Wat je even kwijt wil #67

Nog even door januari heen. De meest bedroevende maand van allemaal

1 like

Nou eerlijk, bij een golden retriever zou dit heeeeuuul goed werken :joy:

6 likes

Amsterdam toch? De kraam op leidse staat er nog

2 likes

In de hema lagen paaseieren… die vonden mijn kinderen erg interessant dus ik zei, leuk hĆØ die paaseieren. Zegt de mevrouw achter de kassa: Dat zijn natuurlijk geen paaseieren, maar kerstballen… ze lachte mij nog net niet uit.

4 likes

Ik als mede-Rotterdammer kom er net achter dat een kaakje/ie Rotterdams is, wow. Net zoals toen ik aan mn Utrechtse partner vroeg of hij ff een knaapie aan wou geven, kwam er achter dat dat dus ook geen normaal woord is :melting_face:

8 likes

Sorry hoor maar de kerst is voorbij dus het zijn absoluut wel paaseieren.

4 likes

Hahaha ja zo kwam ik er ook achter :joy: Dat ik echt 30 keer tegen iemand kaakie zei en die persoon gewoon echt niet wist wtf ik bedoelde haha.

We gaan binnenkort verhuizen naar een klushuis dat eindelijk af is en ik heb nu echt heel veel zin om alles te poetsen, lijkt me echt mega satisfying.

Spreek jullie over 2 maanden weer als ik helemaal klaar ben met dat kut stof overal. :smiling_face_with_three_hearts:

30 likes

Een kaakje is toch gewoon een koekje?

Had geen idee dat dit streekgebonden was joh

17 likes

Kledinghanger?

Dat zegt deze Utrechter ook gewoon.

10 likes

Is toch niet Rotterdams?

2 likes

Oke help!!!

Ik rook net een vislucht, na inspectie bleek het uit een stopcontact te komen. Laatst op TikTok gezien dat vislucht = elektrische brand. Stekker meteen eruit gehaald. Bovenbuurman is komen kijken en hij denkt dus ook dat het een elektrische brand is/was? Stekker was ook helemaal warm, stopcontact en de muur verder niet. Hij zou een vriend van hem even om info vragen en dan vnv of morgen terug komen om het stopcontact los te schroeven.

Maar ik voel me nu niet heel chill? Kan dat dadelijk ineens alsnog gaan branden ofzo? Of kan het evt al aan het branden zijn in de muur? De lucht was eerst heel duidelijk te ruiken, nu vooral als ik met m’n neus bij het betreffende stopcontact ga hangen.

Wat moet ik doen??

Kun je de stop niet omzetten zodat er iig geen stroom meer op staat?

3 likes

Is er geen brandweer telefoon nummer dat niet nood is wat je kan bellen voor advies?

Hoe blus je een elektriciteitsbrand?
Schakel de elektriciteit uit. Schakel de hoofdschakelaar in de meterkast uit. …
Verwijder het storingsgevende apparaat. Een elektriciteitsbrand wordt in de meeste gevallen veroorzaakt door kortsluiting. …
Blus met een sproeischuimblusser of een CO²-blusser. …
Informeer hulpverleners.

Dit zegt google.

1 like

@Zemraluani dan ligt het dus toch aan hem - ik heb alleen mn moeder het verder horen gebruiken
Andersom kwam hij trouwens met de term heuen, waar ik dan weer nooit van gehoord had maar weet niet of dat echt Utrecht is

1 like

Ja alleen dan heb ik nergens meer stroom?

@Soy.peor dar vroeg ik me ook al af idd. Nou ja stekker is eruit, het is minder geworden qua geur enzo. En blussen? Ja er is geen brand te zien ofzo? Aaaaah echt wat een gedoe.

Edit: heb een geen spoed wel brandweer nr gevonden dus ga dat maar even bellen voor advies.

5 likes

Mijn verstandskies moet er al zo’n 2 jaar uit maar ik durf steeds niet. Nu heb ik zoveel pijn en ik kan amper eten of mijn mond bewegen. Nu moet ik nog een maand wachten voor hij er eindelijk uit kan😭

4 likes

Je kan toch alleen die groep uitzetten?

3 likes

Ja dat bedoelde ik ook maar mss is er maar 1 groep als je bijv in een studio ofzo woont?

Ja zou natuurlijk kunnen maar ik had er toen ook meerdere, 3 geloof ik