Wat je even kwijt wil #66

Ik vind het altijd leuk als ik een e-mail krijg met ons maandelijks stroom en gas verbruik en we dan ver onder het gemiddelde zitten. Dan voel ik me toch een soort van trots :joy: oja en je kan daardoor ook je maandelijkse bedrag natuurlijk verlagen.

35 likes

Jaaa, maar ik verbaas me wel echt over hoe hoog het gemiddelde is! Ik zit echt zo ver onder een 1 persoonshuishouden, terwijl ik helemaal niet perse let op hoeveel ik gebruik.

13 likes

Nou idd zeg. Ik krijg dan zo’n overzicht wat normaal is voor een bepaalde woningen en dan hoeveel mensen er wonen. Ik let wel op moet ik zeggen maar eigenlijk meer omdat ik dat ook “leuk” vind. Maar ik zei al tegen m’n moeder wat doen die mensen dan?! Hebben ze dag en nacht tig apparaten aan ofzo. Heb een variabel contract en nu ben ik al naar 25 euro minder per maand gegaan.

4 likes

Ik heb altijd het idee dat dat misschien is bij mensen die niet fulltime werken of ook veel thuis werken. Ik ben zelf meestal 5 dagen buiten de deur, dus dan zal je ook minder gebruiken.

2 likes

Ja dat scheelt echt, in corona tijd met beide thuiswerken was het verbruik echt vele malen hoger dan dat we nu allebei weer veel op kantoor zijn.

Andersom ook: bij Greenchoice kun je cijfers krijgen voor je verbruik. Zo kregen we een 10 voor ons gasverbruik in februari, super trots.

Nadat we eind juli zonnepanelen kregen, kregen we een 2 voor ons stroomverbruik in augustus, alsof we nu energieslurpers zijn geworden. Ik voelde me persoonlijk aangevallen :sweat_smile:.

3 likes

Haha dat ze met cijfers werken vind ik hilarisch. We zitten niet meer op de basisschool. Heb je ze niet boos opgebeld waarom je maar een 2 kreeg? Onvoldoende

4 likes

Kun je dit in de app terugvinden bij Greenchoice? Ik kan het niet vinden, maar ben nu wel benieuwd

3 likes

Ik denk dan altijd aan oudjes die in september de verwarming al lekker op 22 zetten ofzo

1 like

Ja, meterstanden per kwartier laten aflezen, en dan onder verbruik–>slimme verbruiksinzichten.

3 likes

Nee, ik heb mijn moeder laten mailen of ik een herkansing kon krijgen.

(Ik ben docent, wil dit ook een keertje terugdoen)

4 likes

Ik heb een beginnende koortslip :weary: straks maar even een cremetje halen

1 like

Ik moet één kast opruimen, het is niet zoveel werk maar stel het al weken uit en nu MOET het van mezelf.

Zit letterlijk op een kruk voor de kast te forummen om maar niet te beginnen. Waarom ben ik zoooooo

11 likes

Nu mis ik mijn vorige woning waarin ik dit allemaal kon bijhouden. Ik woon nu in een (k)ouder huis met laag energielabel en oude meter dus ik vrees nu al voor de eindrekening :skull:

1 like

Een kennis van een kennis verhuurt haar studio voor 7 maanden onder en ik wil dat zo graag. Ik heb al op zoveel gereageerd en alles is al weg of al iemand gevonden. Ik ga nu eerst een paar weken bij een vriendin logeren maar dat is natuurlijk geen oplossing voor de lange termijn. Willen jullie voor me duimen?

82 likes

Stress misschien.

4 likes

Londen!

2 likes

Londen, dus genoeg tedoen denk ik. Ben alleen een beetje bang dat ik dan 5 dagen met niemand praat :sweat_smile:

1 like

Een praatje is zo gemaakt, dat komt wel goed! Heel veel plezier.

2 likes

Snap ik! Maar komt echt wel goed. Ik heb de ervaring dat je wel snel een praatje aanknoopt. In een restaurant, supermarkt, toeristische locatie bijvoorbeeld. Denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn.

Heel veel plezier! :relaxed:

1 like