Wat je even kwijt wil #66

Ik heb ooit een hele kwade review geschreven over de onbeschofte schoenmaker hier in de stad. Zijn sterrenrating daalde met 0,1 en eens in de zoveel weken krijg ik een update dat mijn review door X aantal mensen is bekeken. Laatste keer waren dat er een paar honderd.
:sparkles: satisfaction :sparkles:

15 likes

Mijn moeder vind dit dus echt geweldig om te doen, echt een blessing dat zij bij mijn verhuizingen gewoon lekker die nieuwe keuken logisch indeelt :heart_eyes:

5 likes

Mijn schoonmoeder ook en die is nu op wereldreis met de zeilboot en ik heb echt spijt van dat ik t de vorige keer een beetje irritant vond :sob::sob:
Ik hoop ook echt dat ze ergens van de winter een maandje terugkomen en dat ze dan bij ons komen logeren en dat ze zich dan verveeld en de keuken en kledingkast onder handen neemt :joy::joy::joy: kan je nagaan hoe erg het is hahahaha

Maar zij kan serieus strak opvouwen :open_mouth::open_mouth::open_mouth: jammer dat ze dat niet aan dr kind heeft meegegeven

5 likes

Ik werk in een beroep waar het gemiddelde uurloon 14 euro is en waar je zo vaak zit te hollen en te stressen, dat fulltime werken je kapot maakt en eigenlijk niemand dat doet en diegene die dat wel doen allemaal in een burnout komen…

Mijn lichaam is gewoon kapot en mijn brein op overtoeren na een 7/8 uur werkdag.

In mijn hoofd is dit hoe iedere baan wel zou zijn maar dat zal vast wel niet.

1 like

Natuurlijk is niet iedere baan zo. Als deze baan niet goed is voor je gezondheid, let je dan op jezelf? Heb je voor jezelf helder wanneer je ermee zou stoppen?

1 like

Waarom ga je dan niet als de wiedeweerga op zoek naar een andere baan? Vooral omdat het op dit moment makkelijk is om iets anders te vinden…

1 like

Ik zou in elk geval rondkijken naar iets anders, je moet nog zo lang werken, wat erg dat dat al je energie opslokt. Niet elke baan is zo hoor!

1 like

Sinds iets meer dan een week weet ik dat ik geen lactose meer mag, dus ben nog een beetje zoekende wat ik allemaal wel en niet kan eten. Zat in hotel voor werk dus bij het ontbijt helemaal nagevraagd welke kwark daar lactose vrij is. Nou top, hadden ze, nog wat eten gepakt. Kijk ik naar m’n bord, heb ik ook gewoon cappuccino en wentelteefjes gepakt :disguised_face: mission failed successfully

7 likes

Dit zegt iedereen, maar ik kan je vertellen dat dat echt nog vies tegenvalt. Ja er is heel veel aanbod, maar het is niet zo dat je overal maar wordt aangenomen. Dat ik zonder baan kwam te zitten, heb ik er heel veel sollicitaties uitgestuurd en ik werd nergens aangenomen. En ik solliciteerde heeel breed. Zelfs als caissière in een winkel of bij de bioscoop werd ik niet aangenomen.

8 likes

Het zal wel heel erg verschillen waar je woont en welke achtergrond je hebt.

Ik kreeg enkele maanden geleden te horen dat ik geen vast contact kreeg aangeboden en had binnen 6 weken een andere baan. Gesolliciteerd op vacatures van gemeentes, uitgeverijen, scholen, ict-bedrijven en nog iets in de culturele sector.

Vind het wel typisch dat bepaalde bedrijven klagen dat ze niemand kunnen vinden, maar ook nauwelijks bereid zijn mensen op te leiden of een kans te geven.

2 likes

Ik zit er midden in :smiling_face_with_tear:. Zie het gewoon niet. Mn moeder is daarin ook geen hulp.

Soms denk ik eraan om van die mensen in te huren maar zal wel veel geld kosten.

2 likes

Bij het indelen van de keukenkastjes (nu meerdere keren gedaan) vind ik zelf het handigst om de spullen die je dagelijks gebruikt op dezelfde lijn te hebben en dan vooraan in het kastje (ik heb glazen en bekers in een bovenkastje en borden en bakjes in het kastje onder het aanrecht op dezelfde meter zeg maar) en dan alles wat minder gebruikt wordt steeds verder weg van de gootsteen

1 like

Mijn vriend heeft echt de rare tik om altijd maar te wachten tot ik drinken ga inschenken voor hem. Ik doe dat bij hem thuis ook gewoon zelf als hij nog drinken heeft (of voor ons beide) maar hier wacht die gewoon. :smiling_face_with_tear:

Hij was net zelfs nog in de keuken. :smiling_face_with_tear:

1 like

Ik ga vannacht vliegen en ben er mega benauwd voor :frowning:

2 likes

Ik heb alleen laatjes. Twijfel om misschien nog 1 of 2 kastjes op te hangen.

Ik heb nu eetwaren in 1 blok met la en andere blok servies etc.
Moet denk ik wel la verdelers gaan halen want alles gaat redelijk door elkaar met pasta en rijst en crackers enzo.

Mijn kledkngkast en kinderspeelgoed is nog grote puzzel

Dat is geen tic, dat is gewoon lui

71 likes

Oh ja dat beperkt de ruimte wel inderdaad! Een verdeler klinkt goed, en misschien nog ruimte voor een gewone kast, of een plank in een bestaande kast voor keukentextiel en dergelijke? Ik denk maar wat mee misschien zit je er helemaal niet op te wachten.

2 likes

Ik ben in Turkije om een week in mn blote kont in de zon te gaan liggen, het regent en onweert pijpenstelen 🥹🥹🥹

7 likes

Heb je ook wel gelijk in.

2 likes

Ik heb die luiheid die jouw vriend met drinken heeft met fruit, ik vind veel fruit in nl de moeite niet waard om helemaal te schillen en snijden en ontpitten weet ik het (en appel en banaan vind ik saai) dus ik eet eigenlijk nooit fruit tenzij iemand me het letterlijk voorschotelt.

12 likes