Wat je even kwijt wil #65

Ik moest zaterdag zo lachen in de trein. Ik heb een verticale labret dus zo’n klein jongetje zegt ineens tegen mij: mevrouw u heeft een spijker in uw lip zitten.

:joy: :joy:

29 likes

Ik gooide net een zakje nootjes door mijn salade en tijdens het eten kwam ik er achter dat er stukjes chocolade in zitten. Is verrassend lekker eigenlijk.

29 likes

Mijn nicht noemt het een “oorbel in je lip” en ik heb ook oorbellen in mijn neus. Ik vind kinderen zo schattig (als ik ze na een tijdje weer terug naar hun ouders kan schuiven)

3 likes

Dan doe jij het beter dan ik. Ik heb een soort sperziebonen in een bloempot en er groeit hartstikke veel groen uit, heb al de hele week een beetje aan die stengels zitten trekken maar ik heb nog geen teken gekregen dat de bonen klaar zijn. Misschien eens googlen

@anon50301661 mijn vriend kwam dit weekend zowaar uit zich zelf met het idee om een gouden oorringetje te nemen! :open_mouth: ik heb het hard toegejuicht

2 likes

Ik was vandaag op een kantoor en wilde in de gemeenschappelijke keuken even wat eten pakken. In een open voorraadkast zie ik als eerste een open pakje crackers, dus ik pak er een, plakje kaas erop en ik bijt erin. Ineens word ik toch kotsmisselijk van de geur en smaak. Kijk ik later op de verpakking van de crackers, was het verdorie goed tot 1-1-2022 :weary::weary::weary:

1 like

https://vm.tiktok.com/ZGJx6tsnu/?t=1

Nou buurvrouw roos heeft een vriend hoor!
Nu ik nog …

11 likes

Ik lig als een zeester op bed en ik verplaats me niet meer vanavond.

4 likes

In Linkedinland is het schijnbaar tegenwoordig hip om nu alvast een epistel te schrijven over welke minor je volgend schooljaar gaat doen en welke beweegredenen daar achter schuilen. #dankbaar

8 likes

Met gepaste trots deel ik mee…

4 likes

Met gepaste trots deel ik mee dat ik met aanvang van het nieuwe schooljaar de hogeschool verlaat voor een avontuur aan de universiteit. Maanden gingen vooraf aan dit moeilijke besluit. Veel slapeloze nachten heb ik besteed aan het kiezen van een geschikte minor die niet alleen een interessante titel heeft voor mijn cv, maar ook aantrekkelijk genoeg is om hier een bericht over te posten. #meta

Met bloed, zweet en tranen verkondig ik met grote blijdschap dat mijn tijd op de universiteit erop zit. Het was een zeer leerzame tijd, een om nooit meer te vergeten. Graag bedank ik docent X, docent X en docent X voor de hulp die ik heb gehad. Zonder jullie was het nooit mogelijk geweest om de minor af te sluiten met een 8.

20 likes

Jezus ik dacht ik open LinkedIn weer even om te kijken of die posts ook bij mij voorbijkomen. Dat viel mee, maar binnen 5 minuten ben ik echt opgefokt joh, waarom is iedereen zoooo zuur.

In mijn vakgebied is het ook voortdurend zo dat als er iets wordt gepost over medisch onderzoek, of over financiering in de zorg ofzo, soms best niche/specifieke/inhoudelijke dingen, je echt een zee aan reacties krijgt van mensen die er niets over weten? Dat er dan allemaal coaches en holistisch hypnose homeopaten en orthomoleculaire therapeuten gaan reageren met dingen over Big Pharma, hoe artsen allemaal nazi’s zijn zo ongeveer, dat ze niet begrijpen dat je naar je lichaamsenergieen moet luisteren en niet alleen maar medicijnen moet voorschrijven :angry:

Snel maar weer afgesloten :sob:

8 likes

Dit hoorde ik van de week, orthomolenogwat voedingsdeskundige? Is dat betrouwbaar?

2 likes

Nee is echt de reinste bullshit

Dat zijn die lui die met een druppel bloed 100 intoleranties en gevoeligheden ‘aantonen’

15 likes

Als je twijfelt of je het moet vertrouwen (ondanks je naam) kun je er al vanuit gaan dat het oplichterij is.

Maar ik kan niet eens omschrijven wat het is joh, iets met holistisch kijken en de meest absurde, belachelijke onderzoeken en suppleties die 0% evidence based zijn, 100% oplichting zijn en misbruik maken van een kwetsbare doelgroep.

Moet je voor de grap ook even ‘EMB bloedtest’ zoeken

Word echt woest van dit soort dingen

2 likes

Ja het heet zelfs orthomoleculaire geneeskunde dus op het eerste gezicht lijkt het nog best legitiem, maar ondertussen…… :tired_face:

Haha ja LinkedIn wordt steeds cringy’er, gaan er “leken” zich bemoeien met hoe we in NL de spoedzorg geregeld hebben en gaan van die coaches zeggen dat we als praktijken ons niet zo vast moeten houden aan 8-17u en als “we” dan zeggen dat we contracten hebben met zorgverzekeraars en niet “zo maar” een dag van 10-20u ofzo kunnen doen, dan “denken we niet in oplossingen”. Flikker toch op of kom zelf spreekuur draaien dan. 🫠🖕

17 likes

Ik vraag me af of mercury in retrogade misschien toch nog steeds gaande is want heb de afgelopen 2 dagen al meerdere (financiele) tegenvallers gehad. Hopelijk blijft het vanaf nu gewoon gedeisd.

6 likes

De wat in de gen z?

33 likes

Volg je Sjamadriaan al op instagram? Hij haalt al die coaches, spirituele dingen, suplemtie enzo onderuit.

5 likes