geen zout op de friet gedaan. En ik ben gewoon al vrij onzeker en dan al deze kleine dingetjes haha pff sorry hoor wat een stomme post maar ik zit nu even te huilen op de wc :disappointed:

34 likes

Aaah, je moet gewoon nog even je draai vinden. Alles is nieuw voor je daar en zij moeten ook begrijpen dat hun manier van doen ook even tijd kost om aan te leren. Geven ze het wel op een fijne manier aan?

En je moet zo denken. Ze beginnen alleen over de kleine dingetjes omdat je dus de grote, belangrijke dingen wss wel gewoon goed doet!

28 likes

Ja ze zijn super lief! Maar ik woon al een paar jaar op mezelf en ben het gewoon niet meer gewend zeg maar. Ik doe alles natuurlijk ook uit de beste bedoelingen en uit mezelf dus dan is het gewoon een tegenvaller als het dan niet goed is. En ik wil me ook niet laten tegenhouden en dan maar niks meer gaan doen zeg maar.

6 likes

Reageert die familie ook echt op dit soort foutjes? Benoemen ze dat of is het misschien meer iets in je hoofd?

4 likes

Ja snap ik, beetje alsof je weer inwoont bij je ouders als puber. De dingen die je noemt moet je ook maar net weten ook. Veel drogers zijn bijv ook gewoon aangesloten op de afvoer dus die hoef je niet te legen. En je vraagt je wel af waarom ze überhaupt verschillende vaatwastabletten hebben haha. Hoop dat je het in ieder geval van je af kan zetten. Ze waarderen het ook vast dat je wel gewoon initiatief neemt en anders geven ze dat ook wel weer aan. Zijn de kinderen leuk verder? En de omgeving?

4 likes

Nee dan zeggen ze bijvoorbeeld oo ja de kleren in de droger waren nog nat, heb je het water wel weg laten lopen? Of zijn de kersen gewassen? En dan denk ik meteen nee??? Hoe moet ik dat weten dan? Dus ik maak mezelf ook wel een beetje gek denk ik maar ik wil het ook gewoon goed doen natuurlijk

4 likes

Wollah schande

9 likes

ewaja

1 like

Maar was dit niet een beetje te verwachten? Je hebt volgens mij nog nooit een heel huishouden onder je hoede gehad, niet echt ervaring met kinderen of een pedagogische achtergrond en nu ga je dat doen als je werk? Kan me voorstellen dat mensen die een au pair nemen wel bepaalde dingen verwachten

3 likes

Au pairs zijn vaak juist hele jonge meiden zonder ervaring (want lekker goedkoop), maar ook als je wel een pedagogische opleiding hebt gedaan of honderd jaar op een kinderopvang hebt gewerkt moeten ouders gewoon duidelijk aangeven wat ze prettig vinden. Ieder huishouden is anders

@Luzarl komt goed joh! Als je het niet weet gewoon lekker veel vragen, over een tijdje zit je er gewoon lekker in!

44 likes

Ik heb 4 jaar social work gestudeerd en meerdere stages met kinderen gedaan dus op dat gebied zit het wel goed gelukkig

En de meeste au pairs zijn veel jonger, 18 of 19, die doen dit als tussenjaar ofzo. Het is ook geen werk he, ik krijg een beetje zakgeld maar geen salaris.

18 likes

Heey ik heb ook als au pair gewerkt. Het hoort er een beetje bij, je moet er gewoon even inkomen. Je gevoel is dus heel normaal! Komt vanzelf goed.

Vergeet niet dat het best wat is he, nieuw land, nieuwe stad, inwonen bij een gezin en voor ze werken. Gun jezelf wat tijd voor alles

9 likes

Nee wel de zoveelste, dus zij hebben er meer ervaring mee dan ik zelf en vinden dit waarschijnlijk allemaal helemaal niet erg :wink:

5 likes

Ik hou echt van de smaak van energiedrank maar ik kan zo niet tegen cafeïne. Ik wil dit zonder cafeïne :face_exhaling:

Voor iedereen; ja dat is gek. Maar cola heeft dat ook.

6 likes

We kunnen tegen die tijd altijd een keer bellen ofzo, of ik kan je wat uitgebreider dm’en of mailen. Spannend zeg!!!

5 likes

Monster unleaded of zero?
Unleaded is volgens mij zonder. Miss bij jamin ofzo wel te koop.

Kende ik niet… even gegoogled. Maar is discontinued.

Bij de jumbo hebben ze ook cafeïne vrije energy. Het merk weet ik even niet meer.

5 likes