Wat je even kwijt wil #66

Ja ergens overweeg ik dit ook idd, moet wel helemaal uit Groningen komen. Heb een slaapplek, alleen weet niet of ik me erg verloren ga voelen in de zin van dansen in je eentje tussen alle vriendengroepen, I don’t know.

Maarja tis wel 50 cent! Dankje voor je reactie :blush:

4 likes

Misschien kun je hier een oproepje doen in het concertentopic of er een groepje is waar je bij aan kan sluiten?

1 like

Hier ben ik zeker voor in, als iemand met me mee wil (heb een kaartje over) of als ik bij een groepje kan aansluiten bij het concert van 50 cent in de Ziggo Dome aanstaande donderdag let me know :blush::partying_face:.

Stoer van je @kali en dat geeft mij ook wat meer moed om het te overwegen/doen. Tis ook dat m’n ouders hebben gezegd dat ze denken dat ik me verloren ga voelen tussen al die mensen en niet snappen dat ik het wil, wat niet mee helpt. Goed om te lezen dat je ondanks dat je toch genoten hebt terwijl je je niet goed voelde alleen.

Muziek kan idd helend zijn, wie weet helpt het. Dankjewel voor het hart onder de riem!

Edit: @Chuckie dankje voor de suggestie, had eraan gedacht maar had blijkbaar even een zetje nodig ;).

5 likes

Zo’n tosti komt voorverpakt in plastic binnen en gaat dan in een of andere turbo-oven. Dus het is ook langhoudbaar brood, dat zal ook niet erg meehelpen. Of nja, dit was +10 jaar geleden toen ik er werkte

1 like

Dat jouw ouders het niet zouden doen is hun ding, maar zegt niks over hoe fijn jij het wel kan hebben. Laat je alsjeblieft niet tegenhouden door mensen die jouw gevoel voor je gaan invullen.

Alleen naar concerten gaan kan echt super fijn zijn!

9 likes

Je hebt helemaal gelijk! Vind het ook gewoon spannend dus laat me dan misschien iets teveel leiden door zo’n opmerking. Dankjewel voor de steun :blush:

6 likes

Lijkt me juist heerlijk om dan helemaal los te kunnen gaan qua dansen zonder dat iemand op je let!

3 likes

Ik heb nog altijd spijt dat ik twee concerten heb opgegeven voor mijn ex omdat ik ‘niet alleen mocht gaan’ en een van mijn favo bands nooit meer live zal zien omdat ik te dom was om er naar te luisteren. (En de band is uit elkaar, dus, dat ook)

8 likes

Waarom zou je dit in godsnaam kopen? :joy:

6 likes

Als ze deze foto nou op een mok zouden zetten, dat zou de winkel uit vliegen.
image

54 likes

Die mok zou ik serieus kopen :joy:

6 likes

Morgen om 0900 een belangrijke teams meeting en drie keer raden wie geen oog dicht kan doen. :weary:

7 likes

Kan echt m’n bed niet uitkomen de laatste tijd. Zo stom dat het nog donker is…

10 likes

Ah wat rot, dat is extra balen dat de band nu ook uit elkaar is. Bedankt voor je berichtje!

2 likes

Oh man ik heb denk ik een allergische reactie in m’n gezicht van een product en ik heb meeeega jeuk, bultjes en een heel gezwollen gezicht. Wat een ellende hahaha.

2 likes

Bij mij heeft een wake up light hier goed bij geholpen

3 likes

Het ging hier pas over psychoses en ik weet dat onder andere (!) slaaptekort het kan triggeren. En altijd als ik dan nachten na elkaar de slaap niet kan vatten, echt uren wakker lig en overdag echt gek van moeheid begin te worden, ben ik bang dat ik mezelf in een psychose terecht krijg. :sob: Wat juist ervoor zorgt dat ik uberhaupt nog minder makkelijk in slaap kom, want paniek/stress/zorgen om zoiets. Heel irritant.

En vraag me ook af of het herkenbaar is; juist na een nacht intens slecht slapen de nacht erna óók intens slecht slapen. Zo’n nacht staat nooit op zichzelf bij mij. Alsof ik helemaal oveprikkeld/overmoe ben, net als een baby die ook niet goed kan slapen als hij juist zo moe is. (En nu dus 2 nachten achter elkaar amper paar uur geslapen, maar die nachten ervoor waren ook ruk.)

Edit: misschien ten overvloede, maar een disclaimer: ik weet dat een psychose niet lichtzinnig is

8 likes

Ohh dit is zo kut idd. Ik heb normaal niet veel problemen met slapen maar dan uit het niets idd een aantal nachten dat ik gewoon niet in slaap val. Wanhopig word je ervan idd. Heb ook geen idee waar het dan precies door komt, maar ik denk idd wat jij zegt heel erg overprikkeld zijn en gedachten die maar door blijven gaan.

3 likes

Ja, een slechte nacht staat nooit op zichzelf.

Mij helpt fysiek moe zijn echt met inslapen en doorslapen trouwens, ook bij erge overprikkeling.

En paar nachten slecht slapen is niet een voorbode voor psychose wat je zelf ook zegt/weet!, bij mij was het een aaneenschakeling van factoren, waaronder slecht slapen maar dat was meer dan paar nachten zeg maar. Plus ik ben er gevoelig voor (en als je eenmaal 1 gehad hebt is kans op herhaling groter). Als je meer wil weten erover mag je dm’en!

9 likes

Ja heel herkenbaar dat het na 1 nacht slapen de volgende nachten ook moeilijk is!
Ik denk dat het bij komt omdat ik vaak slecht slaap wanneer ik stress heb of niet goed in m’n vel zit, en dat speelt dan meerdere dagen natuurlijk. Vooral ook de loop van stress > slecht slapen > door het slaaptekort nog minder kunnen relativeren en extra angstig zijn > slechter slapen. Na een slechte nacht voel je wellicht ook extra druk om goed te slapen? Wat alleen maar averechts kan werken.
Ik merk zelf ook dat ik na een (paar) slechte nacht(en) echt mijn best moet doen om niet in een patroon te vallen dat het alleen maar erger maakt: door de moeheid extra koffie drinken, zwaar eten, de hele dag een beetje hangen, sport afzeggen, binnen blijven etc. De hele dag kan ik dan niet wachten om te mogen slapen, maar tegen dat het avond is ben ik ineens wel weer wakker en wired.

7 likes