En soms is het ook gewoon een random nummer. Ik luister al een halve dag een nummer van Melanie C?
Herkenbaar!!
Ik had het laatst met dat padellen nummer. Zat ik ineens een week lang studenten hitjes te luisteren. 1.5 jaar dorst was ook mn favo.
Dat mijn werkgever mij net voor vijf heeft gebeld dat ik een opdracht niet heb gekregen en dit wisten ze al vrijdag. Nu ga ik de rest van de avond me verdrietig voelen ipv dat ik het vanochtend wist en er inmiddels alweer overheen was. Ik voel mij liever zielig onder betaalde uren
Ik dacht ik doe ff safe te planet en ik neem een vega rookworst. Nou… ik eet nog liever een papieren rietje.
Net als knakworsten
Ik ben zo toe aan vakantie, echt met moeite nog t/m zondag volhouden met studie en werk
Ik heb net weer een leuk insect ontdekt de mierenleeuw. Insecten hebben zulke gekke namen haha.
Nou echt! I feel you
Het vega saucijzenbroodje is wel lekker! (Ik neem aan dat je naar de Hema was)
Nou ik neem aan van niet want die Ookworst is echt heerlijkkkk
Nee het was van de unox. Vegan saucijzen broodje van de hema is inderdaad heerlijk!
Oh die heb ik nog nooit gehad, volgende keer ga ik hem proeven! En ik zal Unox vermijden haha @Soy.peor
Ja als die weer eens te krijgen is
Helaas niets gewonnen we liepen wel langs de stand maar toen mijn oma zei ‘is dat voor je vagina’ vond ik het toch een beetje awk
@Alicent alles voor de Gerda’s! Idd veel brei/haak/macramee workshops, kraampjes waar je dingen kan kopen en d-artiesten
Mis nog steeds mac kroket snap niet waarom ze die niet standaard hebben
Trigger warning
Jinek met een item
Over zelfdoding
Jinek heeft een groep mannen in haar programma welke 2 vrienden zijn kwijt geraakt aan zelfdoding. Voordat ze startte gaf ze een soort disclaimer dat je contact met 113 kan opnemen. Ze benoemde vervolgens ook dat er niet veel over zelfdoding wordt gesproken aangezien praten over zelfdoding aan kan zetten tot zelfdoding
Ontzettend onhandig geformuleerd dit. Ik denk juist dat niet praten over zelfdoding kan aanzetten tot zelfdoding. Die mannen zitten er ook juist om te verkondigen dat je met elkaar moet praten over dit soort dingen
Een docent journalistiek van mij heeft wel eens verteld dat het om die reden ook zelden in de krant staat. En dat het ooit wel eens anders is geweest en het aantal toen hoger lag. (Maar dat is dus als het al gebeurd is en als nieuws gepresenteerd, dat is wel wat anders wellicht)
Tw
Naja ik weet dat er vanuit 113 wel echt een journalisten handleiding is hoe om te gaan met berichtgeving hierover, omdat onderzoek heeft uitgewezen dat (onjuiste) berichtgeving in de media de kans vergroot op meer gevallen. Zie: Journalisten | 113 Zelfmoordpreventie
Je bedoelt denk ik misschien meer: heb het over mentaal welzijn, juist ook bij jonge mannen.
Tw: zelfdoding
Samenvatting
Oh wat stom geformuleerd! Maar blijkbaar wel gedeeltelijk waar? Ik denk eerder dat veel mensen er daarom wel bang voor zijn en er daarom niet over praten(was ik zelf namelijk ook).
Nu wordt het even persoonlijk:
Ik kreeg van een vriendin die als hulpverlener werkt juist de tip om er wél over te praten en door te vragen, omdat veel mensen zich heel eenzaam voelen met die gedachtes. Ik vond dat in het begin heel moeilijk, maar heb dit dus gedaan bij mijn overleden vriendin en dat heeft onze vriendschap zooo veel meer diepgang gegeven. We hebben zelfs verschillende manieren van zelfdoding besproken en de voor en nadelen en ze gaf ook zelf aan dat ze het fijn vond dat ik er met haar over wil praten omdat ze(ja ja) zich heel alleen voelde met haar doodwens… ik ben nog steeds zo dankbaar voor die tip en dat laatste halfjaar waarin we deze gesprekken hebben kunnen voeren en heb spijt dat we het er nooit eerder over hebben gehad!