Wat je even kwijt wil #66

Ja idd ik ken ook niemand die dat doet! En heb het ook zo aangeleerd tijdens rijlessen haha

3 likes

En waarom parkeer jij nu in een versnelling?

Wij hebben een ā€œautomatischeā€ garage onder het huis. Je auto wordt door een computer weg gezet en de regel daar is dat je auto zowel in versnelling als met handrem geparkeerd moet staan, omdat de auto niet mag gaan rijden beneden. Parkeren in z’n vrij vind ik maar eng.

2 likes

Ik vind dit best gek eigenlijk, dat je het zo leert. Want je handrem kan vastroesten, of juist niet stevig genoeg zijn, of vast vriezen. Als je je auto lang parkeert, wordt er altijd geadviseerd in versnelling te parkeren door de ANWB.

Misschien heeft het met hele nieuwe technieken van de elektrische auto’s te maken, maar ik vind het vreemd dat ze met rijlessen niet op z’n minst de voor- en nadelen van verschillende opties bespreken. Die nieuwe autos zijn meestal automaten, dus dan is het al een ander verhaal, trouwens.

1 like

Om heel eerlijk te zijn vooral omdat m’n partner de auto ook in een versnelling parkeert, dus zodat we niet beide de auto anders parkeren. Maar ik geloof dat het ook gewoon beter en veiliger is, idd om het eventuele vastroesten of niet stevig genoeg zijn van de handrem.

1 like

Ik heb ook geleerd om de auto in zn vrij te zetten en handrem met parkeren. En ik heb mn rijbewijs al 12 jaar (nu voel ik me echt oud) dus niet recent geleerd.

3 likes

Precies dit en heb ā€˜m ook 12 jaar. Andere manier is me niet aangeleerd.

1 like

Ja mij is dat ook nooit aangeleerd om in de versnelling te parkeren. Is ook echt automatisme om de auto in de vrij te zetten, handrem aantrekken en uitstappen.
Mij is wel verteld (door mijn vader) inderdaad dat als de auto langere tijd stil staat of in de winter als het echt vriest, de auto in versnelling te parkeren

2 likes

Waar zijn die plantenbakken van? Zoiets zoek ik ook nog

1 like

Dutchbone :blush:

2 likes

Haha nou ja ik vertrouw het wel. Nog nooit heb ik van iemand in m’n omgeving gehoord of gezien dat dat mis is gegaan! Ik ken niemand die m in z’n versnelling zet.
Maar ik snap het risico. Maar ik vind het niet zo heel gek eigenlijk, volgens mij wordt dat al een eeuwigheid zo geleerd en zal daar vast verschil zijn in en heeft dat niet te maken met elektrisch rijden

Rijd geen automaat trouwens hoor. En ook niet met rijlessen

1 like

Wat is er precies :sob: en :+1:t3:? @Rozevarken @Lula jullie houden niet van mangohout? :joy:

4 likes

Leenbakker, duh

4 likes

Heb de mijne 7 jaar en het ook zo geleerd.

Maar is niemand onder de indruk van @TanteBetje futuristische garage? Of begrijp ik het verkeerd?

6 likes

Omg hoe moet ik me zo’n automatische garage voorstellen? Ik zie echt zo’n New Yorkse parkeergarage voor mij maar dan onder de grond? Vet!

1 like

Onder ons pand is een parkeergarage, maar als je daar zelf zou moeten parkeren dan moet je een in-/uitgang maken en ruimte om de parkeerbeweging te maken. En dan kunnen er maar max 8 auto’s staan. Dus hebben we 1 garagebox, met in de vloer een bewegende plaat op een lift. Je parkeert je auto op de plaat en met het afsluiten van de garage (met een tag) brengt de lift je auto op die plaat naar beneden. Beneden zet de computer je auto weg. Nu staan er 20 auto’s.
Ken je zo’n puzzel van vroeger van plastic, waar je blokjes moest verschuiven van links naar rechts en boven naar onder om een plaatje te krijgen, met 1 lege plek. Dat is precies wat de computer ook doet. Telkens als een auto wordt weggezet, komt er een lege plaat in de garage. Zo kun je vrij snel parkeren. Ophalen duurt een paar minuten.
Het is een systeem dat vaker wordt gebruikt in Amsterdam. Bijvoorbeeld bij de Silodam.

25 likes

Vond al die tafels gewoon lelijk haha, moest er van huilen

1 like

ik ben op bezoek bij het cafĆ© waar m’n deense (toegevoegd omdat deense service over algemeen echt slechter is dan Nederlandse haha) huisgenoot vandaag alleen werkt en ze is zo ontzettend lui en onoplettend dat ik mezelf echt moet dwingen om niet mee te gaan werken :sob::sob:

5 likes

Woow dit klinkt zo futuristisch
De toekomst is nu

4 likes

En dan niet op de handrem met kans op bevriezen maar alleen in een versnelling?

Ik heb dit jaar m’n rijbewijs gehaald en mij is toen ook geleerd in z’n vrij en handrem.

3 likes

Ik had zo’n leuke top gekocht op Vinted maar de verkoper heeft gecancelled :sob:

3 likes