Ah neee…
Zag net nog de schattige foto’s in het fototopic ![]()
Lucky!!!
Er zijn hier 3 gozers al sinds vanochtend aan het racen. Sorry schatten, ik denk niet dat er een polderversie van Fast & Furious komt, dus kappe nou!
Heb je ook een sinaasappel mee onder de douche
Kom er achter dat er iig 3 vogelnesten in de tuin zitten met jonkies. Omg, ze vliegen continu half boven mn hoofd heen en weer. Sorry hoor
volgens mij zijn ze pissed off, maarja eh, het is alsnog mijn tuin jongens ![]()
Noemde mijn kat net bonbonbloc en hij keek me echt pissig aan
Want hij heet Twix?
Nee Kitkat ![]()
Noem hem volgende keer Bounty dan zal die hard van zich afbijten. ![]()
Ah wat vervelend! Ik heb ook heel veel last van hooikoorts, maar het is een stuk minder sinds ik immunotherapie/tabletten krijg van de allergoloog. Misschien iets om naar te kijken als het tapen niet voldoende werkt.
Dit kende ik helemaal niet, maar wat een leuk initiatief! Ik heb ook al een paar keer gedrukt. ![]()
Ik ben dit aan het overwegen (het is me al aangeraden) maar vertel mijzelf tegelijkertijd dat mijn klachten meevallen.
Wat voor klachten heb jij? Heeft de behandeling veel impact? Dat hield me ook tegen.
Ik gebruik dit ook en ik bleek opeens astma te hebben tijdens deze behandeling, was een matige ontdekking
maar verder valt het mij mee en heb ik weinig last dus van mijn huisstofmijt en graspollen allergie meer! Ik heb nu pas door dat het echt begonnen is omdat ik anderen er over hoor klagen en dat had ik al na jaar 1. Je moet wel bereid zijn al in februari door je volledige eigen risico heen te zijn gedurende tenminste 3 jaar.
Ik heb me ook eens laten tapen tegen hooikoorts. Ik liet dit doen bij een fysiotherapeut. Ik stond meestal met 5 minuten weer buiten. Maar hij heeft wel gewoon elke keer dat ik kwam een hele behandeling gerekend. Dat vond ik eigenlijk wel raar
Ik deed vandaag een raam open in mijn huis, van de badkamer. Vanwege mechanische ventilatie doe ik hem niet vaak open. Eigenlijk was de laatste keer in maart. Toen zag ik in een hoekje tussen het raam en het kozijn een bijtje schuilen.
Vandaag deed ik het raam weer open: is er een metselbij aan het werk geweest: 7 hokjes met stuifmeel en bijenlarfjes. Helaas zijn 3 hokjes kapot gegaan doordat ik het raam open deed, denk ik.
Nu lees ik dat ze pas rond half maart 2024 als bijtjes rondvliegen en durf ik mijn raam niet meer te openen.
Ja hoe ontdekte je het dan? Als reactie op de behandeling?
Moest je echt wekelijks naar de huisarts of allergoloog voor je behandeling?
Ik lag ‘s avonds benauwd in bed! En toen via de huisarts naar de longarts. Als je astma hebt moet je dat eigenlijk weten voor de behandeling, het kan je klachten flink verergeren omdat je de hele tijd blootgesteld wordt aan iets dat je astma triggert.
Ik neem de sublinguale vorm dus leg elke dag een tabletje onder mijn tong en that’s it. Nu spreek ik de allergoloog jaarlijks. En ik eerste instantie moet je bij die injectie wekelijks, daarna maandelijks.
Ik was erg allergisch voor graspollen en gebruik nu grazax. Als leek begrijp ik dat je een stukje allergische stof inneemt om weerstand op te bouwen. Het is een tabletje wat je onder je tong legt
Eerste twee keer moest in de kliniek omdat ze in de gaten willen houden hoe je reageert, dat was bij mij prima en nu neem ik het iedere dag. Nog wel hooikoorts maar het neemt echt af. 1 keer per half jaar heb ik een gesprekje met de allergoloog.
Edit: wat @tessel verder inderdaad zegt.
Oh dat lijkt me wel een dilemma, je wil af en toe wel eens je raam open kunnen doen maar ook die arme bij niet storen in z’n levenwerk ![]()
Zou je een beginnend nest niet kunnen verplaatsen? Wel toevallig ik vond vandaag een beginnend wespennest. Dat is wat minder. Even kijken nog hoe we die weg krijgen.
Dit klinkt echt super haalbaar, zoals ik het toen begreep van de allergoloog moest ik echt iedere week daarheen of naar mijn huisarts vanwege de kans op een shock.
Ik ga er dan nog wel achteraan want nu is het echt niet leuk. Gebruik dagelijks medicatie en nog heb ik zware dagen, het begon met de vermoeidheid en non stop last van mijn linker oog, fijn ook dat al mijn make up uitloopt tijdens werk.
En sinds een paar dagen kijk ik echt flink verkouden qua klachten zonder smaakverlies en volledig volle neus.