Wat je even kwijt wil #67

Dit bestaat? :face_with_spiral_eyes:

11 likes

Voor de ‘jeugdige’ vader, die niet wilt toegeven dat hij oud genoeg is om kinderen te hebben

6 likes

Peukie erbij

2 likes

Fixed that for you

10 likes

Dan ben/meld je je toch ziek? Het duurt maar een paar dagen, het is niet zo alsof je maanden later nog plotseling zit te zweten en klappertanden.

13 likes

Voorbereidend werk voor die 16 jarige.

2 likes

Ik kom er net achter dat de oliebollenkraam hier in het dorp de 31ste niet open mag want dat is een zondag. Wat een ongelooflijk middeleeuws gedoe zeg. De belangrijkste dag van het jaar en dan mag je niet verkopen omdat een paar oude knarren vinden dat de zondag heilig is.

16 likes

Zo herkenbaar! Ik had dit met kerst na het logeren bij mn ouders 🥹🩷 mn pyjama nog ff naar t wasmiddel van mn ouders

3 likes

Oh nee dat snap ik helemaal! Maar ik zou het zelf niet aangeven als er nog niks aan de hand is.
Net als @Friemel best wel lelijke ervaringen als het op mentale gezondheid + werk en stage aankomt.

En eigenlijk is het van de zotte dat we hier niet vrij over kunnen praten maar zolang het stigma er nog is denk ik wel twee keer na.

1 like

Afbouwen van antidepressiva gaat vaak wel in hele kleine stapjes met een aantal weken er tussen geloof ik, dus dat zou dan wel betekenen dat ze bijv elke zes weken een week ziek is. Snap wel dat ze dat niet wil

2 likes

Meestal eet ik gewoon simpel in de ochtend, broodje, yoghurt. Maar heb net çilbir eggs gemaakt (eieren met knoflookdilleyoghurt + een pittig botersausje) met getoast brood en omg zo lekker om goéd te ontbijten.

28 likes

Nou je bouwt het in kleine stapjes af juist zodat de kans zo klein mogelijk is dat je er veel last van hebt. Maar verschilt gigantisch per medicijn.

Ik zou gewoon kijken hoe het gaat en je kan je altijd nog ziek melden op dat moment. Gaat hun geen reet aan waarom je evt ziek bent

11 likes

Idd dit @astridmagnussen, ik vind dit ook zo’n typisch gevalletje van ‘neem geen voorschot op je eigen verdriet’ zoals een forumopa ooit zei, misschien valt het allemaal wel heel erg mee en omdat je nooit zeker weet hoe je werk er op reageert zou ik dan pas vertellen als je klachten krijgt of inderdaad gewoon ziekmelden zonder opgave van reden.

8 likes

Met het afbouwen van mijn antidepressiva (Sertraline overigens) merkte ik daar lichamelijk pas echt wat van toen ik naar nul ging, toen was ik een dag of 2 ziek. De stapjes van het afbouwen naar zo min mogelijk merkte ik alleen in af en toe een beetje misselijkheid en mentaal. Ik was absoluut niet in de buurt van niet kunnen werken of ziek zijn of dat iemand daar buiten mezelf iets van zou moeten merken, volgens mijn psychiater destijds was dat precies volgens verwachting zoals het hoort te gaan.
Als je afbouwt onder begeleiding moet dat echt prima kunnen.

4 likes

Echt fijn dat die mensen zo’n lol hebben maar ik vind weinig suffer dan mensen die in dat top 2000 café staan te hupsen op snoop dogg nu hahha

29 likes

Klinkt echt heerlijk! Heb je misschien een fijn recept hiervoor?

1 like

Maar ik deed met boter ipv olijfolie

3 likes

Dit hoeft echt niet he; er zijn genoeg mensen die afbouwen zonder ziek te worden. Het kan, tuurlijk, maar is absoluut niet standaard elke keer dat je verlaagd.

3 likes

Het idee dat ik over een paar maanden kan intrekken bij mijn vriend is zo leuk! Maar ik geniet nu echt maximaal even van mijn huisje, alleen zijn en mijn eigen ding doen hehe.

13 likes

Twee weken terug ben ik nog ziek geweest en nu is het weer raak. Wat is dat voor raar virus (?) wat rondgaat dat ik nu weer ziek ben maar dit keer in mijn vakantie.

1 like