Wat je even kwijt wil #66

Ik heb zoiets eens in een Turkse supermarkt gekocht, kikkererwten dan, maar dat werkte ook echt laxerend. :stuck_out_tongue: Maar wel lekker! Niet teveel in één keer eten dan maar. :stuck_out_tongue:

3 likes

Ja zit in Portugal inderdaad! Maar niet zo heel lang meer hahaha ga er nu maar een weekend Lissabon van maken

2 likes

In mijn straat zitten pas uitgevlogen jonge ransuilen. Nu ze zelf jagen roepen ze steeds terwijl ze vliegen. Eerst vond ik het geluid in de nachten heel irritant want het is vrij snerpend, maar inmiddels ben ik er aan gewend en vind ik het ergens aandoenlijk.

Zodra de zon ondergaat beginnen ze, vrijwel de hele nacht door, en omdat het er minstens 3 zijn hoor ik elke 5 seconden wel geroep. Ik herken er nu in ieder geval 3 aan hun eigen geluid. Ransuil A heeft een hoge, korte schelle roep, ransuil B roept iets lager en wat langgerekter, en ransuil C heeft een nog lagere roep en wat zachter.

Zo klinken jonge ransuilen (niet mijn video)

.

24 likes

Haha ja, ik kende ‘rans’ vooral als ranzig vet, maar het is ook een oud Nederlands woord voor muts, geloof ik. Ransuilen hebben pluimpjes en daarom de verwijzing naar een muts.

Ik vind het echt magistraal mooie beestjes om te zien.

/Freekmodus weer uit

69 likes

Bij ons in de buurt overwinteren er al twee winters een stuk of vijf ransuilen. Echt mooie beesten, ja! Ik hoop echt dat ze deze winter weer terugkomen.

3 likes

Omg die achterlijke studievoucher (voor mensen die onder het leenstelsel hebben gestudeerd) wordt omgezet naar een tegemoetkoming :partying_face: wel pas in 2025 maar toch haha

10 likes

Echt op veel plekken! Maar misschien vind ik standaard ook wel leuk. Ik vind Salontafel kopen? Ervaar ons assortiment salontafels in diverse stijlen en maten deze site veel leuke hebben. Zeker niet alles, maar ik houd bv heel erg van mangohout.

2 likes

Jaaaa zo chill!! En eventueel nog extra compensatie omdat de basisbeurs weer wordt ingevoerd :crossed_fingers:

4 likes

Oh dat is zo naar! Ik heb dat al een aantal keer gehad door slijtage in mijn nek.
Ik kan je helaas niet veel tips geven wat zou helpen. Op mijn rug liggen was de meest pijnloze positie. Op een tuinstoel zitten met een kussentje in mijn nek en arm altijd op een kussen.
Fysio kan hopenlijk helpen om het een beetje los te krijgen of een wervel weer goed te zetten.
Pijnstillers doen niet zoveel tegen zenuwpijn.
En houd je arm bij je, niet je arm naar de zijkant strekken (als je staat of zit, liggend kan wel)
Sterkte

1 like

Toen ik vorig jaar een paar meubels wilde vervangen had ik het gevoel dat de meeste meubelwinkels voor 90% uit mangohout bestonden. Kasten, eettafels, salontafels, bijzettafels, krukken: álles is mangohout en het is bijna een onmogelijke zoektocht wanneer je iets anders wilt. Dus wel chill wanneer je daar wél van houdt want dan heb je zo een heel interieur bij elkaar.

8 likes

Mijn tweejarig nichtje is een manager in de dop. Ik moest van haar mijn bril op doen en haar vader moest spelen met een autootje. Dat wordt wat als ze naar de basisschool gaat.

2 likes

Ik vind het lekker warm en donker :joy: matcht leuk met gouden accessoires which i like. Maar smaken verschillen. Is ook niet alsof ik álles van mangohout leuk vind ofzo.

random foto van mangohouten salontafel inclusief troep erop en tvkast

9 likes

Hier hou ik ook van! Toen ik ging zoeken naar meubels was donker hout best lastig te vinden maar door te zoeken op notenhout wel gelukt uiteindelijk. En nu ik mijn eettafel moet gaan vervangen ben ik blij om te zien dat walnoot etc wel weer in de mode komt.

Bij mangohout denk ik vooral aan dit soort met een stalen frame eronder. Dat vind ik dan weer helemaal niets.

1 like

Nee dat van jouw foto vind ik ook echt niks.

2 likes

Dankje voor de tips. Dit zijn wel echt goede filmpjes! Ik ben ooit bij de kaakfysio geweest, maar dat hielp veel minder en was voor mijn gevoel ook veel minder gericht dan deze filmpjes.

3 likes

Parkeerde mijn auto vanochtend op de parkeerplaats bij werk en stapte uit om kantoor binnen te lopen toen mijn auto er ineens vandoor reed :grimacing:

Gelukkig lag er zo’n varkensrug voor de auto waardoor die niet de weg op rolde! En volgens mij hebben mijn collega’s het ook niet gezien dus ben veilig voor de “vrouw achter het stuur” grappen.

1 like

Ik ben gebeld door de gynaecoloog, ik heb een mammografie gehad ivm hormoontherapie en nou moet ik een echo omdat ze iets onregelmatigs hebben gezien. Het hoeft niet met spoed dus het zal wel meevallen ga ik maar vanuit. Toch ergens wel spannend.

9 likes

Today I learned

27 likes

Maar even, zet jij jouw auto in vrij als je parkeert? Ik heb juist geleerd om de auto in een versnelling, liefst hoger dan 2 te zetten als je parkeert. Of in z’n achteruit als je auto op een heuvel met neus naar beneden staat. Zelfs als je handrem dan niet werkt, gaat je auto er nooit van door.

4 likes

Ik ken vrijwel niemand die de auto niet in z’n vrij parkeert, tijdens m’n rijlessen moest het ook zo. Maar ik parkeer m’n auto nu wel in een versnelling, moet iedereen die in mijn auto rijdt daar ook voor waarschuwen. :stuck_out_tongue:

7 likes