Ik ga binnenkort vanuit Groningen naar Utrecht verhuizen om te kunnen samenwonen met mijn vriend en vraag me echt af hoe ik er het beste voor kan zorgen dat ik weer leuke mensen kan leren kennen . Zie er echt tegenop dat ik me straks alleen ga voelen. Bumble bff is een optie maar doe het liefst dingen in groepsverband. Hoop dat deze fase snel achter de rug is.
Succes!
Heb je een sport die je doet of een andere hobby in groepsverband? Ik vond dat zelf heel handig toen ik naar de andere lkan van he land ging verhuizen.
Dankjewel! Ik wielren dus ben sowieso van plan om te kijken of ik bij een fietsgroep kan aansluiten maar zoek eigenlijk nog een leuke teamsport voor erbij. Mocht je nog tips hebben dan zijn die zeker welkom.
En een creatieve cursus doen? Vaak kan je tussendoor nog lekker kletsen en tips delen. Misschien een naaicursus oid? Daar heb je later ook wat aan
En bij meervoud komt er een -n achter het werkwoord!!
Omg deze zie ik zoooo vaak hier de laatste tijd
Leuk zeg, ga je ook in Utrecht werken?
Ja ik ook en er brokkelt elke keer als ik het zie weer een stukje van mân ziel af
Als je hardlopen leuk vindt (wandelen mag ook trouwens!) kun je op zaterdagen om 9 uur een rondje van 5km rennen in het maximapark (home | MĂĄxima parkrun | MĂĄxima parkrun). Dat is een wekelijks evenement georganiseerd door vrijwilligers en na afloop gaat er ook vaak een groep nog koffie drinken in het tentje in de buurt. Komen allerlei verschillende mensen op af. Ik vind t wel leuk in ieder geval! Al is het wel vroeg haha
Eem vriend van mij die zit op een site waar mensen dan posten om dingen te gaan doen. Activiteiten, bordspellen, wandelingen etc. Allemaal onbekenden en zo heeft hij best wat mensen leren kennen.
Ik woon nu iets meer dan een half jaar in mijn nieuwe stad en met Bumble wel geslaagd!
Al die extra âtââs waar het niet hoort⌠âhij wiltâ is ook nog steeds geen goed Nederlands en wordt echt zo zo vaak gebruikt
Is dat meetup? Een kennis van mij host ook allemaal uitjes via daar en is echt elke week de hort op met allemaal mensen @Florence ben twee keer meegeweest en het is best leuk!
Hardloopclubjes genoeg ook! Ik heb zelf een paar periodes getraind met een groepje van hardlopen utrecht https://hardlopenutrecht.nl/ ; die zitten op verschillende niveaus/dagen in meerdere parken. En je hebt girlsrunningsquad die ook elke maandag gratis training geven (Girls Running Squad (@girlsrunningsquad) ⢠Instagram photos and videos). Ben ik zelf nog nooit geweest maar volgens mij is dat ook wel leuk! En ook nog Utrecht Running Project (@utrechtrunningproject) ⢠Instagram photos and videos wat ook wel sociaal is. Maar ben ook daar zelf nog niet geweest.
Ik moet zelf altijd wel ff over een drempel heen met zulke dingen vooral de eerste keer.
Oh en geen hardlopen maar vanaf komende week is ook weer elke vrijdagavond de skateparade! Ook leuk om een keertje te doen, al is het wel best een afstand https://u-skateparade.nl/
Hier lekker nummertje voor bij je salade.
Mijn ouders zijn op bezoek geweest en ik zag vijf minuten nadat ze weg waren dat mijn vaders bril er nog ligt. Dus ik snel bellen, want ze moeten ruim een uur rijden. Hoor ik zijn telefoon afgaan, die ligt hier dus ook nog.
En ik weet niet waarom mijn moeder een mobiele telefoon heeft want die heeft ze thuis laten liggen.
Ze zijn inmiddels ruim een half uur weg dus ik ben benieuwd of ze alweer hierheen aan het rijden zijn of er pas bij thuiskomst achterkomen
Ik vind het altijd zo ongemakkelijk als mensen op app vragen âben jij ook zo lekker van het zonnetje aan het genieten?â Ik ga daar altijd van liegen zo van âjaa zit even op mijn balkonâ terwijl ik eigenlijk op de bank onder een deken zit met mijn raambedekking zoals altijd dicht. Heb niet eens door dat het mooi weer is Maarja om dat zo te zeggen voelt dan ook weer gek.
Snap ik, heb ik ook vaak. Maar ik hou gewoon van liggen chillen op de bank. En ja als ik daar zin in heb dan doe ik dat. Ook als het mooi weer is. Leven is te kort om daar over in te zitten vind ik maar wel soms lastig ivm een soort âschuldgevoelâ naar het mooie weer.
Hoe hard heb je het geprobeerd?
Bedankt voor de tip! Ik zoek het snel in sport of iets soortgelijks als de netwerkgroep waar ik bijvoorbeeld lid van ben in Groningen maar kan het natuurlijk ook wat breder bekijken.
@Luzarl ik ga ook in Utrecht werken! Ben nog op zoek naar een baan. Hoop een bedrijf te vinden waar veel leeftijdsgenoten werken (ben zelf 34), dat helpt hopelijk ook mee . Of misschien eerst horeca in de zomer maar dan ben ik vast wat te oud als ik met leeftijdsgenoten wil werken.
@littlenumbers hardlopen vind ik leuk dus dat ga ik onthouden. Girlsrunningsquad ziet er ook gezellig uit! En de skateparade lijkt mij ook leuk. Nu kijk ik er weer iets positiever naar dankzij je tips, dankjewel!
@Clancy ah ja ik zat vandaag op de site nieuwemensenlerenkennen.nl te kijken. Het ligt volledig aan mij maar op een of andere manier kreeg ik er een beetje een triest gevoel van dat ik het dan via die manier probeer terwijl dat natuurlijk helemaal niet hoeft. Bumble bff ga ik ook maar een kans geven, op Tinder is het immers ook gelukt met mijn vriend . Heb jij alleen via Bumble bff gekeken en is het verder via via gelukt nieuwe mensen te leren kennen of kende jij die al in je nieuwe stad? @Negativ Meetup kende ik nog niet dus dat ga ik zeker bekijken, dankjewel!
@monkeyslut het is alleen al fijn om te lezen dat ik dit niet als enige ga doen (ook al weet ik dat) en dat je het wel een beetje herkent . Ik ben open en stap makkelijk op mensen af dus in die zin zou het goed moeten komen maar ik vind het toch wel erg spannend om qua vriendengroep daar helemaal opnieuw te beginnen voor mijn gevoel. Ik ken de vrienden van mijn vriend maar daar zit niet direct iemand bij waarvan ik denk dat we ook 1 op 1 gaan afspreken. Mijn nicht woont wel in Amsterdam dus dat is fijn. Wie weet kom ik je wel tegen in het Maximapark!
Trui aan doen