Wat je even kwijt wil #65

Okay korte update hierop. We gaan verhuizen. De verhuurder gaf een prijs die vrij hoog ligt voor wat er nog aan moet gebeuren en in vergelijking tot andere buurtgenoten.

1 like

Wtf.

5 likes

Goed dat je voorbereidingen treft, maar die eerste prijs is wat hij er graag voor wil hebben, niet wat realistisch is. Kijk of je iemand met verstand mee kunt laten kijken, misschien zelfs een makelaar. Het is nog niet voorbij hoor! Hij heeft het nog niet verkocht. En daarnaast, je kunt volgens mij je huurcontract behouden als de woning wordt verkocht. Dat levert hem ook minder geld op! Niet zomaar opgeven als je het een fijne plek vind en je zou het kunnen betalen!

6 likes

Dan zien ze je als goed gezelschap

5 likes

Echt he, hele dag onder de airco gestaan (collega’s klaagden zelfs dat het te koud was :joy:) dus toen ik naar buiten stapte net was het even terror

7 likes

Of opvulling omdat er te weinig mensen zullen zijn.

21 likes

Ja ik vind dit ook wel een beetje zielig ergens maar heel raar.

Pfff ik ging mijn eigen rug insmeren en nu blijk ik heel erg verbrand en je ziet ook allemaal afdrukken van waar ik wel dik heb gesmeerd. Is dit dan het enige wat je echt niet zelf kan? :joy:

Edit: oh bedenk me net dat ik dat pas ging insmeren nadat we de eerste keet uit het water kwamen dus wel echt mijn schuld

Ha good for you! Misschien niet het meest meeslepende, maar een fatsoenlijke baan is nooit weg hey. Goed om te horen.

2 likes

Nou nog een au pair update voor de geïnteresseerden. Het klikte heel erg met de andere familie die ik heb gesproken. Ze geven me nu alle tijd om na te denken en ik zie ze volgende week zondag weer. Ik heb geprobeerd voor vanavond een afspraak te maken met mijn huidige familie maar ze hebben het te druk, dus we proberen het morgenavond te doen. Ik ga dan niet zeggen dat ik wil stoppen want ik heb nog geen keuze gemaakt, maar wil wel benoemen waar ik mee zit. Ik zit al het hele weekend opgesloten in mijn kamer (ik ben vrij in de weekenden dus het is niet aso ofzo als ik er niet ben), wat natuurlijk ook niet goed is, maar ik ben echt best wel teneergeslagen. Heb wel fijn gebeld met al mijn vrienden en mijn vader die allemaal achter me staan. Maar dit is echt niet hoe ik me het allemaal had voorgesteld natuurlijk.

51 likes

Hoe bedoel je opgesloten in je kamer?

1 like

Niet letterlijk opgesloten maar ik zit gewoon filmpjes te kijken met mn deur dicht. Ben gister naar de winkel gegaan voor snacks en heb verder echt weinig energie. Het viel ze ook op en ze zei ja je mag altijd bij ons aansluiten hé! Maar dat voel ik op dit moment gewoon totaal niet. Ik ben er wel even bij gaan zitten toen de kinderen net gingen eten (ze eten altijd apart) maar dan denk ik alleen maar: wat doe ik hier

Wat jammer dat het zo tegenvalt. Vind het aan de ene kant heel goed dat je geen overhaaste beslissingen maakt, maar aan de andere kant klinkt het alsof je hier absoluut niet fijn zit. Zou de woonsituatie bij die andere familie beter zijn, gewoon echt een eigen kamer enzo? Dan zou ik daar gewoon voor gaan, als het ook al zoveel beter klikt. Wel vervelend voor die huidige familie natuurlijk, maar dat is uiteindelijk toch echt niet jouw probleem…

11 likes

Ik wil eerst hun komend weekend ontmoeten zodat ik ook de optie heb de woning te kunnen bekijken. Maar zij hebben twee appartementjes en in eentje werken ze thuis en heb ik dan mijn kamer en badkamer en de andere wonen ze in. Dat klinkt natuurlijk erg rooskleurig maar dit klonk ook rooskleurig. Dus ik wil ze echt eerst spreken en er ook met deze familie nog aan werken. Maar het is fijn om een andere optie te hebben waar ik welkom ben. Dankjewel voor je advies :heartpulse:

24 likes

Ik snap dat je in jouw situatie gaat voor ‘eerst zien, dan geloven’ maar als het andere irl een upgrade is daar echt voor kiezen hoor! En niet denken zielig voor de kinderen o.i.d.

4 likes

Ik moest vandaag werken en het was begin van de middag zo rustig dat ik 2uur tiktok heb lopen scrollen, echt heerlijk geld verdienen (ok daarna eind van de dag opeens druk en thuis nog dingen moeten uitwerken but still)

4 likes

Heb je daar al wat nieuwe vrienden kunnen maken? Kan mij namelijk voorstellen dat het negatieve ook wat op de achtergrond raakt als je niet in je eentje in je kamer zit.

2 likes

Ja opzich wel! Een leuke groep meiden die ik tot nu toe elke week heb gezien. Maar ik ben ook best een huismus en vind het fijn om thuis te zijn, dus een fijn thuis is voor mij wel een belangrijkere prioriteit op dit moment.

11 likes

No way José :rofl: het is ook een vrijgezellen van een week (Wie offert er nu een week verlof op voor een fucking vrijgezellen??) En als ik de planning bekijk lijkt het koppel ook wat in hun studententijd blijven hangen zijn met o.a. een cantus als activiteit.

6 likes

Ik moest net betalen bij een festival. En op het scherm waar je je pincode moest in toetsen, werd er eerst gevraagd hoeveel fooi je wilde geven. Ik heb daar toen per ongeluk mijn pincode ingevoerd. Gelukkig vond het pinapparaat een fooi van 7000 ook teveel en werd het niet geaccepteerd.

49 likes

Ik bekeek net een recept en wist niet meer zeker of kümmel nou karwij of komijn was in het duits, dus ik gooide hem even in google translate. Maar ik had niet door dat de talen verkeerd om stonden :sweat_smile:

Dus toen klikte ik op het ‘omkeren’ knopje, want normaal draait hij dan gewoon de talen om volgens mij, maar toen veranderde het in dit :joy: niet echt een verbetering

Maar voor de geïnteresseerden: inmiddels ben ik erachter dat kümmel dus karwij is :thumbsup:

maar kummel voor sperma in het Nederlands heb ik nog nooit gehoord hoor, iemand hier wel? :sweat_smile: Van Dale kent het ook niet

21 likes