Wat je even kwijt wil #67

Nou toen ik jonger was werd er wel vaak gedreigd met ‘straks moet je naar halt en is je toekomst verpest’. Kinderen van nu hebben mensen mee naar school. Dat had ik niet.

1 like

of… Rona :weary: Noem het gewoon zoals het is.

1 like

Zelf geen ervaring mee, volgens mij was het in mijn omgeving niet zo’n ding? Maar vriend heeft meerdere keren daar gezeten en die vond het dus oprecht gezellig. Volgens hem werd je er met name creatief van. Allemaal gelijkgestemden en iedereen ging tijdens die taakstraf dan tips uitwisselen over hoe je het beter kon doen om niet gepakt te worden.

2 likes

Ja sowieso afbouwen met een schema. Ben meer bang dat ik op een stressvol moment in janken zal uitbarsten, was vroeger altijd mijn probleem.

@infidel nee zou me nooit verplicht voelen, not their business maar misschien is het vooral dat ik snel ramp scenarios verwacht terwijl dat waarschijnlijk niet eens zo zal zijn haha

@Sambuca ja dat is zeker ook een manier, het iets ‘zakelijker’ dan emotioneel brengen. Werd er niet verder gevraagd of op terug gekomen later?

Zit inderdaad in een functie (medisch) waar ik goed moet op letten. Trouwens ook de reden dat ik nu echt wil stoppen; heb het gevoel dat dingen niet ‘heftig’ genoeg of snel genoeg binnenkomen.

@Friemel hoeven ze ook allemaal niet te weten. Maar mocht er een risico zijn op verminderd functioneren, vind ik het wel fijn om dat aangekaard te hebben. Zit in een klein team waar veel gedeeld wordt, super persoonlijk en waar je eigenlijk bijna ‘naast’ je baas staat.

@california dat is waar, vooral omdat ik eigenlijk geen behoefte heb om veel te delen. Ik weet dat mijn werk niet negatief zal reageren, misschien zelfs gewoon te ‘bezorgt’ of er teveel focus op zal leggen. Zou dan ook weer een angst krijgen van ohje ze letten extra op me, dadelijk lijkt het alsof het niet goed gaat :’)

@anon86562306 fijn dat het allemaal mee viel! Ziek zijn zou ik niet zo erg vinden, vooral de angst van wat er mentaal zou gebeuren…

2 likes

Als antisociaal persoon leek het me vreselijk. Stel je voor dat ik dan bij bejaarden thee zou moeten inschenken :smiling_face_with_tear:

2 likes

Hahaha daar heb ik nooit over nagedacht. Ik zag het meer voor me als dat je met allemaal jongeren ergens prulletjes moest rapen.

2 likes

Op de valreep van 2023 wil ik even een belangrijke doorbraak in mijn ontbijtroutine met jullie delen.

Ik worstelde al langer met twee problemen: het lukte me niet gebroken lijnzaad structureel aan mijn dieet toe te voegen (ik maalde het wel maar het bleef in de koelkast staan) en mijn ei-banaan-havermoutpannenkoeken vielen tijdens het bakken uit elkaar (bakpoeder, egg replacer, extra meel—niks hielp).

Jullie raden het al! Vandaag eindelijk super stevige pancakes door 2 eetlepels lijnzaad aan het beslag toe te voegen 🫡🫡

48 likes

Dit is duidelijk een voorteken dat je een geweldig 2024 gaat krijgen!

15 likes

Ja dat leek me niet zo erg hahaha

2 likes

Bureau halt bestaat toch al jaaaren niet meer of heb ik dat verzonnen

Edit: ik heb het verzonnen :face_with_spiral_eyes: dacht echt dat het niet meer bestond

4 likes

Je valt gewoon al jaren niet meer tot de evt doelgroep :rofl:

19 likes

Ik vind het zo jammer dat we hier maar 1 leven hebben en niet alle soorten levens kunnen uitproberen en niet alles kunnen ervaren. Ik wil in dit leven ook gewoon patisserier opleiding doen en worden. Maar ook wil ik een schattig hutje ergens in de Cotswolds met superveel dieren. Maarr ik wil ook echt carrière maken, een PHD doen. En ik wil in Italië wonen. Maar ook in Marokko of Turkije. Maar ook in Canada :smiling_face_with_tear:

65 likes

En vissen zeker weer een kutjaar? :smiling_face_with_tear:

Ik had vroeger iets gejat en ben toen gepakt. Kwam toen ook bij bureau Halt. Ik vond er niks gezelligs aan. Ik kreeg een taakstraf van 6 uur bij de AH. Daar moest ik vakken schoon gaan maken. Iedereen daar wist dat ik kwam omdat ik was opgepakt voor het jatten. Schaamde me toen zo maar wel wijze les geweest

Ik vind het zo chill dat ik in een stadscentrum woon waar vuurwerk niet mag worden afgestoken. Op een sporadisch rotje na is het gewoon stil hier midden in de stad. Het lijkt ook elk jaar minder te worden, hoop echt dat dat een beetje doorzet overal.

13 likes

Ik woon in een dorp dicht bij een middelbare school. Maar ik heb het idee dat het sinds corona veel minder is geworden. Ik hoor pas sinds deze week af en toe wat harde knallen. Maar voorheen was het een maand lang herrie en stond vroeger de straat sochtends op oudjaarsdag al blauw van de rook.

3 likes

Ja love het vuurwerkverbod. Je hoort af en toe wel iets maar zo minimaal.

Vraag me af of het vandaag gaat veranderen omdat de verkoop start.

3 likes

Same, het vuurwerkverbod bord wat hier stond te glanzen vorig jaar stond voor de 31e nog in de brand.

6 likes

Oh ja, ben benieuwd of dat hier nog wat uitmaakt. Misschien juich ik wel te vroeg.

@grace vorige jaren was het hier ook wel nog wat meer en 2 jaar terug is zelfs de brievenbus van m’n buurvrouw eruit geblazen, maar het wordt steeds beter! Nu sinds begin december misschien 4x een knal(letje) gehoord.

Hier is ook een vuurwerkverbod maar al de hele week gaat er om de 5 minuten een nieuwe bom af =’) Lijkt echt totaal geen nut te hebben in mijn wijk.

1 like