Wat je even kwijt wil #66

Ik heb vanavond m’n hoofd zo teringhard gestoten, echt met die scherpe rand vol op m’n slaap omdat ik veel te gehaast die deur opentrok en tegelijkertijd m’n voet er tegen aan had en al begon met lopen. Heb echt gewoon hoofdpijn van

7 likes

Het schijnt dat zij altijd al veel haat kreeg doordat zij heel feministisch en activistisch is. Ze laat ook haar oksel en beenhaar groeien waar veel commentaar op was. Sinds het uit is schijnt ze inderdaad echt nog veel meer haat te krijgen. Echt sneu.

2 likes

Haha damn dit is wel een schrijnend voorbeeld van hoe anders de Italiaanse en Nederlandse taal zijn :skull: :skull: (en misschien maakt dit ook duidelijk waarom ik zulke lange zinnen schrijf in mijn posts/een herkenbare schrijfstijl heb haha, het is niet mijn schuld maar die van mijn taal!!!)

Ik moet eerlijk toegeven dat ik al die mensen niet volg en het niet precies weet allemaal, maarrr volgens mij krijgt Giorgia veel haat omdat zij het prototype millennial white feminist is en vaak domme uitspraken heeft gedaan over dingen waar ze niets over wist - ze zei bijvoorbeeld eens dat ze geen films kijkt omdat “films geen echte kunst zijn/niet stimulerend zijn”, om vervolgens wel naar een filmfestival te gaan, daar kiekjes van te plaatsen en te onderstrepen hoe zij de eerste is die met beenhaar op zo’n evenement komt, ofzo. Ze heeft ook meegedaan aan een soort van Italiaanse Expeditie Robinson waar ze blijkbaar als heel irritant werd ervaren, en omdat de media ervan smult om onbenullige vrouwen neer te zetten als werelds grootste kwaad is ze vaak op tv met haar irritante claims, waardoor ze het perfecte doelwit is voor gefrustreerde mensen.

5 likes

Ik wil echt mijn schermtijd verminderen en het forum is een grote boosdoener. Ik vind het forum ook enorm waardevol & wil niet zomaar afstand doen want dan zou ik ook een hoop missen. Ik heb nu een hoop topics ontvolgd en enkele topics heb ik op volgen staan nog. Dat zijn in principe ook de enige die ik écht van mezelf mag lezen. Dit geeft zo enorm veel rust. Soms zat ik echt in de meest (voor mij) doelloze topics, puur als zijnde uitstelgedrag

10 likes

Had gisteren een enorme kutdag, waardoor ik waardeloos heb geslapen (yay malende kop). Het gevolg is dat ik als om 5:00 al wakker ben en nog steeds boos :angry:

2 likes

Ik heb eind van de ochtend een gesprek met het ziekenhuis en sl sinds half 6 wakker… word ik niet minder zenuwachtig van :woman_facepalming:

4 likes

Lange zinnen? Valt toch wel mee? :joy:

15 likes

Hahaha, nou. 🥹🥹 Ik zou het wel kunnen, hoor, beter Nederlands schrijven, maar ik ben iemand die constant tussendoor forumt voor vijf minuutjes ontspanning per keer. Dat gaat niet samen met doordachte reacties. 🫠

7 likes

Ik vind dat je uitstekend Nederlands schrijft hoor. Helemaal als je bedenkt dat je al heel wat jaren niet meer in Nederland woont!

12 likes

Lange zinnen zijn ook vaak juist goed Nederlands, alleen vinden mensen het minder prettig om te lezen. Hoeveel tijd ik vaak niet kwijt ben geweest om mijn scriptie voor mijn gevoel ‘dommer’ te maken. Krijg er altijd van die kindergarten vibes van.

11 likes

het doel van teksten is om je boodschap over te brengen, dus als het moeilijk leesbaar is, is je tekst niet goed geschreven

6 likes

nou geloof me als je mijn italiaanse zinnen ziet krijg je meteen een crisis ookal heb ik 3 cursussen afgerond en bij jouw nederlands valt het me echt nooooit op

1 like

Vanochtend voelde ik tijdens het autorijden iets kriebelen op mijn gezicht. Ik dacht dat het een plukje haar was, maar toen ik in de achteruitkijkspiegel keek, zag ik dat er een :rotating_light: MUG :rotating_light: op mijn voorhoofd zat. Resultaat: een grote, rode, jeukende muggenbult op mijn voorhoofd.

Vervolgens heb ik mezelf de rest van de autorit zachte klapjes op mijn gezicht gegeven à la Sylvie Meis om de mug af te schrikken, dus dat was dan weer een soort gezichtsmassage.

10 likes

Nee, tuurlijk, daarom pas je het ook aan. Ik vind alleen juist die heel korte zinnen heel onprettig lezen en dat is wat mij betreft echt onnodig. Ik vind juist lange zinnen die gewoon goed zijn opgebroken totaal niet vervelend om te lezen. Ze waren ook goed te lezen en toch is het een ongeschreven regel dat het KORTER moet. Zonder enige interpunctie is het wel een challenge.

5 likes

Ik dacht even dat het 1 april was haha huh

8 likes

Luchtreiniging? Wordt er dan koude lucht in je oren geblazen?

6 likes

Ah ideaal wanneer ik last heb van mijn astma/hooikoorts

4 likes
9 likes

Ik zie het verschil niet

9 likes

Ik lach wel, maar als er zich nog een coronaesque situatie voordoet dan wil ik graag weten of hij ook komt in andere kleuren.

30 likes