Wat je even kwijt wil #67

Ik ben drie weken terug begonnen op mijn nieuwe werk en één van mijn indirecte collega’s is ervan overtuigd dat ik Elvira heet (ze praat heel zacht/onduidelijk, waardoor ik het altijd te laat door had om haar te verbeteren, toen ze me zo heeft aangesproken). Nu had ze het over Elvira in onze appgroep en ik cringe zo hard hahaha dat ze wordt verbeterd door mijn baas. :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

Vond Elvira ook wel een leuke naam eigenlijk

35 likes

Ik was sinds vrijdagmiddag ziek en lijk gelukkig nu optijd weer beter te zijn. De kerstgoden hebben me niet in de steek gelaten :sparkles:

8 likes

Wat fijn!:two_hearts:
Ik ben sinds vrijdagochtend ziek en heb vanaf deze ochtend geen koorts meer, zo blij🫶

6 likes

Brood in de oven, zometeen nog een cake maken.
Helemaal in de bak sferen vandaag

9 likes

Ik kan nu al geen eten meer zien en het hele vreet festijn moet nog gebeuren.

7 likes

soms vraag ik mij echt af wat mensen allemaal doen op een dag.

Ik was om 7:30 wakker en ik heb al gesport en gewandeld gegeten gedoucht en mijn huis is netjes?

Het word echt steeds meer een ding om mijzelf " bezig" te houden op vrije dagen.

9 likes

Niks. Ik lig nog in bed joh.

47 likes

Jaloers. Was al om 5:00 wakker want mijn interne wekker vond dat nodig. Ik wil ook eens een keer tot 9:00 uitslapen

2 likes

Lijkt mij heerlijk maar ik ben altijd vroeg wakker helaas :slight_smile:

2 likes

Hier ook schoonouders corona, dus kerst gaat niet door. Ik vind mijn schoonfamilie verder leuk, dus erg jammer

1 like

Ben ook vaak om 7.30 al wakker, maar blijf vaak nog wel even liggen. Bakkie koffie of thee erbij en nog even lezen bijvoorbeeld

1 like

Kop koffie in bed en wat tv kijken :sparkles:

2 likes

Ik was net op de website van Studielink en ik kreeg direct al rugpijn toen ik keek naar de houding van deze man achter een laptop. :joy:

6 likes

Omdat ik een hele slechte slaper ben is mijn slaapkamer echt alleen voor het slapen(of intiem :stuck_out_tongue: ) In bed blijven dat gaat niets worden. Stil zitten kan ik gewoon zo slecht dat het wel vervelend word zo nu en dan. Had ik maar een hobby zoals lezen/puzzelen of andere ontspannende hobby’s. Wandelen is wel mijn hobby , maar gister ben ik ook al twee keer wezen wandelen.

Misschien kun je een hobby zoeken als hobby? Verschillende dingen die je leuk lijken uitproberen, ofzo! Ik vind het thuis zelf leuk om te lezen, mijn nagels te lakken met een podcast op, te bakken, te haken, brieven te schrijven naar vrienden, films te kijken/uit te zoeken (ik vind Netflix enzo erg onoverzichtelijk, dus soms trek ik wat tijd uit om dingen die ik in de toekomst zou kunnen kijken op te zoeken), muziek te maken/luisteren (echt als enige activiteit, niet op de achtergrond), te bellen met vriendinnen, uitjes/vakanties te plannen achter de computer, of juist dingen uit te proberen die ik (nog) niet kan, zoals tekenen of naaien.

12 likes

Het klinkt een beetje raar maar echt alles wat je opnoemt heb ik al geprobeerd afgelopen jaar. Net zoals dat ik bijna alle sporten al heb beoefend) Ik heb boeken gekocht films gekeken maar na een halve film of boek ben ik het zat en heb ik het gevoel dat ik iets moet doen en verveel ik mij weer. Nagellakken kost bijvoorbeeld maar een uurtje de tijd inclusief drogen dan blijven er nog 15 uren over per dag om te vullen. Mijn snelle gedachten maken het moeilijk.

3 likes

Ga tiktokken

9 likes

Haal je wel plezier uit de dingen die je doet verder? Want anders zou het misschien wel een idee kunnen zijn om er met iemand (niet per se in therapie, ik bedoel ook een vriend of iemand anders die naast je staat en jou goed kent) over te praten, het lijkt me erg vervelend om de dagen zo te ervaren.

3 likes

Als je het niet gewend bent is het wel logisch denk ik dat je er snel zat van bent. Nieuwe dingen eigen maken kosten tijd. Van heel druk en snel wat anders willen naar meer focus valt in het algemeen wel te trainen, maar dat kost wel tijd, geduld en aardig zijn voor jezelf als het niet lukt.

En ik weet niet of het voor je geld, maar het kan zijn dat je door stil staan met dingen geconfronteerd word waar je niet op zit te wachten. Dan is in rust stand gaan super lastig.

Maare ik denk trouwens dat het idee tering wat duurt deze dag lang wat kan ik nu doen? Verveel me! Ook heel normaal is. Soms heb je zulke dagen en momenten.

6 likes

Ik heb vaker in therapie gezeten en daar heb ik dit ook aangegeven, hun gaven mij de tip om dan maar gewoon twee keer per dag te wandelen ,als ik dat als enige een beetje te doen vind. Ik vind het een groot woord om te zeggen dat ik plezier beleef met dingen. Ik vind het allemaal wel prima altijd of juist helemaal niks. Met wandelen vind ik de natuur altijd zo fijn en baal ik er altijd zo erg van als ik mensen tegen kom dat het mij wandel plezier flink kan verstoren als het druk onderweg is.

Mijn vrienden worden wel eens gek van mijn gedachten gang maar ik probeer er echt iets mee te doen, maar ik loop er echt vaak tegenaan.

3 likes