Wat je even kwijt wil #66

Interview met de schrijfster:

:sob:

9 likes

Ja tis allemaal één pot nat, vreselijk. Totaal grensoverschrijdend allemaal en ik denk echt provoceren om het provoceren want anders snap ik echt niet wat ze nou allemaal doen

4 likes

Hahahaha ik heb echt enorm leedvermaak om hoe ze stuntelt in dit interview

17 likes

Wordt ook besproken in het boekentopic!

5 likes

Ik ben gisteren voor eerst sinds tijden naar de sportschool geweest. Nu ben ik oald en stief en nog gin wief đŸ« 

6 likes

Haha jemig ik heb het boek gekregen en hier thuis liggen, maar nu vraag ik me toch af wat is dit??

2 likes

Oh ik kan dit niet aaaan dit interview. Waarom ben ik geboren met haar schaamte.

7 likes

echt kwalijk dat een grote uitgeverij deze bagger wil uitgeven

10 likes

Eerlijk gezegd ben ik bij Prometheus niet zo heel verbaasd hierover. Ik weet niet wie aan het roer staat na dat debacle met de angstcultuur en schreeuwende directeur, maar de sfeer en mensen daar zijn altijd wel een beetje geweest alsof ze zich beter dan de rest voelen, beetje pretentieus literair en toondoof voor de wereld. Daar past dit boek wel een beetje bij.

Edit: ik bedoel dit

En toen besloten ze dit:

Deze quote laat ook zien hoe toondoof deze man was:
“Laten we eerlijk zijn, Mai Spijkers is een ideaal romanpersonage”, aldus Mai Spijkers. “Megalomaan, onbeschoft, misogyn, eigenlijk alles wat reuzen als Hermans, Mulisch en Wolkers ons geleerd hebben als grootse literatuur te beschouwen.

Edit2: dit was in 2022 dus wel een beetje oude koeien in de sloot

15 likes

:sob::sob::sob::sob:

10 likes

Pappie en mammie hebben vast een hoop geld om dit erdoor te kunnen krijgen bij de uitgeverij

6 likes

Ohhh dit wist ik helemaal niet, bedankt voor deze post! Ik heb er ook last van omdat ik in m’n slaap m’n wangen aanzuig of zo? Is het bij jou de tweede keer uit voorzorg gedaan?

1 like

er is gewoon geen enkele zin normaal. bijna bewonderenswaardig maar het verbaast me niet echt.

Mijn ervaring

Mijn vriend heeft West-Afrikaanse roots en ik krijg (zeker vroeger) ook altijd als eerste zo’n rare fetish vraag. “Is hij dan heel groot geschapen?” is vraag 1 en vraag 2 gaat meestal over “mixed babies” en dat vind ik ook gewoon fetishizen. Dus gevalletje disappointed but not surprised.

12 likes

Die “mixed-babies” ook inderdaad. Dat krijg ik ook vaak te horen, vind dat ook een beetje raar

2 likes

ja en dan zien ze een wit kind voor zich met een tint en lichte ogen want als dat kind zwarte features krijgt wordt het gepest en lelijk genoemd. zoals bij blue ivy. en als je dan zegt dat je geen kinderen wil is het “zonde want ze zouden zo mooi zijn”

5 likes

Ik heb ergens een memo gemist geloof ik dat het vandaag ook warm zou worden, dus nu zit ik in te warme kleding me kapot te zweten op school, haha

7 likes

Hahah ja zo raar: “worden echt mooie kindjes” haha wat is dat voor iets geks

11 likes

Maar echt. Misschien krijgt ons kind wel mijn platte achterhoofd en neus en zijn dunne lippen.

6 likes

De tweede x wel gelijk gehecht uit voorzorg, maar dat was dus niet voldoende want toen kwam het bot ook weer bloot te liggen.

De derde x uit voorzorg idd én sponsje én gehecht. En toen pas ervaarde ik dat het trekken van kiezen helemaal niet zoveel voorstelt en je snel geen pijn meer hebt.

Ik hoop overigens wel dat dit de laatste kies was haha.

Maar mocht jij nog een x iets moeten laten trekken zou ik dit zeker voorstellen! Het scheelt zoveel pijn en hersteltijd.

1 like

Echt heel herkenbaar, vooral het mixed kids stoort me nu heel erg nu ik zelf kinderen heb. Ongevraagd aan haren zitten. Of zeggen ‘dat gemixte baby’s zo mooi zijn’. En m’n partner heeft een ‘nederlandse’ naam en dat vinden veel mensen ook ontzettend bijzonder en moeten ze altijd even noemen. Of dat ie op sollicitatiegesprek komt en dan ‘hadden ze hem niet verwacht’. Echt doodvermoeiend.

Dit boek kan echt regelrecht de prullenbak in, pure trash.

9 likes