Wat je even kwijt wil #67

Ik ben ze ook aan het eten nu maar ik mis ze echt :pensive: the good old salty bears

We hebben echt een mega grote wesp in huis. Hoe dan het is winter😭

Ja bijna alle chips zijn minder lekker door die stomme labels qua gezondheid. Echt stom.

1 like

Ik heb de woonkamer een uurtje voor mezelf en de buren zijn zowaar stil. :sparkles:

2 likes

Blijkbaar wordt daar dus echt zwaaaar veel gejat. Dat was echt een fucked up eye opener toen mijn vader daar een poosje lag :exploding_head:

Maar als ik naar een doelgroep kijk waar ik soms wel eens mee werk, verbaas ik me er ergens niet over en zie ik hen dit ook wel doen ook

3 likes

Mijn fiets is ook een keer gejat bij het ziekenhuis terwijl ik nog geen vijf minuten binnen was geweest om iets af te leveren. Vond dat toen ook echt zo’n naaistreek. De meeste mensen die daar zijn voelen zich waarschijnlijk al kut (zowel bezoekers als patiĆ«nten, maar ik dacht vooral ook aan mensen die net een slechte uitslag hadden gekregen) en dan kom je buiten en is je fiets ook nog eens weg…

9 likes

Wat is de doelgroep?

2 likes

Ik heb dit ook gehad bij een zkh! Zag ze met mijn fiets weglopen en ben er toen naartoe gerend en heb ā€˜m teruggepakt na een enorme ruzie. :sweat_smile:

15 likes

ik zag laatst ook een tiktok van iemand die in het ziekenhuis werkt(e) en zei dat het bij haar ook heel veel voorkwam. jassen, telefoons, noem maar op.

ik heb ook wel eens een verhaal gehoord van een oudere man die andermans hondje een tijd verzorgde en die toen voor een groot ziekenhuis had vastgebonden aan een paal omdat ze niet mee naar binnen mocht. ook gestolen op klaarlichte dag (maar eerlijk is ook wel domme actie)

1 like

In augustus postte ik in het opbiecht topic dat ik een trouwjurk gekocht had maar geen plannen had om te trouwen; update m’n psycho gedrag is toch goed gekomen want nu hebben we wel plannen :two_hearts:

150 likes

(Zorgmijdende) verslaafden onder andere!

Edit: dat stelen van fietsen bij een zkh doet me denken aan een oud cliƫnt van mij. Die had een zieke moeder en hij ging altijd op zijn elektrische fiets naar de stad verderop (+/- 20km) om haar te bezoeken. Zijn fiets was daarom ook heilig en echt 1 van zijn aller belangrijkste bezittingen. An sich goed, want geen gezeik en gedoe bij de NS. Maar hij kon dan niet inbeelden dat die 101 fietsen die hij jatte om aan zijn verslaving te voldoen, ook pijn en onmacht en gedoe kon opleveren voor andere mensen. Zo ver heen in zijn verslaving :pensive:

7 likes

Oh dat was die prachtige jurk🄰 ga je hem ook gebruiken voor de gelegenheid?

7 likes

Kijk dat is nou echt manifesteren, wat heerlijk!

13 likes

Nice Nice, maak een vooroordeel nog groter.

5 likes

De kracht van het geschreven woord! Gefeliciteerd :heart_eyes: heb je je jurk geheim gehouden zodat je m nu dan toch kan gaan gebruiken?

1 like

Ik weet dat jij met deze doelgroep werkt, heb ik ook gedaan. Op zich is het toch ook wel gewoon waar dat verslaafden gemiddeld genomen vaker en eerder zullen stelen? Heus niet allemaal, maar in hun brein is drugs net zo essentieel als eten of water. Misschien wel belangrijker. En stel dat ik geen water meer zou hebben, zou ik misschien ook wel stelen om daar aan te komen. De motieven zijn begrijpelijk, hun hersenen zijn letterlijk aangetast door de verslaving, dat ze vaker stelen is volgens mij niet per se een vooroordeel maar een logisch gevolg.

Maar misschien vergis ik me hoor! Sta open voor verbeteringen.

19 likes

Ja even aangenomen dat ik er dan nog in pas :smiling_face_with_tear: ik had 'm laatst nog even aan voor de lol en toen zat ie al erg strak haha help

@the.rebel.club ik heb me een half jaar ingehouden maar echt 5 minuten nadat hij het gevraagd had zei ik al dat ik als een psycho een jurk heb gekocht in augustus lmao. Ben al trots dat ik het zo lang voor mezelf heb weten te houden want ik en geduld of geheimen is geen match

29 likes

Klopt maar ik vind het zo zonde. ā€˜Ja die doelgroep zal wel stelen’.
Wie zegt dat er niet gewoon heel veel kleptomanen dokters of verpleegkundigen zijn.
En als het echt zorgmijder mensen zijn komen ze vast niet vrijwillig in het ziekenhuis.

Stigma doet echt negatieve dingen met mensen.

5 likes

OkĆ© ik ga ook alvast een trouwjurk zoeken, misschien wil m’n vriend dan wel :joy:

11 likes

Gatver ik heb een migraine aanval die niet doorkomt dus nu blijf ik hangen in die voorfase. Heb dan liever gewoon hoofdpijn

1 like