Oh shit! Ik ben ziek en heb hier vanmiddag uren onder liggen slapen, lekker gevaarlijk zeg. Misschien dan alleen in wakkere toestand gebruiken Maar zou het aan de stekker liggen of aan het stopcontact?
Elektrische dekens staan er sowieso bekend om dat ze brandgevaarlijk zijn. Ik zou er sowieso alleen wakker onder liggen voor de zekerheid.
Dit, en ook niet het bed mee voorverwarmen en zelf nog even lekker beneden zitten.
oh oeps dat ga ik onthouden!
Gelukkig is er verder niets gebeurd! Wel even mee terug gaan.
Ik ben afgelopen week aangereden en achteraf blijkt de schade groter dan gedacht. Het was zo duidelijk dat de tegenpartij schuldig is (wij stonden stil en ze gaf het gelijk toe dat het haar schuld was) en mn eerste ongeluk everrrr en we stonden op een mega druk punt dat ik ter plekke geen formulier heb ingevuld en niet echt goede foto’s heb gemaakt nu doet ze super kut en komen haar ouders het morgen invullen… Ik schijt hem dood dat ze gaan zeggen dat zij niet heeft gereden en dat ze moeilijk gaan doen. Waarom zijn mensen zo kuuuuttt
Oh wat vervelend! Kun je niet aangeven dat ze zelf niet komen en dat je een achterban hebt voor steun. Heb je geen apps van haar waarin ze toegeeft dat ze zelf heeft gereden?
Hangen er nergens camera’s op dat punt? In het ergste geval kan je misschien beelden opvragen als bewijs.
Nee, het enige wat ik heb is smsjes waarin ze aangeeft dat haar ouders komen. Ik heb daarop gevraagd of zij meekomt om te ondertekenen, of dat ze het formulier al bij voorbaat ondertekent. Daarom zegt ze dat haar ouders het formulier meenemen want ze kan er zelf niet bij zijn.
Aan de telefoon van de week heb ik gezegd dat de schade groter is dan eerst gedacht en toen gaf ze ook haar vader en die vond het al nodig om te benoemen dat hij het zich niet kon voorstellen vanwege het grote verschil tussen onze grote auto en haar kleine auto en dat het strafbaar is om schade op haar te verhalen die zij niet heeft veroorzaakt…
Wtf jij rijdt ons aan en wij hebben er last van en dan doe je zo?
@Negativ misschien wel, maar ben bang alleen van RWS, het is een druk verkeerspunt vlakbij een brandweerkazerne.
Ik zit erover te twijfelen of ik morgen alvast ff de politie moet bellen om ze in te lichten dat ik twijfel aan hun eerlijkheid… maarja wat schiet ik daarmee op
Heel vervelend! Zou voet bij stuk houden. Zij heeft je toch van achteren aangereden dan zit zij per definitie (volgens mij) fout. Jij hebt op de formulier sowieso je eigen stuk wat je invult en kun je ook invullen dat diegene die het formulier invult ( de ouders) niet de bestuurder was. Jouw stuk kan anders zijn dan van de tegenpartij en dan zoekt de verzekeraar uit die verantwoordelijk is. Heb je online rond gekeken? Staan best goede tips weergegeven. Vooral zelf niet alleen zijn!
Ben je van achteren aangereden? Dan werkt dat in ieder geval al in haar nadeel. Zaten er mensen bij jou in de auto en/of waren er anderen die eventueel kunnen getuigen? Zorg dat je hiervan contactgegevens hebt zodat de verzekeraar eventueel met getuigen contact kan opnemen. Is er ook politie aanwezig geweest kort na het ongeval? En hebben zij een rapport opgemaakt? Ook dat kan nuttige informatie zijn voor de verzekeraar. Ik weet niet hoe je verzekerd bent. Maar mocht je lichamelijke klachten hebben, ook als het maar lichte klachten zijn, zou ik dat zeker ook even daar melden.
Edit: oh ja als je het niet eens bent met de wijze waarop de tegenpartij hun zijde van het schadeformulier invullen, geef dat er dan ook gelijk bij aan op het formulier alvorens je iets ondertekent.
Thanks allebei ook @Broodrooster !
Nee dus geen politie en heb echt achterlijk weinig bewijs. Zo dom van me. Ik zat samen met mn man in de auto en het was zo bagger druk daar dat ik dacht ja dit is hier niet handig, dit komt later wel.
Logisch ook hoor dat je op zo’n moment niet gelijk aan dit soort dingen denkt. Ben je verder oké? Ik zou vanaf hier alles zo veel mogelijk via je verzekeraar laten lopen (er vanuit gaande dat je hiervoor verzekerd bent)
Ja, we hadden allebei wel last van rug/nek. Mijn man heeft zich ook ff laten checken, bij mij gaat het wel beter. We zijn wa casco verzekerd, ben ook zo “blij” dat wij niet ook nog eens zijn doorgeschoten op de auto voor ons
Gelukkig maar! En fijn dat de verzekeraar dan ook veel uit handen neemt en inderdaad zelf uitzoekt. Maar jullie gezondheid is het belangrijkste natuurlijk
Omg ik stootte net de (brandende) kaars op tafel om, rolde zo de tafel over bíjna over het fleece dekentje en vloerkleed. Bijna brand, maar gelukkig niet. Alleen mijn hele houten salontafel onder het kaarsvet en raakte echt in paniek maar google gaf de tip om met een hete fohn erop te richten en toen smolt alles weer en kon ik het eraf halen
Ik ben wakker om mijn baby eten te geven maar het ruikt ineens zo overtuigend naar brand… heb t hele huis doorgelopen en t komt niet bij ons vandaan, ook niet bij de buren voor zover ik vanuit onze tuin kan zien. Maar het is zo’n intense rooklucht dat ik er helemaal naar van wordt
Eerlijk gezegd zou ik de afspraak niet door laten gaan en maandag je verzekering inlichten over het hoe en wat. Digitaal kun je tegenwoordig toch ook alles invullen.
Mijn schoonmoeder is laatst ook aangereden op een drukke rotonde (en al geen held met rijden) de tegenpartij die fout zat, hebben haar ook onder druk laten tekenen op dat moment. Klopt geen hol van het formulier. Schade komt ook niet overeen met de tekening (tegenpartij heeft autos omgewisseld op het formulier). Maar nu blijft alles en iedereen aangeven dat zij heeft getekend, dus pech heeft.
@Baratheon ik zou wel gewoon die mensen te woord staan. Zeker als het een achteropaanrijding is. Gewoon het schadeformulier niet tekenen als er leugens op staan, heel simpel. Als er geen door beide partijen ondertekend formulier is gewoon even met jouw verzekering bellen wat je dan het beste kan doen (willen ze bijv dan dat je aangifte doet als bewijs, etc). Er wordt door jouw verzekering toch een schade expertise gedaan. Als er toevallig ‘oude’ schade is krijg je dat van je eigen casco verzekering echt niet zomaar vergoed. Juist een achteropaanrijding kan ‘niks’ lijken omdat de schade meestal achter de bumper zit die meeveert.
Daarbij: of jouw schade nu 500, 5000 of 50.000 is maakt voor die mensen niet uit. Ze raken hoe dan ook maar 5 schadevrije jaren kwijt. Dan had hun kind maar beter uit d’r doppen moeten kijken, kan gebeuren.
Succes en komt vast goed joh, gelukkig ben je zelf goed verzekerd!