Omg de huizenellende is nog niet genoeg hoor: had net een brief van mijn netbeheerder dat mijn huisbaas geen energiecontract zou hebben voor mijn adres(betaal incl) en dat ik als er niet binnen 48 uur geen energiecontract is ik afgesloten word van electra. Mijn huisbaas weet van niks en zegt dat er gewoon een contract is.
Sinds gisteren lekt de CV ketel en heb vanmorgen direct gebeld. Zit nog steeds te wachten, zo vervelend. Hoop dat t vandaag gefixt kan worden want ik heb zo nachtdienst dus komende dagen geen tijdā¦
Oh wat shit! Gaat je huisbaas er nu achteraan?
Ik zou dat zelf niet zo chill vinden ook al is het lief bedoeld, zou weinig zin hebben om mijn buren onder ogen te moeten komen als ik me verrot voel. Aangezien ze 1. met zijn 2en zijn en 2. exchange student zijn ga ik ervanuit dat er iig iets van support is voor haar en ze ook op de universiteit wel een netwerk hebben waar ze dit zouden kunnen vragen in geval van nood en in ieder geval intelligent en digitaal vaardig genoeg zijn om desnoods te googelen op medical emergency netherlands oid en er dan ook wel uitkomen. Ze klinken niet als heel hulpeloze of onbekwame mensen verder dus zou erop vertrouwen dat het wel goedkomt.
Hmmm misschien een briefje onder de deur met: āik heb het idee/hoor dat je al een tijdje ziek bent. Mocht ik iets voor je kunnen doen stuur me dan gerust een appjeā en dan je nummer. Zoiets?
Ohh nee dat vind ik ook echt creepy. Goed bedoeld, maar creepy.
Maar echt. Dan word je je ineens zo bewust van dat andere je gekots horen. Kan je niet eens even rustig uitzieken.
Haha ja misschien wel he maar als je diegene weleens hebt gezien/in de gang hebt gesproken is het wel oke vind ik. Als het echt een vreemde is⦠dan is het wel eng misschien.
Wow al veel reacties. We hebben best wel een goede band, zij wonen met zijn 2en en daarboven nog een bovenbuurman en we hebben wel regelmatig contact allemaal en zijn heel behulpzaam naar elkaar, lenen vaak dingen van elkaar en ze vragen weleens hulp aan mij als er een Nederlandse brief is of er een monteur komt etc (ik ben de enige Nederlands sprekende in het pand). Ook zijn we een aantal keer bij elkaar gekomen om te borrelen. Dus het is absoluut niet zo dat we vreemden zijn van elkaar. Hebben elkaars sleutels voor het geval dat dat nodig is etc.
Reden dat ik het overwoog is omdat ik ze een tijd terug toen ik thuis kwam toevallig buiten op straat tegen kwam en ze beiden in paniek waren. Toen had het andere meisje brandwonden opgelopen met koken en beiden wisten ze niet hoe en wat qua eerste hulp bezoeken en of ze dan moesten betalen etc. Bleek ook dat ze geen eigen huisarts hadden hier en niet wisten hoe of wat. Ook zijn ze wel een stuk jonger dan bovenbuurman en ik (ongeveer 6-8 jaar). Vandaar dat ik me nu zorgen maakte of ze nu wel de weg konden vinden in het medische gebeuren hier. Maar vond het idd ook vooral ongemakkelijk omdat ik niet wil dat zij zich rot voelt bij het idee dat ik het dus goed kan horen, vandaar mijn vraag hier ook!
Voor nu laat ik het idd maar even omdat ze samen zijn en ik haar geen bezwaard gevoel wil geven over het ziek zijn.
Zoals jij de band beschrijft, vind ik het helemaal niet ongepast. Ik had het denk ik juist fijn gevonden. Maar goed, zoveel mensen, zoveel voorkeuren.
Gelukkig wonen ze samen, dan wordt ze iig niet aan haar lot overgelaten als ze ziek is. Ik moest op het dieptepunt van mijn hersenschudding ook heel veel overgeven en weet zeker dat mijn buren dat gehoord moeten hebben. Ik heb geen goede contacten in het complex, maar als ik ze wel had gehad zou ik er toen heel erg mee geholpen zijn geweest. Al was het alleen maar dat iemand bv. even mijn brievenbus kon legen of wat boodschappen kon meenemen. (Ik kon niet rechtop blijven staan toen.)
Ik zou hierin op je eigen gevoel vertrouwen!
Nou valt wel mee toch, vind dat altijd zoān dooddoener hier. Alsof we met zān allen wetenschappelijk aan het schrijven zijn hier en alle mogelijke reacties die kunnen gaan komen vooraf moeten bedenken en op basis daarvan bepalen welke info mensen nodig gaan hebben om tot een goede reactie te komen. Hele punt is toch juist dat je advies vraagt en dus vooral niet alle mogelijke opties vooraf zelf kunt bedenken, anders zou je geen vraag hoeven stellenā¦
Ik geef nu idd een uitgebreidere omschrijving maar dat is ook niet zo gek toch? Dat is iig niet bewust dingen achter houden, maar als je merkt aan de hand van reacties dat je info/context wellicht niet volledig genoeg was om een duidelijk beeld te schetsen is het toch logisch dat er later verdere toelichting wordt gegeven?
Hij zegt van wel iig, hopelijk is het snel gefixtā¦.
Voor je gemoedsrust: netbeheerders sluiten niet zo snel daadwerkelijk af. Ze willen vooral dat er actie wordt ondernomen.
(Weet ik vanuit mijn werk.)
Ik heb al de hele dag zoān onstilbare honger. Zit dus ook zo veel te snacken de hele tijdā¦
Gisteren zagen we in onze zonnepaneel-app dat onze zonnepanelen al een week niets meer deden. Iemand van dat bedrijf kwam langs en maakte de meterkast open en toen kwamen we erachter dat er een (klein) fikkie was geweest in de meterkast. Wat kapot was (zonnepanelen en alle stroom op zolder) gebruiken we niet actief dus wij zouden hier gewoon niet achter gekomen zijn
Nu blijkt onze hele meterkast zo onveilig dat ie er helemaal uit moet en zegt die man dat we blij mogen zijn dat het huis niet afgebrand is en als dat wel zo was dat de verzekering niet zou uitkeren. Zo akelig. Blij dat het met een sisser afgelopen isā¦
Vrijdag komt er voor het eerst een schoonmaakster bij ons thuis, nu wil ik eigenlijk afzeggen omdat ik te veel was heb om weg te werken .
Een man in de bus wilde perse voor mij uitstappen, duwde me ook bijna aan de kant, en bij het stoplicht wilde hij ook perse voor me staan. Hij zag alleen de grote plas op de weg niet en stapte niet naar achter toen er een auto aan kwam dus nu is ie nat
Ja bah zo veel slakkenš
Wow wat een geluk dan! Best een eng idee ook lijkt me dat je zo dichtbij een huisbrand hebt gezeten. Hopelijk is de kast snel gefikst en helemaal brandveilig!