Wat je even kwijt wil #66

Mijn buurman zegt mijn naam steeds nét verkeerd (denk rianne ipv rianna) en we zijn inmiddels echt te ver om dat nog te corrigeren.

3 likes

Ik ben gestoken door een wesp in de kringloop en nu heb ik een angel in m’n hand die eruit gevist moet worden.

Topdag dit :+1:

4 likes

Uitzuigen! Hoef je niet te gaan poeren
Edit: en helpt met het gif/tegen de pijn

1 like

Geprobeerd maar hij is nogal hardnekkig

1 like

Kerstkaart door de bus gooien met je naam groot erop? :evergreen_tree:

7 likes

Ik heb dit bij de schoonfam… m’n schoonvader heeft ooit mijn naam verkeerd in die familie app gestuurd en krijg ik nog steeds kaartjes met “Lise” ipv “Lize” (voorbeeld)

Wil je ze ook niet meer verbeteren :joy:

5 likes

Ja wel eens, maar naar een paar keer ook maar opgegeven.

Dit. De reden dat dit niet werkt… het heeft niks met wespenpsychologie te maken ofzo, daar kunnen ze je niet goed genoeg voor zien :joy:

2. Als je een wesp lang genoeg dreigend aankijkt, steekt hij niet

Fabel. Hoewel hier nooit echt onderzoek naar gedaan is, lijkt het onwaarschijnlijk dat je een wesp zou kunnen wegstaren… Wespen kunnen namelijk helemaal niet goed zien. Ze nemen alleen vage kleurvlakken en ultraviolet licht waar. Maar de beestjes kunnen geen ogen onderscheiden en zullen van jouw ‘dodelijke’ blik dus niets merken.

7 likes

Tandpasta erop smeren tegen de pijn ( zei een collega ooit nooit uitgetest tho haha)

2 likes

Neeeeeeee dit zie je zo vaak in series, maar dat pik je toch niet in het echt? Ik zou mezelf geen dagen de verkeerde naam laten noemen, laat staan jarenlang. Ik kan er gewoon niet bij dat je dat niet consequent verbetert? Of je zo laat noemen?

8 likes

Heb zelfs een docent op het hbo gehad die op de eerste dag zei: “Ik noem jou vanaf vandaag Vaiane, want dat vind ik makkelijker.”
Prima, had er ook echt geen zin in om te verbeteren.
Op mijn werk word ik ook op 4 manieren aangesproken. Ligt er net aan uit welk land die persoon komt en wat ze gewend zijn. Ik reageer toch wel :sweat_smile:

3 likes

Een collega of docent is totaal anders dan je schoonvader in een lange relatie, je bent letterlijk onderdeel van de familie maar iemand kan niet genoeg fucks geven om… iets enorm basaal als je voornaam te leren?

15 likes

Ik heb vaak zat dat ik me verbeter maar mensen blijven toch altijd susanne of susan zeggen en dan denk ik jaa boeiend ook. Zijn vaak ook oude mensen die het altijd verkeerd zeggen.
Maar als ik mail contact ofzo met iemand heb en overal staat mijn naam geschreven en ze schrijven alsnog susanne dan stop ik ook wel een (extra) E in hun naam.

7 likes

Ik heb beetje verkeerd voorbeeld gegeven, je spreekt het hetzelfde uit maar ze schrijven het verkeerd! Heb de post aangepast.

2 likes

Mijn baas zit nu op ons kantoor naar voetbal te kijken. Niemand mag hem storen… prima, dan doe ik ook niks meer :joy:

9 likes

Ik heb een buurvrouw die mijn vriend en mij altijd aanspreekt met Richard & Alyssa. Als je ons kent, onze namen lijken er geeneens een beetje op (voor het verhaal is onze echte naam even Raymond & Chantal), geen idee hoe ze daarbij komt.

Op een dag kwam ze aan de deur, en zei ze ‘Hoi Alyssa, ik had even Richard gesproken, komen jullie ook naar de vergadering? O, en trouwens ik hoorde dat hij eigenlijk Robin heet, klopt dat?’

En toen zei ik ja, en was opeens het moment voorbij om ook over mijn naam te beginnen, dus nu heten we alsnog Alyssa & Robin, en vind dat ergens heel grappig.

38 likes

Onze fietsenmaker noemt ons Ashley en Danny. Maar iedere x als ik hem app wil ik iets van hem en nu zijn we 4 jaar verder dus het is dan maar zo.

3 likes

Weet niet of je op advies zit te wachten, maar CGT-i (cognitieve gedragstherapie voor insomnie) kan hier heel goed voor zijn. Is een kortdurende therapie, vaak in een groep, waarmee je precies met deze cirkel aan de slag gaat. En daarnaast ook met slaapdagboek, registreren ed om zo beter zicht te krijgen op het patroon en zo dus ook hoe het te doorbreken.

Geen wondermiddel, maar uit onderzoek blijkt dat het op de langere termijn beter effect heeft dan slaapmedicatie. Heb zelf een keer zo’n cursus gegeven en heb er zelf als chronisch slechts slaper ook best veel van opgestoken :sweat_smile:

4 likes

Nou lekker dan. Zit hier in Spanje 4* hotel… de laatste uren. Zijn WE inmiddels een 2e zieke verder.

Van de week ging t bij mij niet oke. Hele dag beetje misselijk en enorme buiksteken. En “gelukkig” pas in de avond kwam t er langs alle kanten uit. Na dat nachtje was ik wel weer oke. Twee dagen verder en werd ik vannacht wakker gemaakt door vriend. Het gaat niet goed. Die is nu al de hele dag bezig… Toeval of gewoon crappy eten hier?

1 like

Mijn eigen familie spelt mijn naam én die van mijn vader, hun bloedeigen broer, nog steeds verkeerd, ik heb het maar opgegeven om me daar druk over te maken.

2 likes