Wat je even kwijt wil #65

Ik (en mijn vriend toevallig ook) heb echt tot jaren na afstuderen nog dromen gehad waarbij ik een vak niet had afgerond.

Dat ik wakker werd en mezelf echt tot de orde moest roepen: “Je hebt een diploma, je werkt al x jaar. Je hebt al je vakken écht gehaald en alles afgerond.”

In die dromen waren het ook de meest bizarre ‘vakken’ die ik dan nog had openstaan.

10 likes

Ik heb dit ook! Eens in de zoveel tijd droom ik dat ik mijn Master’s diploma toch niet heb omdat ik een vak niet heb afgerond. Ben laatst de zolder opgeklommen om mijn diploma te checken want de dromen zijn echt levensecht haha :sweat_smile::joy:

6 likes

Oh Ja, heb ik ook!! En al meer dan tien jaar m’n diploma :sweat_smile: Droom ook dat ik vergeet om naar school te gaan en daardoor niet aan de eisen voor m’n diploma voldoe.

4 likes

Ja inderdaad, ik droom altijd nog dat ik juist mijn “stage” nog moet afronden. Ik heb überhaupt nooit een stage moeten doen in mijn richting.

3 likes

Ik heb opeens zin om de Donald Duck te lezen net als vroeger. Waar dat nou weer vandaan komt… :smiling_face_with_tear: zo leuk als ie dan door de brievenbus kwam altijd

13 likes

Ik kan weer eens niet slapen omdat ik veel te hyper ben over van alles en nog wat. Mijn wekker gaat over 6 uur. 🫠

Een oud collega had een stapel donald ducks bij de kringloop gekocht voor haar kinderen en deed er iedere zaterdag een paar in de brievenbus. Zaterdag-snaterdag. Vond dat echt briljant en wil het zelf eigenlijk ook. Misschien kun je een deal maken met een van je buren dat ze dat voor je doen haha

38 likes

We hebben net te horen gekregen tijdens een vergadering, dat onze manager ons team gaat verlaten. Zo kut :sob: ik zit op de wc als een klein kind te janken.

16 likes

Update over de muizen: ik las gisteren op de krochten van het internet dat muizen de geur van munt vreselijk vinden. We hebben een grote muntplant in de tuin dus mijn vriend (sorry voor alle forummers die dit irritant vinden) vond het een goed idee om het hele huis vol te gooien met munt. Heb nu het gevoel dat ik in een enorme kauwgom leef. Maargoed tot nu toe nog geen muis gezien dus misschien helpt het daadwerkelijk.

17 likes

Dit heb ik ook af en toe, dat ik wakker word uit een droom waarin ik mn studiepunten aan het tellen ben en er telkens een paar tekort kom :sob: zo stressvol dat gevoel

———————————————————-

Ik kan vandaag uitslapen en had me helemaal verheugd op lekker rustig koffie drinken en krantje lezen maar er zijn schilders bezig bij mn woonkamerraam :cry: krijg er een beetje big brother gevoel van

Ik ben echt zo moe dat mijn ogen steeds dicht vallen. Kom net thuis met de gedachte dan ga ik even op bed liggen maar de loodgieter is overal de radiatoren aan het plaatsen en de afvoer fixen dus ik durf niet op bed te gaan liggen :cry:

Ben dus maar in de tuin gaan zitten

Haha zoiets heb ik ook gedaan toen ik voor het eerst muizen had. Was helemaal bang dat ze 's nachts in mijn slaapkamer zouden komen dus heb ik allemaal theedoeken met muntolie voor de deuren gelegd. Vet heftige geur overal.
Was vooral goed voor mijn gemoedsrust omdat ik dacht dat het werkte. Maar die muizen zitten natuurlijk gewoon ergens in een muur ofzo en die gaan daar echt niet weg vanwege een beetje munt geur.
Wat wel werkt: zorgen dat ze niet bij je eten kunnen en alle gaten en kieren dicht maken.

1 like

Ik kom inmiddels zo lang op dezelfde afdeling in het ziekenhuis, dat ze me herkennen en vragen naar m’n nagels en of ik weer nieuwe nailart heb 🥹 Die kleine dingen maken het allemaal net wat dragelijker 🫶

62 likes

Ikea zit tegenwoordig ook in de zonnepanelen, wist ik niet. Beter zit er dan een duidelijke bouwinstructie bij en geen ontbrekende schroefjes :coffee:

2 likes

Ja eten kunnen ze sowieso echt niet bij. Alles zit in afgesloten potten. Maar we hebben inmiddels ontdekt dat de buurman muizen heeft dus ik gok dat ze vanuit daar komen.

3 likes

Ik heb spanningsbuikpijn en ja dat is natuurlijk niet leuk. Maar ik zit nog minimaal in een maand in deze situatie (bij dit au pair gezin) en dat wordt een heele zware maand zo :smiling_face_with_tear:

7 likes

He bah :frowning: - heb je al met hen kunnen praten, of een beslissing kunnen nemen over of je blijft of naar dat andere gezin gaat?

3 likes

Ja we hebben goed gepraat en ze doen ook wel echt hun best om iets meer rekening met mij te houden maar we gaan op bepaalde vlakken gewoon nooit een compromis kunnen vinden en ik wil dit wel netjes afronden, dus ik blijf sowieso tot zij op vakantie gaan (over 3 weken). Want dan zijn ze op vakantie en ben ik vrij en daarna ga ik zelf op vakantie. Maar 3 weken is dan alsnog best lang.

5 likes

Drie weken is idd lang dan. fijn om te horen dat je er over hebt kunnen praten, hopelijk haalt dat toch wat druk van je schouders!

2 likes

Ah zo kut. Ook vanwege je mogelijk nieuwe baan enz? Ik ga het maar lekker rustig aan doen de komende tijd. Ik ga zondag langs bij het nieuwe gezin even kijken of het nogsteeds klikt enzo en dan de knoop doorhakken. Ik denk het wel.

6 likes