Welk nummer
Happier than ever
Ja juist (als het een open en mogelijk vieze wond is). Van straatvuil kun je tetanus krijgen
Ben gister door een mug geprikt en heb nu echt een dikke enkel
Je ziet niet eens meer de contouren van mijn enkel
Aaah een kenkel!
Ja zeker, door straatvuil kan je flink ziek worden maar sinds de jaren 60 worden mensen al gevaccineerd als kind.
Alleen is die vaccinatie niet voor altijd werkzaam. Dat weet ook niet altijd iedereen merk ik.
Vandaag is de laatste avond van onze vakantie in Turkije , mijn ātraditieā is dan om een beetje as van mijn moeder te verstrooien in de zee. Nu zit ik hier aardig aangeschoten bij de zee komt er net een lifeguard aangelopen of alles okĆ© was, haha maar met handen en voeten uitgelegd wat ik aan het doen was want hij sprak echt totaal geen Engels
Dus doen kwam mijn prachtige engels:
My mother is dead, sow i throw her ashes in to the sea. Haha ohgod die kop van die man, hij wist echt niet hoe die het had en wenste me veel succes.
Besmetting is alleen mogelijk als iemand een open wond heeft en die wond in contact komt met bijvoorbeeld straatvuil, stof, (paarden)mest of grond. Dit kan ādirectā contact zijn met straatvuil, bijvoorbeeld als je op straat gevallen bent en je been aan iets hebt open gehaald, maar ook āindirectā als je gebeten wordt door een beest dat straatvuil in zijn bek heeft. Ook een klein wondje, bijvoorbeeld van een prik aan een doornstruik in de tuin, kan genoeg zijn om tetanus op te lopen. (Rivm)
Ja mijn tetanusprik is ook zeker meer dan 20 jaar geleden en heb wel wat contact gehad met de straat vandaag ik las op thuisarts.nl dat als je prik meer dan 10 jaar geleden is en je een open wond hebt door op straat gevallen te zijn dat het slim is om even te bellen. Morgen even overleggen maar ga ām wel halen als dat kan.
Had er zelf ook niet aan gedacht @Shadina! Maar deze info icm de combinatie met dat ik vandaag absoluut te kinderachtig was om mijn wond te schrobben met zeep en water geeft me wel reden genoeg om even de huisarts te contacten.
Op vakantie veilingen staat een nep airwrap en ondanks dat ik weet dat dit een enorme miskoop zou zijn (het Product slaat waarschijnlijk nergens op qua kwaliteit en het zou niet werken op mijn haar denk ik) voel ik me dan toch weer er tot aangetrokken. Ik haat deze materialistische kant van mezelf
Niet doen. Werkt mega slecht en er braken na 2 keer gebruiken al onderdelen af. Zou dan investeren in een Shark!
Ook bij ernstigere brandwonden wordt tetanus geadviseerd!
@vitaminwater je hoeft niet te scrubben met zeep, goed uitspoelen onder de douche is echt voldoende. Pleister erop tijdens het slapen, verder laten luchten. Wondspray, betadine is niet nodig als je het goed verzorgt met water.
Kind is al ainds 3 uur wakkerā¦en met geen mogelijkheid weer in slaap te krijgenā¦
Zucht
Lol ik lees nu het nieuws topic bij en daar heb je het ook al over elektrische autoās in negatieve zin, wat een vreemd iets om zo op tegen te zijn. Of ben je van de fossiele brandstoflobby ofzo
Welk geluid, dat maken ze echt amper
Volgens mij is dat juist het probleem voor veel ~echte autoliefhebbers~
Ik deed net voor het eerst in 3 weken mijn werktas open en er kwamen allemaal fruitvliegjes uit, zat er nog een banaan in met een heel eigen leven
Gisteravond zat ik in de auto naar huis, als bijrijder, en we wilden optrekken bij het stoplicht en toen kon ik nog net op tijd mān vriend waarschuwen van: PAS OP!, omdat er een idioot echt met 100 door rood reed in een woonwijk. Holy shit, anders waren we er echt geweest
Thanks! Je hebt deze aankoop minder aantrekkelijk gemaakt, maar ik moet eigenlijk gewoon überhaupt niet zoān hair styler halen