Volgens mij is Lush hun verkoopstrategie echt complimentjes geven aan klanten. Elke keer dat ik daar kom krijg ik een compliment over mijn jurk, bij mijn vriendin hetzelfde hoe basic ook.
Hopelijk komen er geen buzzers.
Ja! Maar alleen als je het zelf voorkauwt. Bijvoorbeeld ‘geef deze student feedback op het feit dat hij een dikke onvoldoende heeft gescoord op kerntaak security werkproces 1’. Zal ff zoeken of ik het screenshot nog heb!
Edit:
Wel heel generiek maar het klinkt best redelijk toch haha.
Klopt! Maar het is wel een mooie illustratie van wat de mogelijkheden én dus de beperkingen zijn van ChatGPT.
Ik heb gisteravond tot vanochtend 6 uur non-stop seizoen 2 van the white lotus gezien met een vriend en ik kan aan niks anders meer denken dan dat resort, zo fucking mooi!!!
Maar kost €3000 per nacht irl en ik ben pauper
Ik zag het laatst ook bij een student die me een motivatiebrief stuurde ter ‘controle’. Zijn eerste woorden waren ‘met gepaste trots wil ik u laten weten dat…’ en toen dacht ik meteen: oke ChatGPT bedankt voor deze inhoudsloze brief. Je ziet hopelijk als recruiter ook meteen dat zo’n brief dan geen menselijkheid uitstraalt, maar ik kan me best inbeelden dat een student zich niet perse bewust is van zo’n jeukwoordenbrief.
In het najaar 2k.
Oh super doe ik dat
Alsof zelf geschreven brieven anders wel zo uniek zijn, haha
Ik heb hier laatst iets over gelezen, weet niet meer waar, maar dat verkopers idd hele cursussen moeten doen en altijd mensen moeten aanspreken en iets positiefs moeten zeggen ed en dat hun sales tactics heel agressief moeten zijn omdat ze anders zo weer op straat staan. Maar misschien was dit niet in Nederland.
Dit is voor mij dus serieus een reden om niet naar de Lush te gaan
Als ze al gelezen worden.
Is ook in NL. Heel irritant.
Net zo persoonlijk als het gemiddelde bericht van recruiters die je profiel duidelijk niet lezen?
Ik doelde op de medewerkers van het bedrijf die de brief lezen
Ah zo! Op linkedin krijgen recruiters nu ook een standaard bericht wat ik chatgpt heb laten genereren. Zo klaar ermee.
Moet zeggen voor veel dingen is het handig maar je moet altijd opletten of de bronnen kloppen etc. Niet blind op af gaan.
Nou ik probeer zelf bij zulke brieven echt wel een persoonlijke touch eraan te geven d.m.v. leuke toelichtingen op alle standaardinfo ofzo. Een goeie brief is geen aaneenschakeling van standaardzinnen lijkt mij (zoals chatgpt dus wel maakt).
Ik zeg ook niet dat zelf geschreven brieven allemaal goed zijn. Ze zijn vaak juist ook een aaneenschakeling van standaard zinnen en in mijn ogen net zo nietszeggend als wanneer je deze door ChatGPT zou laten schrijven.
En dat jij wel iets persoonlijks toe wil voegen, betekent niet dat iedereen dit doet.
Ik wilde als aardigheidje een fles robijn Zwitsal wasmiddel kopen voor m’n dochter, ze doet haar was daarmee, elkaar sinds wanneer is zo’n fles 11,50???
Elke keer als ik met mn vader facetime vind ik het grappig om hem te laten ophangen.
Na al die keren weet hij nog steeds niet hoe het moet en het is dan echt pure entertainment om hem te zien zoeken.
Hahaha ik doe dit ook altijd. Leukste is mn ouders samen ingespannen naar het scherm zien kijken en elkaar aanwijzingen horen geven