Wat je even kwijt wil #67

Haha omg ik ook! Nooit een tuin gehad dus ik geniet zo erg van alle dieren. Eén van mijn vriendinnen is hier ook dol op, dus die wordt gek van al m’n updates van de vogels :joy:.

Iedere dag zo’n feest :heart:, heb ook veel vogelvoer hangen en m’n droom is om ook egels te krijgen in de tuin. Tijdens de verbouwing de hele achterpui vervangen en voorzien van ramen van plafond tot de vloer dus dit is echt een grote show haha.
Op dit moment is er wel een mysterie gaande. Al drie dagen op een rij mis ik een mezenbol (dus er zijn er al 3 verdwenen!) Die wordt dan gewoon gejat! vriendin en ik hebben allerlei scenario’s en verdachten op een rijtje gezet. Spanning en sensatie. Ik verdenk een dikke duif.

17 likes

Ik zet in op eksters en kauwen die zijn zo tering slim (en mij ook altijd te slim af met vogelvoer)
Duiven die hebben de wil maar niet het vermogen om dit soort dingen te doen :joy:

Edit: ik heb pas een houder gekocht voor vogelpindakaas waar grotere vogels niet bij kunnen, zodat de koolmeesjes ook een kans kregen. Maar een groep eksters heeft het deurtje opengebroken en de pot er bijna uitgehaald dus nu zit hij dicht met een tie wrap

17 likes

Ja eksters en kauwen denk ik ook! Die vreten bij mij alles op, zie bijna geen kleine vogeltjes.

Dacht laatst wel dat er een egel zat, was een beetje schemerig en zag het niet goed dus ik was helemaal blij en vond het zo schattig. De volgende morgen keek ik, was het een bruin binnenpotje van een plant. :smiling_face_with_tear:

18 likes

Een rat kan ook!! Mijn moeder heeft alle vogelhuisjes aan de muur eraf gehaald omdat ratten steeds alles op aten💔

4 likes

Weet niet hoe je hem hebt hangen, maar bij mij gebeurde dit met zo’n zakje pinda’s. Later betrapte ik een XL rat (m’n achtertuin is aan het water) die gewoon het hele zakje mee sleepte naar zijn rattenhol :joy::joy: Hij moest helemaal op een smalle paal omhoog klimmen maar dat was geen hindernis.

11 likes

Hahaha ik geniet echt van deze verhalen. Zo heerlijk brutaal. Wat een lieve :eagle::hedgehog::mouse2: wereld

12 likes

De zonsopkomst- en ondergangen bij dit weer :heart_eyes: Kan daar echt zo van genieten

29 likes

Mijn ouders werden in de buurtapp ter verantwoording geroepen nadat een buurman filmde hoe een rat hun tuin in verdween. Die voeren nu helemaal niet meer bij daardoor :disappointed: Je woont in een buitenwijk, denk je nou echt dat je daar geen ratten hebt?! Stomme buren :angry:

Ik snap het niet, wat hebben jouw ouders gedaan dat die buurman boos is?

1 like

Bij ons was het andersom. Mijm buurvrouw voerde allemaal vogels en strooide het voer zelfs zo ver dat wij er onkruid van kregen. En vervolgens kwam ze ons de schuld geven van die rat… want dat zou door ons onkruid komen.

2 likes

De rat rende de tuin van mijn ouders in

2 likes

Maar is niet zijn tuin toch dus waar maakt hij zich druk om haha

Mijn vriend zegt het nooit als hij een pakketje verwacht. Nu ook weer: ik neem een pakket aan, geen idee waarvoor. Maar als ik op de afzenderpostcode google, krijg ik als zoekresultaat “de Nederlandse Flipper Vereniging”
Ik ben hier te nieuwsgierig voor.

7 likes

Ja, dat zei ik ook al idd. Maar blijkbaar was dat genoeg reden om een hoop heisa in de app te veroorzaken en hebben mijn ouders daardoor nu geen extra voer meer en veel minder vogeltjes dan normaal :disappointed:

Ik heb vanochtend het alarm laten afgaan toen ik een stage sollicitatiegesprek had. Was een invalidetoilet en ik trok perongeluk aan het koordje toen ik mijn tas van de grond pakte :joy:. Heel alarm over de begane grond.

Nu een dagboekpost sorry:

Helaas niet geworden :broken_heart: uurtje geleden gebeld dat de keuze tussen mij en een andere kandidaat was en ik het niet ben geworden maar dat het al goed is dat ik van de 40 zo ver ben gekomen. Kon verder niks meer vragen want was aan het janken de andere kant van de telefoon oeps. Derde half jaar dat het me niet lukt om een stage te vinden, elke organisatie krijgt zoveel sollicitaties en ik ben steeds nét niet goed genoeg.

Ben teleurgesteld maar ach. Nu wil ik iets bakken om mezelf af te leiden maar het is veeeeel te koud om naar buiten te gaan.

22 likes

Wat fijn echt genieten zulke grote ramen. Toen ik opgroeide hadden we wel een tuin maar was echt speciaal als ik wat anders zag dan een musje. Terwijl ik nu af en toe moet zoeken naar een musje.

Ik heb 1 keer een egeltje in de tuin gehad paar maanden geleden 🥹 Had gehoopt dat die terug kwam, omdat ik gevoerd had met kattenvoer helaas niet meer gezien. Die hele week elke avond nog wel eventjes gekeken of ik de egel zag. Voor volgende winter wil ik een egel huisje in de tuin hebben.

2 likes

Omdat hard werken beloond wordt met kutklussen…

Ik moet volgend jaar naar een andere groep (basisschool), een groep die ik helemaal niet wil ook,
maar omdat ik wel een sterke leerkracht ben moet ik daarheen.
De zwakkeren nemen dan mijn werk in de onderbouw over, want dat is de enige plek waar zij tot hun recht komen…
Dit komt vast over als huilie huilie, maar voor mij voelt het zeer onterecht. Ik heb de onderbouw samen met 1 andere collega volledig opgebouwd tot wat het nu is namelijk.

25 likes

Is die groep dan zo’n rampenplan?

1 like

Speciaal voor jou beelden bij mijn verhaal en hoe de rat met beentjes in de lucht bijna viel. En als bonus het egeltje (op een slechte ingezoomde foto) dat in m’n tuin woont. :smiling_face_with_three_hearts:

Rat & egeltje

58 likes

Haha wat een doorzettingsvermogen! Ratten zijn niet zo fantastisch om teveel van te hebben maar het ziet er wel heel schattig uit, echt een beetje ratatouille achtig.

4 likes