Dat is helaas wel echt zo. Klopt ook wat hierboven gezegd wordt over de nieuwsberichten over zelfdoding. Die pagina van 113 en dan een beetje naar beneden is een goede bron. Heet ook wel het imitatie-effect of Werther. Er moet in de media ook heel voorzichtig mee gedaan worden. Daarom wordt er zo weinig over gepraat.
Ook wel bekend als het Werther effect of copycat suĆÆcide.
Ja en misschien kan dat even in een ander topic ook
Excuus
@FredPaillet @Luzarl @Amarens @crazyplantlady
Tw zelfdoding
ik denk dat ik hem vanuit een ander perspectief benader dan dat jullie doen! Ik bedoelde het vooral in persoonlijk 1 op 1 contact. Dus wat @Sjern zegt. En jullie richten hem meer op de pers. Ik denk het feit dat Evaās opmerking op meerdere manieren opgevat kan woorden precies het kwalijke is. Want zoals jullie hem benaderen heeft ze gelijk, maar zoals sjern en ik de situatie benaderen heeft ze ongelijk!
En @Sjern wat ontzettend knap dat het je lukte om dit met haar bespreekbaar te maken zeg!
Ik snap je maar ik durf voor 95% zekerheid te zeggen dat ze dit moest zeggen van de redactie en dat het dus zeker niet 1 op 1 bedoeld is. Je moet namelijk een disclaimer geven in een journalistieke productie
Ja precies, maar dan had ze die disclaimer dus toch net ff anders moeten formuleren!
Ik had hier vandaag iets gepost over de hap wat niet zo handig was en ben gelijk gestraft. Heel de avond op de hap gezeten met een allergische reactie. Was leuk.
Knap als je dat er kan uitzeven? Kun je niet beter gewoon wat meer van de andere ingrediƫnten erbij doen, heb je extra grote batch?
Allergische reactie aan je oor? Gaat het nu?
Hahaha, nee ik had oestersaus gegeten. Daar kan ik blijkbaar niet tegen, dus mijn keel ging wat dicht zitten. Voel me nu wel weer prima!
Gelukkig.
Ik heb dat met ananas maar denk niet dat de Hap dan iets verlichtends kan doen of wel?
Ik moest er heel lang zitten om zeker te weten dat alles goed ging! En ze hebben medicatie gegeven (tavegil) en ze twijfelde ook over prednison. Het kan dus op zich zeker wel!
Haha nee het is ook niet heel geslaagd vrees ik, al kwam er wel een beetje los. Maar ik had juist geen zin om nu alweer een hele nieuwe batch te bakken dus vandaar deze wanhoopsdaad
Maar als het inderdaad onvoldoende gelukt is ga ik het idd maar verdunnen
Je moet juist je oren olieƫn voordat je ze laat uitspuiten, zal de ha je ook vragen om te doen
Pfff wat zou ik er toch veel voor over hebben om een ochtendmens te zijn. Elke dag weer die strijd met mezelfā¦
Miracle morning
ik hoor al de hele ochtend een van de buren die aan het schuren is en ondertussen slaat de hond van de buren steeds aan op van alles en nog wat. Het voelt dus een beetje alsof ik probeer te werken op de bouwplaats van een dierenasiel.
Na lang twijfelen hebben we besloten om een huishoudelijke hulp te nemen en ze is vandaag begonnen en wat een verademing. Hadden dit veel eerder moeten doen. Zo grondig nemen wij er nooit de tijd voor en nu hebben we tijd over na werk voor andere dingen, heerlijk.
Ja zo fijn! Schaam we wel een beetje want ze is echt lang bezig geweest haha, echt beetje achterstallig onderhoud oeps . Maar vanaf nu gewoon bijhouden en eens in de 2 weken komt ze nu, heerlijk!