Wat je even kwijt wil #67

Mijn kat is zoooo kroelerig nu het kouder is in huis. Heb een nieuw level kattenvrouw unlocked nu we lepeltje lepeltje slapen :’) maar vind het stiekem zo gezellig dat ik de hele dag er naar uit kijk om te gaan slapen, haha

52 likes

Waarom blijven mn handen en voeten altijd zo Antarctisch koud godverdecholera.

7 likes

En bedankt :rage: :joy:

Mijn hoofd de komende dagen/uren:

Het is al lang verleden tiiiijjd, dat je mijn verjaardag niet vergat, je onvoorwaardelijk koos voor miiiijjjj

12 likes

Ik heb gisteren sinds heel lange tijd de slappe lach gehad. Zo dat je echt niet kan stoppen, alles zeer doet van de lach en de tranen over je wangen lopen. Vroeger had ik dat echt veel vaker maar nu was het heel lang geleden :joy:

34 likes

Blijkbaar zijn ze al geboren lees ik nu. In een jaar tijd 3 babies erbij :sob: Ze heeft nu 6 jongens en 1 meisje

5 likes

Ik zit in de laatste week van 3-4 hectische weken en werk vandaag thuis om op te laden voor de komende twee dagen.

Alleen nu is m’n koffiemachine kapot :sob::sob:

Edit: magie van t forum hij doet t weer :star_struck:

9 likes

Ik wou dat er een app was waarmee je producten in de voorraadkast kan bijhouden. Zodat ik in de supermarkt precies kan opzoeken dat ik geen toiletblokken meer heb maar wel 16 pakken penne.

16 likes

kan je toch gewoon bijhouden in een excel van google?

6 likes

Ja ik zou het ook tof vinden om daar een goede app voor te hebben. Die ook nog eens synct met gezinsleden. Voor nu doe ik het idd in een lijstje in mijn notities app.

1 like

Misschien is notion wel handig, dat kan je voor heel veel dingen gebruiken en er bestaan ook heel veel templates voor. Deze bijvoorbeeld: Home Inventory | Notion-Vorlage
Moet je het alleen wel een keer helemaal erin zetten natuurlijk

4 likes

Ik wilde net een restje avondeten van gisteren eten en ik deed er sesamzaadjes op, zag ik ineens een paar vieze draden dus ik zit echt te turen in dat busje… zitten er allemaal maden in te wriemelen gatver :nauseated_face: En ik heb daar gisterenavond ook van gegeten iehhhhhh. Ben nu bang dat het van die meel-maden/motten zijn, moet ik nu m’n hele voorraadkastje checken? Ik ga bijna op vakantie en heb nog zo’n lange to-do lijst aaaarrghhhhhh geen tijd hiervoor :frowning_face:

6 likes

Is het de tijd van het jaar waarin meelmotten een nest maken of zo? Heb voor m’n gevoel in de laatste paar weken al drie paniekposts gelezen over mensen met (vermoedelijk) meelmotten :eyes:

16 likes

Ja viel mij ook al op! Ik heb ze inmiddels ook gevonden in een dichte zak gebroken lijnzaad bwegh zo zonde. Heb de paar verpakkingen die eromheen lagen maar weg gegooid. Gelukkig zit heel veel in dat kastje in glas en in blik dus daar kunnen ze niet in…

4 likes

Maar dan moet je dat onthouden. Zou makkelijker zijn als je bijv snel de streepjescode scant als je een verpakking opent.

2 likes

Echt altijd zo’n typische blik van verstandhouding met andere wachtenden bij de dokter hier. En ondanks dat ik heel deze vrouw niet ken voelt het nu toch een soort alsof ik mentale support heb 🥹😂

7 likes

Nou echt! Ik kreeg gewoon energie van dat moment :joy: Stom hè dat je dat bijna niet meer hebt.

2 likes

Hier ook al! Heb al 2 keukenkastjes allemaal dingen weggegooid en in potten gedaan, kastje uiteraard helemaal uitgedaan. Alsnog komen ze ineens weer langsvliegen. Hoe dan :rage::face_with_symbols_over_mouth:
Heb nog 1 lade waar ook voorraad in staat maar die heb ik al gecheckt en ik zie daar niets in? Maar ik overweeg om daar vanavond een paar pakken in de diepvries te doen en alles nog een keer na te lopen dan maar. Pfff

Ik denk dat het komt omdat je in de zomer ramen/deuren open hebt en dan vliegt meelmot (vrouwtje met eitjes) naar binnen en zoekt geschikte plek. Een larf/ding/ofzo kan best lang zonder voedsel overleven btw, ze gedijen het best rond de 20gr en nu begint iedereen zijn verwarming weer aan te doen dus komen al die eitjes uit.
(en je kan ook de pech hebben producten te kopen waar al eitjes in zitten).

3 likes

Wij hadden ze ook en die larves :face_vomiting: waren blijkbaar in al die kleine gaatjes waar je de bevestiging van de schabben van de keukenkastjes steekt gekropen. Die heb ik nu allemaal met een naald zitten leeghalen (en toch nog een doosje met amandelschilfers ontdekt tussen de kruiden waarin ze zaten) en nu lijken ze eindelijk weg te zijn. :raised_hands:
In ieder geval moet je echt elk motje direct liquideren.

2 likes

Hoe kan iets warm zooooo lekker zijn en koud zooo smerig?!

(Rookworst)

4 likes