Wat je even kwijt wil #66

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Het niet zo lekker in je vel-topic

Wat is de dag nadat je terug bent gekomen van vakantie toch altijd intens kut. Als kind had ik dan nog weleens zo’n ‘nieuwe start’ gevoel en voelden de eerste twee, drie dagen na thuiskomst soms een beetje magisch of zo. Nu is iedereen in huis alleen maar moe, chagrijnig en ligt er 6000 kilo was overal verspreid door het huis.

15 likes

Omg wat een heeeerlijke dagen waren dit: zon, eten&drinken, vrienden en gewoon buitennnn. Beetje buikpijn dat de zomer over een paar dagen dan echt voorbij gaat zijn!

19 likes

Ik heb vandaag alle 3 de kiezen rechts onderin laten trekken. Mentaal was het een klap, gelukkig viel het trekken zelf mee. Nu is de verdoving uit gewerkt en heb ik zo’n pijn en omdat ik zo verdrietig ben over dat ze er ook uit zijn voel ik me een soort zielig vogeltje

9 likes

Oooh wat kut!! Kun je niet een salaris voorschot krijgen?

2 likes

Je kan ook afgemeld worden als je een betalingsregeling hebt afgesproken, heb je dat besproken aan de telefoon?

3 likes

Enige post die ik me kan herinneren is dat je minder ging werken bij je kantoorbaan die goed betaalde om in een bar te gaan werken omdat je dat leuker vond

2 likes

Wat een kutopmerking als iemand al zo in de stress zit zeg. Ze vermeld duidelijk dat ze het na de 20e allemaal prima kan betalen en het alleen op dit moment niet lukt.

43 likes

Ja en ze zegt ook dat ze twee banen werkt om uit deze situatie te komen. Vind ik dan moeilijk te combineren met die post over het minder gaan werken.

3 likes

Is dat dan nu het moment om daar over te beginnen? Jeetje beetje empathie mag ook wel.

11 likes

Ik heb het voorbeeld van @Karl_Lagerfeld gevolgd en blikjes drinken bij Domino’s besteld zodat ik niet naar de winkel hoefde te gaan.

3 likes

Ja want ze schetst de situatie nu anders? Ben dan benieuwd waarom.

3 likes

Je weet toch niet hoe veel geld er de 20e binnen komt? Als zij zegt het vanaf dan prima te kunnen betalen wie ben jij dan om te oordelen over haar werk en de verdeling ervan. Het komt nu gewoon op een kut moment.

1 like

Is het alleen je zorgverzekering of spelen er meer dingen?

1 like

Nouja je komt niet zomaar bij het CAK als je een keer je betaling niet nakomt lijkt me. Even buiten deze situatie om want het blijft hoe dan ook een hele vervelende situatie

3 likes

Dat klopt, dus dan gaan we diegene hier maar zitten judgen?

2 likes

Nee, maar het zou helemaal niet gek zijn om professionele hulp in te schakelen als ze er zelf niet meer uitkomt.

2 likes

Daar zeg ik ook helemaal niks over. Ik haak in op een kutopmerking over haar werk, terwijl ze 2 banen heeft en duidelijk hoog in emotie zit.
Edit: als er een normale post stond met dat het vervelend voor haar is en of ze misschien hulp heeft of kan zoeken dan was ik er niet zo op aangeslagen.

2 likes

Kun je niet even iemand (familielid, vriend of vriendin, kennis zelfs), vragen om je het bedrag dat je tekort komt over te maken zodat je voor de 20e voldoende hebt voor de afschrijving? En dan maak je het de 20e terug over? Lijkt me echt een heel stuk makkelijker dan de afschrijving laten mislukken en het CAK traject weer in. Er moet toch wel iemand zijn die dat even voor je wil doen voor die paar dagen?

3 likes

Gaan ze direct over tot aanmelden bij CAK? Krijg je niet eerst een berichtje dat de afschrijving niet gelukt is en ze het x aantal dagen later nogmaals proberen? Wie weet helpt dat nog? Anders iemand vragen of je het bedrag tot de 20e kunt lenen? Kan me je stress goed voorstellen