Wat je even kwijt wil #65

Dit is zo vreemd. Ik zie telkens als ik specifiek naar de tijd kijk 11:11 en nu zie ik ineens de laatste tijd ook 23:11? Echt wat probeert het universum me te vertellen dan? Haha

2 likes

Mijn god ik haat dit, bij de mcdonalds ook altijd z aandringerig op dat kutscherm dat je code niet eens wilt scannen komen bedelen voor hun eigen belastingaftrek. Ik denk dat er er nog meer schijt van krijg dan het eten zelf.
Eigenlijk zouden ze bij zulke dinge n moeten verplichten dat er bij vermeld wordt hoeveel belastingaftrek ze er jaarlijks mee creëeren.

3 likes

Hoe bedoel je die? Belastingaftrek is er enkel voor de giftgever, of bedoel je omdat mc het doorstort?

3 likes

Ik moest vandaag eigenlijk naar school, maar ik heb er een vrije dag van gemaakt. Moet echt even bijtanken. Enorm druk op het werk, huis is een puinzooi door een verbouwing en ik heb echt even tijd voor mezelf nodig.

24 likes

Twee collega’s waren dit weekend jarig en ik hoop echt dat ze vandaag taart meenemen.

21 likes

Wat een groot verschil in mist is er vandaag in Breda t.o.v. Schiphol. Ben met de trein vanuit Breda bijna bij Schiphol, maar waar ik eerst ver kon kijken kan ik nu de parallelweg naast het spoor nauwelijks zien.

3 likes

04:00 gaan slapen en 07:00 wakker, interessante openingstijden weer
goedemorgennn!

4 likes

Ik ben terug op werk na de meivakantie maar het boeit me zo weinig wat iedereen in de vakantie gedaan heeft :rofl: Of ja, van 10% natuurlijk wel, collega’s waar ik echt mee omga, maar van de rest … gaan de verhalen over verbouwingen en tripjes naar de zee echt langs me heen.

Heb het al eens gepost maar small talk is echt niet aan mij besteed.

22 likes

Te ver helaas

3 likes

Ik realiseer me dat ik al 2 dagen mijn huis niet uit ben geweest :skull_and_crossbones: misschien moet ik vandaag even naar buiten.

4 likes

Doe je nog steeds weleens zo’n Wim Hofje? ijsbad? Ik vind dat zo dapper he.

2 likes

Ja, afgelopen zaterdag nog in ijsbad. Zo zalig!

2 likes

3 weken geleden zat ik nog te janken dat we de vlucht moesten omboeken en nu kan ik wel janken van geluk dat we weer op nederlands bodem zijn. Wat een kutvakantie, ben helemaal overprikkeld en gespannen teruggekomen :weary:

2 likes

Ik hoor wel eens dat ik wat weg heb van Billie Eilish. Maar als ik haar foto’s bekijk, ben ik toch wel echt de slechte Aldi versie.

Zoiets:

19 likes

Enigszins vergelijkbaar, mijn ouders gaan sinds een aantal jaar meerdere keren per jaar op vakantie. Vaak naar Friesland of Frankrijk, en dan vooral veel wandelen. Leuk voor ze hoor, ik gun het ze. Maar daarna praten ze nog zeker een paar weken over die keer dat er toch zulke mooie wolken waren, of dat ze een (blijkbaar) zeldzame vlinder hebben gezien, of dat er koeien in hun voortuin liepen.
Het boeit me echt nul. Ondertussen probeer ik niet eens meer geïnteresseerd te zijn, haha.

Ik weet ook nooit wat ik moet zeggen als mensen vragen of ik zelf een fijne vakantie heb gehad. Ehh… jawel, maar ik doe zelf ook zelden iets echt boeiends. Wat verwacht je dat ik vertel?

1 like

Dagboek post maar ik moet het echt even van me af schrijven :sob:

Dagboek

Mijn oude manager had een fout gemaakt en te veel mensen aangenomen, hij had op z’n kop gekregen en long story short ik zou op straat komen te staan want ik had geen vast contract. Heel erg kut want ik ben pas in september begonnen, ze hadden me echt heel veel beloofd oh en ik moest dit van een collega horen. Vervolgens zegt mijn manager doodleuk dat ik altijd al had geweten dat dit een tijdelijke opdracht zou zijn (is niet zo, ik hoor mijzelf nog zeggen tijdens de sollicitatie “ik ben alleenstaande moeder en zoek echt VASTIGHEID EN IK WIL HIER VOOR LANGE TIJD WERKEN”).

Nou ik heb dus over drie weken geen baan meer en solliciteer me suf en kan gewoon maar niks passends vinden. En ik begin nu echt zoveel stress te krijgen, want ja straks kan ik m’n kind niet meer voeden. Maargoed nu hoor ik dus net van mijn collega dat die hond van een manager gewoon heeft gelogen over mijn functioneren tegen de andere managers, om zijn eigen fout te verhullen :sob::sob: Mijn collega’s hebben het blijkbaar heel erg voor mij opgenomen (ik was niet bij die gesprekken) maar pfffff ik voel momenteel zoveel woede tegen dat bedrijf hè. Dus naast dat ik zo werkloos ben, zorgt hij er ook nog even voor dat het hele bedrijf denkt dat het door mijn eigen toedoen Is. (Even ter aanvulling, ik heb mij uit de naad gewerkt die eerste maanden want ik wilde super graag een vast contract).

En nu ben ik heel veel tijd bezig aan solliciteren (en huilen) en willen ze me allemaal extra taken geven nog even die laatste weken.

28 likes

Wat vervelend en onprofessioneel dat het zo op jouw werk gaat en je straks werkloos ben. Mocht je nog hulp willen m.b.t. solliciteren, dan mag je mij best een bericht sturen. Ik kijk met liefde naar je brieven etc.

5 likes

Wat vervelend zeg! In welke sector/plaats zoek je een baan? Misschien weten wij via via wat voor je.

5 likes

Ik werk momenteel nog in de financiële sector, maar ik heb politicologie gestudeerd. Ben nu aan het reageren op verschillende functies, het liefst buiten mijn huidige werkveld om. Maar ik merk dat ik de meeste reacties krijg op vacatures in de financiële sector.

@Alicent dankjewel! Over het algemeen word ik wel uitgenodigd, maar bij de functies buiten mijn “expertise” krijg ik terug dat ze dan toch voor iemand met meer ervaring zijn gegaan. Ben nu aan het overwegen toch maar een van mijn vorige functies weer uit te gaan oefenen, zodat ik rond kan komen. Alleen als ik daar op solliciteer zeggen ze weer “huh maar ik waarom zou je weer dit willen gaan doen?”.

Haha oke hele vage omschrijving van mijn werk :smiling_face_with_tear: Het komt erop neer dat ik opensta voor heel veel.

2 likes

In welke omgeving zoek je? Mijn werk heeft aardig wat vacatures in diverse functies. Ook voor junioren dus dan heb je geen ervaring nodig.

1 like