Wat je even kwijt wil #66

Bakje azijn opwarmen en neerzetten, werkt zelfs tegen gourmetgeur

1 like

Nou ja, wat raar.
Kijk wel uit met hondenbeten, als ze te diep zijn moet je een tetanusspuit halen bij de dokter.

4 likes

Grrrr. Ik had gisteren eindelijk de motivatie om eens naar vacatures te kijken, ben al een hele tijd niet echt gemotiveerd op m’n werk en zit niet super op mijn plek. Collega’s en salaris is meer dan fijn en daarom blijf ik een beetje hangen.

Nu had ik gisteren de (bijna) perfecte vacature gezien. Met mijn vriend besproken, die zag mij het ook zeker doen. Dichtbij huis, sluit aan bij kennis, ervaring en competenties.

Ik helemaal blij, vanochtend nog eens bekeken en een beetje nagedacht over brief en een beetje dagdromen hoe het zou zijn daar te werken. Verder de hele dag gewerkt en had vanavond een afspraak. Daarna besloten dat ik morgenavond een sollicitatie wil doen. Kijk ik net is die vacature weg. Ik baal er echt van, hij stond tot half oktober open. Nu twijfel ik of ik er morgen achteraan moet bellen.

7 likes

Ik was laatst aan het praten met een buurvrouw van m’n oom. Ik noemde toen zijn naam en toen vroeg ze wie is dat dan? Dacht die vrouw al 15 jaar dat z’n naam Carlos was terwijl zijn hele naam lijkt er totaal niet op haha. M’n oom heeft haar ook nooit verbeterd of iets. Toen ik vroeg waarom zei hij dat hij het wel prima vond ook, maakte hem niet uit hoe ze hem noemde :joy:

13 likes

Zeker bellen, je weet maar nooit toch?

14 likes

Ja ga ik ook doen. Maar vast interne kandidaat ofzo. Aan de ander kant, wie weet, ik denk echt dat ik goede kans maak met mijn cv.

6 likes

Zou kunnen inderdaad. Maar zeker bellen, succes morgen!

3 likes

Zo slecht geslapen met allemaal nachtmerries over dieren die mishandeld werden. Ben helemaal sad :smiling_face_with_tear:

Kappers vinden het op de een of andere manier echt leuk om veel lagen in mn haar te snijden met het mes. En eens in de zoveel tijd vergeet ik vooraf te zeggen ā€œGEEN mes gebruiken en GEEN lagen 10 cm van mn kruin afā€. Zo ook nu…dus nu loop ik weer rond met een borstel op mn kop en een piekerige dunne mat in mn nek.

5 likes

Jaaa zeker bellen! Vaak staat een vacature eerst intern uit, en als ze niemand vinden gaat ie extern. Dus misschien is er wel iets mis met de website, of wilden ze de titel veranderen omdat er niemand reageerde, of wat dan ook!

2 likes

Oh dat gevoel van dat mes door je haar, afschuwelijk!
Vervelend dat je nu niet hebt wat je wilde, groeit het een beetje snel weer aan bij jou?

1 like

Ik dacht dat m’n quarterlifecrisis wel zou verdwijnen als ik een baan zou vinden bij een bedrijf wat ik leuk vind. Maar ik vind marketing gewoon niet leuk? Ik word heel ongelukkig van de gedachte dat ik de rest van m’n leven moet bedenken hoe ik mensen zoveel mogelijk moet laten kopen vanuit een nieuwsbrief of van social media.

Maar ik weet ook niet wat ik dan wel wil. Afgelopen week wilde ik een master bestuurskunde gaan doen volgend jaar. Nu hang ik al 2 dagen boven de sollicitatieknop voor stewardess bij KLM. Echt verschrikkelijk weer dit :joy::sob: ik kan het echt niet aan om wƩƩr aan iedereen te gaan vertellen dat ik weer wat anders wil gaan doen.

20 likes

Je hoeft niemand iets te vertellen toch? Gewoon eerst voor jezelf de keuze maken en dan het nieuws vertellen dat je een nieuwe baan of studie hebt

14 likes

Ja ik wilde nog iets toevoegen, maar heb hem per ongeluk helemaal verwijderd nu.

Ja ik ben richting de commerciƫle kant gegaan omdat ik dacht dat er veel meer werk in zou zijn. En eerst vond ik het ook echt wel leuk nog, maar nu 1,5 jaar na afstuderen vind ik er zo verschrikkelijk weinig inhoud inzitten.

Maar wat jij zegt is inderdaad wel een goede, thanks!

2 likes

Gelukkig groeit het wel redelijk snel ja. Maar ik wilde het juist laten groeien (had ik ook aangegeven), en nu moet ik over een paar maanden weer die mat eruit laten knippen en dan zit het weer ruim boven mijn schouders…dus ben er nog wel even zoet mee :sweat_smile:

2 likes

En is iets van een PR bureau misschien leuk? Dan bedenk je voor een klant een mooie campagne om een nieuw product te lanceren/iets in de markt te zetten etc. Dan ben je dus niet steeds bezig met hetzelfde bedrijf/product, maar heb je verschillende opdrachtgevers om voor te werken. Ik ken in Amsterdam bijvoorbeeld een tof bureau dat veel doet op het gebied van wijn, eten en drinken.

2 likes

Oh dat is helemaal suf, dan hebben ze maar slecht naar je geluisterd

3 likes

Zo herkenbaar! Dat hele dag uitkijken naar slaap, juist passief zijn en dan weer niet kunnen slapen op moment zelf.

Gelukkig heb ik vannacht beter geslapen! Alsnog te kort/vaak wakker, maar niet zo liggen woelen urenlang als die avonden te vorenāœŒšŸ½

3 likes

Of misschien meer richting de data analyse kant van marketing? Obv big data klanten helpen, misschien geeft dat wat meer inhoud/diepgang?

3 likes

@lisaanna Ik zit ook in de marketing en dit onderdeel vindt ik het interessantste. Ik vind het echt leuk om alle verkoopcijfers etc te analyseren en aan de hand daarvan de campagnes bij te sturen of nieuwe campagnes op te zetten. Het hele platte verkoopdeel, daar haal ik ook weinig voldoening uit. Kun je in je huidige baan daar wat mee? En zoals anderen zeiden, PR (of zelfs woordvoering) is ook een leuke. Dat heb ik eerder gedaan en dat is nog steeds mijn leukste baan ooit geweest. Heel dynamisch en elke dag anders.

Oh en wat ik ook nog wil zeggen: het is helemaal niet raar om af en toe een andere richting in te slaan. Nieuwe vaardigheden opdoen en weer hele andere organisaties leren kennen is toch niet negatief? Ik ben zelf een aantal keer een andere richting in geslagen, moet er ook niet aan denken dat ik nu al 20 jaar hetzelfde zou doen.

3 likes