Wat je even kwijt wil #65

In m’n eerste week als au pair was ik een van de kinderen kwijtgeraakt. Met 2 andere ouders 2 uren gezocht, zat ze uiteindelijk rustig te spelen in een hoek van het schoolplein, in een zandbak, achter een grote boom. :smiling_face_with_tear:

Hopelijk laat dat je je iets beter voelen over je kleine foutjes, daar leer je ook alleen maar van. En wie heeft er ook verschillende vaatwastabletten?

Edit: ik was overigens de hele tijd op het schoolplein met haar, kon d’r alleen op een gegeven moment gewoon nergens meer vinden haha

19 likes

Ik voel je pijn! Die geur… de smaak… Love it!
Maar krijg migraine ervan.

Had zelfs een keer een redbull roomijsje en dat was zooo lekker. Geen idee of daar cafeïne in zat, maar dat ging wel goed.

1 like

Hahah oh wat erg, maar ook gewoon goedgekomen dus! Uiteindelijk is het belangrijkste ook de kids. Dat huishouden dat komt wel.

3 likes

Ah, maar dat zijn de gewoontes van het gezin en het huis. Waarschijnlijk zijn zij zich er niet eens van bewust wat hun voorkeuren zijn en worden die zo duidelijk. Beetje hoe iedereen diens vaatwasser anders inruimt. Juist een goed teken dat je alles zo alert oppakt!!

6 likes

Ik ben gister op het matje geroepen op mijn werk. Deels terecht maar de aanpak en het gesprek waren alles behalve prettig. Echt met lood in mijn schoenen vandaag erheen.

18 likes

Ja echt, maar de pijn is nu zo erg dat ik er bijna nog naar uit kijk ook :sob::rofl:

Heb net een advocaat benaderd om een gesprek te hebben over het mogelijk aanvechten van mijn huisbaas… Ik vind dit alleen al zo spannend, en heftig te bedenken dat ik wellicht iemand ga aanvechten. Voel me echt een backstabber, al moet ik dit wel gewoon doen. Poehhh

33 likes

Goed gedaan! Dit is gewoon opkomen voor jezelf en je rechten en dat is gezien de huidige huurmarkt volledig terecht en logisch. Het is niet alsof je kan zeggen ‘oh nee oké no worries ik vind wel een huis vergelijkbaar met dit of beter!’, het is hopen dat je überhaupt iets vindt als je ineens uit je huis moet toch? Plus je huisbaas is hier de backstabber, hij had je er eerder ook al uit gezet toch ivm renovatie? Als je dit vooraf had geweten had je dat dan gedaan? Waarschijnlijk was je dan op dat moment iets anders gaan zoeken ipv wachten tot je eindelijk in je hele fijne gerenoveerde huis terug kon om er vervolgens weer uit gezet te gaan worden.

8 likes

Nou van wat ik van je verhalen begreep is je huisbaas eerder een gigantische backstabber. Maar kan me voorstellen dat het wel heftig voelt - succes!!

6 likes

Ja je hebt ook gelijk! Mijn huisbaas heeft me toen mondelings beloofd dat ik mijn oude vaste contract zou houden en heeft zich daar vervolgens niet aan gehouden. Verder was hij een fijne huisbaas, en heeft hij bijvoorbeeld zijn rechtsbijstand ingezet zodat ik wel mijn oude huurprijs kon behouden (dat is wel goodwill van hem geweest waarvoor ik hem dankbaar ben, de bank was het niet eens met mijn huurprijs). Maar dat wat hij niet netjes heeft gedaan moet ik me inderdaad maar aan vasthouden. Hij zet mij er nu overigens uit omdat hij het moet verkopen, maar dat is geen reden om mijn contract zomaar op te zeggen.

5 likes

Ja sowieso irritant dat hij dan 1 ding doet dat in je voordeel is waardoor je het gevoel hebt dat je een naaistreek dan maar moet slikken. Vraag me overigens wel af of het voor hem zo erg is om te verkopen met jou als huurder erin? Geen idee hoor of er veel verschil is in verkoop tussen een particulier of een investeerder? Geloof dat die laatste het vaak juist wel chill vindt om iets te kopen waar al een huurder in zit die altijd netjes huur betaalt etc. Geen idee of je dat al geopperd hebt hoor, maar wellicht zou je met hem om tafel kunnen? Of is dat al een gepasseerd station?

2 likes

Ik weet dat ik hem ongeveer 20% van de vraagprijs (in dit geval denk ik zeker 40k) kost als ik “meeverkocht” zal worden met een vast contract. Heb er wel over gedacht hoe ik daar iets mee kan, maar heb dat geld helaas echt niet en is lastig om daar een deal over te maken omdat ik ook maar gewoon huur en het sowieso niet zelf kan kopen ofzo! Ik betaal ook echt weinig huur, een nieuwe verhuurder zal er zeker 300 per maand meer voor vragen. Dat is ook een deel van zijn redenatie om mij er uit te zetten denk ik. It’s all about the moneyz.

2 likes

Hmm ja dat is niet echt iets om over te onderhandelen dan nee. Aan de andere kant, dit is het risico van een investering doen en huisbaas willen zijn toch. Gaat allemaal om geld inderdaad maar echt zo naar dat de huurder uiteindelijk dan de dupe moet zijn als het er op aan komt. En ook gewoon de dupe van iemand die zelf wss al een meer dan een prima huis heeft om in te wonen en graag misbruik maakt van het feit dat er mensen zijn die een woning nodig hebben maar zelf niet kunnen kopen/sociaal huren niet mogelijk is.

5 likes

Altijd dikke paniek met toetsmomenten, voor werk moest ik een examen afleggen en dat toch even mooi gehaald met 92%. :grin:
Was de paniek toch nog ergens goed voor :sweat_smile:

15 likes

Ik voel me echt weer een Nederlander. Ik vind het nu alweer te warm maar daarvoor liep ik te janken dat het maar niet warm werd. :smiling_face_with_tear:

7 likes

boh er is zoveel taart op mijn werk vandaag

5 likes

Dit is mijn eerste zomer dat ik verduisterende gordijnen in mijn computerkamertje heb maar poh wat ben ik er blij mee zeg. Schaduw in mijn kamer(tje). :heart: Zon staat hele middag aan deze kant van het huis namelijk.

Gelukkig hebben de ratten daardoor er niet echt last van in de woonkamer omdat de zon vrij snel daar weg is. Dat is wel fijn. :smiling_face:

4 likes

Ik kom ineens langs een grieks koffietentje. Echt kan wel janken zo blij ben ik. Ik wil ook zoiets in nl fuck de starbucks.

31 likes

Wat een droom

3 likes

ja maar heb nu wel buikpijn

worth it wel

2 likes