Wat je even kwijt wil #67

Welke was het?! Zo leuk als ie echt zo goed in elkaar zit.

1 like

Hoe ben je weer begonnen? Ik heb ook al jarenlang rijangst en ik ben het echt zat dat het me zo belemmert. Heb echt al bijna 15 jaar m’n rijbewijs maar praktisch nooit gereden. Paar jaar geleden was ik het ook zat en toen heb ik weer een paar lessen genomen maar eigenlijk heeft dat niet geholpen. Maar ik zou zo graag weer in de auto durven stappen. Moet zondag ook weer 2 uur enkele reis met OV terwijl m’n vriend z’n auto voor de deur staat en het daarmee slechts 45 min zou zijn.

Dat ik in Amsterdam woon en dus meteen middenin de drukte en vervolgens op de ring A10 kom helpt ook niet echt.

2 likes

The Non Believers in Leiden. Heb er iets meer over losgelaten in het Escaperoom topic hier maar omg ik kan hem niet uit mijn hoofd zetten zo goed!

4 likes

Haat dat ik soms op werk voor een uur de tijd 30 dingen moet doen die niet fout mogen gaan, allemaal zo snel mogelijk terwijl mensen ook nog tussendoor bellen met onzin dingen en gezeik. Met allemaal geluiden en gedoe om me heen en een chagrijnige baas die me meerdere keren roept omdat ik niet binnen 5 seconden alles kan laten vallen om te helpen.

Ik doe eigenlijk meer dan 100 acties binnen een paar uur waar helemaal helder voor moet zijn en goed met doornemen. En dan altijd weer op je kop krijgen omdat 1 ding niet juist of goed is gegaan. Uuugh.

3 likes

Nahh ik vind dit zo’ n naar verhaal. Hoe is/was het met je vader? En hebben jullie nog wat gedaan verder?

2 likes

Ja vervelend dat het je zo belemmert he, misschien nog wel erger dan als je helemaal geen rijbewijs had gehad :’) ik had tenminste altijd zo’n stemmetje van ‘tja je hád nu kunnen rijden, maar dat durf je weer niet’

Lang verhaal over weer gaan autorijden

Hoe ik weer begonnen ben was soort van 2 sporen tegelijk: eerst inzien dat ik m’n eigen negatieve zelfbeeld rondom autorijden in stand hield en dat dus ook zelf kon veranderen, en ten tweede heb ik met m’n psycholoog echt heel concreet een planning gemaakt om weer te gaan rijden. Dat laatste kun je natuurlijk ook met iemand anders doen die jou een beetje accountable kan houden. Ik had 5x per week een halfuur ingepland, en dat voor 4 weken lang. Dus wel echt ff volle bak, maar dat is denk ik ook belangrijk. Met 1x in de 3 weken een keer proberen ga je het niet redden. Belangrijk daarin; langzaam beginnen, als dat betekent dat je de eerste keren alleen 30 min in een stilstaande auto zit is dat ook prima. Of alleen over de parkeerplaats rijdt: allemaal goed. Als je het maar doet. En op het moment dat je denkt: ‘ik ben ontspannen’, dwing jezelf dan om een stapje verder te gaan. Bijv van de parkeerplaats naar een wijk rijden, of van de wijk naar een drukke straat, etc etc. Ik deed het overigens allemaal met m’n vriend naast me, want alleen vond ik echt nóg veel enger.

Ik had voor elke week dat ik had gereden een kadootje voor mezelf gekocht haha. Maar wel belangrijk punt van de psych: je mag jezelf nooit belonen voor hoe weinig angst je had (want daar heb je geen invloed op), maar je mag jezelf wel belonen voor dat je inzet hebt getoond. Dus als je 30 min in een stilstaande auto hebt gezeten met standje paniek is dat net zo goed als dat je 30 min op de snelweg hebt gereden.

De eerste weken vond ik het echt helemaal kut en heb ik echt af en toe als een kind thuis gezeten van ‘nee nee nee ik haat het ik wil niet!!!’ maar dankzij m’n vriend dan toch maar weer geprobeerd, en de gedachte dat ik ook gewoon 30 min op de parkeerplaats mocht staan als het echt niet ging hielp me wel echt. Uiteindelijk ging het natuurlijk altijd beter dan ik had verwacht, en dan was ik ook weer blij dat ik het had gedaan. M’n angst is nog steeds niet 100% weg, maar ik merk wel dat het steeds meer automatische piloot wordt en dus ook makkelijker. Het is ook logisch dat je niet instant na je rijbewijs halen supergoed kan rijden, daar moet je ook ervaring voor opdoen in het verkeer.

Dus: je kan het!!! Geloof in jezelf, kies een buddy die met je mee wil rijden (zeker in het begin) en je ook een beetje kan motiveren, en geef niet op!

39 likes

Ik ben aan het oppassen op het kind van een vriendin en die slaapt, dus ben ik op dit tijdstip nog wat werk aan het doen (loop wat achter met rapporten schrijven
) :joy::sweat_smile:

4 likes

Deze zon :heart_eyes:

13 likes

Er zit echt een soort Bermuda-driehoek voor ov-chipkaarten bij mijn station. Kan me levendig herinneren dat ik daar voor het laatst uitgecheckt heb en in m’n portemonnee heb gedaan en toch is hij kwijt. Vorig jaar januari exact zelfde verhaal bij zelfde station. Zag net in mijn ov-app dat ik toen op exact dezelfde dag voor het laatst heb uitgecheckt met mijn vorige verloren kaart maar dan in 2023. Dat is toch eng?!

22 likes

Ik woon ook in Amsterdam en mij heeft het heel erg geholpen eerst een paar keer met mn vriend ernaast te rijden, zodat hij mee kon kijken als ik ging invoegen ofzo. Toen kreeg ik wat meer zelfvertrouwen en nu vind ik rijden echt heel leuk.

3 likes

Ik heb rijlessen in Amsterdam gehad en ja het is druk maar dat is niet altijd waar je les hebt. Ik had les in Osdorp of in Watergraafsmeer. Super rustige buurten.

2 likes

Misschien een tip voor je: ik raakte mijn ov echt vaak kwijt (echt 3x in 1,5 jaar ofzo) en toen dacht ik ok ik moet hier iets aan doen. Toen heb ik zo’n kaarthouder gekocht en sindsdien raak ik hem niet meer kwijt!

5 likes

ZĂł toe aan lente, zon, temperaturen boven de 12 graden

9 likes

Ik heb hier al eens eerder gepost dat ik de Toscaanse bagel van Bagels & Beans mis. Heb vandaag cream cheese bij Bagels gekocht en verse olijven tapenade op de markt en hem zelf weer gebouwd. 10/10 would recommend. :heart_eyes:

Prijs valt ook best mee 4,05 voor de cream cheese, 4,80 voor de tapenade en 2,25 voor 4 bagels en potje zongedroogde tomaatjes.
Met de cream cheese en tapenade kan je makkelijk meerdere bagels maken en blijft wel even houdbaar.

20 likes

Ja ik heb dus zelf ook weer rijles gehad in Amsterdam en dan reden we vaak naar rustige buurten. En met de rijinstructeur ernaast ging het ook wel omdat ik dan dacht van ja hij kan altijd ingrijpen. Maar ik woon zelf helaas wel in een druk gedeelte dus kan dan voor m’n gevoel er ook niet een beetje rustig inkomen ofzo. Zodra ik instap en wegrij zit ik gewoon meteen in ‘moeilijke’ gedeelten. En voor mij is de snelweg ook gewoon een groot probleem en dan is meteen op de ring A10 ook m’n nachtmerrie. Heb ook weleens alles gereden toen we een weekje in Friesland waren en toen dacht ik ja als ik hier zou wonen dan zou ik het wel durven en waarschijnlijk omdat ik dan routine op zou bouwen zou ik het ook op een gegeven moment wel op drukkere wegen kunnen.

5 likes

Ik vind zo grappig, ik zit in de bus en een moeder praat tegen haar kinderen van 4 ofzo en zegt dat iets ‘kneitergezellig’ is en over een bepaald restaurant oid dat het daar â€˜Ă©cht een hystĂ©rische tent’ is.

11 likes

Wij zijn nog steeeeeds ziek. Al een week lang en gaan van de ene in de andere gekke ziekte.

1 like

Mijn muren waren van dat ouderwetse granol en heb dat zelf glad gestreken/‘gestuct.’ Echt schijtwerk en wil eigenlijk zeggen is het niet waard - maar het heeft me nu 200 euro gekost ipv 3000 :+1:

19 likes

Is het echt mooi geworden? En hoe heb je dat opgelost met deurkozijnen bijvoorbeeld? Hier namelijk ook zo’n huis

3 likes

Damn wat kut!

2 likes