Wat je even kwijt wil #67

Ik wilde net een restje avondeten van gisteren eten en ik deed er sesamzaadjes op, zag ik ineens een paar vieze draden dus ik zit echt te turen in dat busje… zitten er allemaal maden in te wriemelen gatver :nauseated_face: En ik heb daar gisterenavond ook van gegeten iehhhhhh. Ben nu bang dat het van die meel-maden/motten zijn, moet ik nu m’n hele voorraadkastje checken? Ik ga bijna op vakantie en heb nog zo’n lange to-do lijst aaaarrghhhhhh geen tijd hiervoor :frowning_face:

6 likes

Is het de tijd van het jaar waarin meelmotten een nest maken of zo? Heb voor m’n gevoel in de laatste paar weken al drie paniekposts gelezen over mensen met (vermoedelijk) meelmotten :eyes:

16 likes

Ja viel mij ook al op! Ik heb ze inmiddels ook gevonden in een dichte zak gebroken lijnzaad bwegh zo zonde. Heb de paar verpakkingen die eromheen lagen maar weg gegooid. Gelukkig zit heel veel in dat kastje in glas en in blik dus daar kunnen ze niet in…

4 likes

Maar dan moet je dat onthouden. Zou makkelijker zijn als je bijv snel de streepjescode scant als je een verpakking opent.

2 likes

Echt altijd zo’n typische blik van verstandhouding met andere wachtenden bij de dokter hier. En ondanks dat ik heel deze vrouw niet ken voelt het nu toch een soort alsof ik mentale support heb 🥹😂

7 likes

Nou echt! Ik kreeg gewoon energie van dat moment :joy: Stom hè dat je dat bijna niet meer hebt.

2 likes

Hier ook al! Heb al 2 keukenkastjes allemaal dingen weggegooid en in potten gedaan, kastje uiteraard helemaal uitgedaan. Alsnog komen ze ineens weer langsvliegen. Hoe dan :rage::face_with_symbols_over_mouth:
Heb nog 1 lade waar ook voorraad in staat maar die heb ik al gecheckt en ik zie daar niets in? Maar ik overweeg om daar vanavond een paar pakken in de diepvries te doen en alles nog een keer na te lopen dan maar. Pfff

Ik denk dat het komt omdat je in de zomer ramen/deuren open hebt en dan vliegt meelmot (vrouwtje met eitjes) naar binnen en zoekt geschikte plek. Een larf/ding/ofzo kan best lang zonder voedsel overleven btw, ze gedijen het best rond de 20gr en nu begint iedereen zijn verwarming weer aan te doen dus komen al die eitjes uit.
(en je kan ook de pech hebben producten te kopen waar al eitjes in zitten).

3 likes

Wij hadden ze ook en die larves :face_vomiting: waren blijkbaar in al die kleine gaatjes waar je de bevestiging van de schabben van de keukenkastjes steekt gekropen. Die heb ik nu allemaal met een naald zitten leeghalen (en toch nog een doosje met amandelschilfers ontdekt tussen de kruiden waarin ze zaten) en nu lijken ze eindelijk weg te zijn. :raised_hands:
In ieder geval moet je echt elk motje direct liquideren.

2 likes

Hoe kan iets warm zooooo lekker zijn en koud zooo smerig?!

(Rookworst)

4 likes

Ooooh door dit bericht herinner ik me de verjaardagen bij opa en oma, daar lagen rookworsten in kwarten gesneden op de kaas en worst schaal… Gewoon uit de verpakking op dat bord :scream:

3 likes

Ja lekker meteen zin in
Helaas vega

Die kun je ook wel uit de verpakking snijden :wink:

3 likes

Het is nog geen 9 uur en ik lig al in bed, ik had daar zo’n zin in. Vroeger had ik mezelf geforceerd om iets te doen oid.
Maar nee, lekker in bed scrollen.

20 likes

Ik stond net op een naaktslak. Binnen op mijn vloerkleed en een paar cm verder nog een!!! :sob::sob::sob:

paar weken geleden wilde ik een stekkerdoos aanzetten en toen greep ik vol in zo’n kut beest. Zo goor en waar komen ze vandaan!!

8 likes

Die beesten kunnen helaas door hele smalle kieren komen :sob::sob: heb ze bij mijn ouders een keer door een smalle kier tussen een verwarmingsbuis en de vloerbedekking zien gaan :face_with_spiral_eyes:

4 likes

Ja we klappen inderdaad elk motje uit de lucht. Er zat er weer een aan de binnenkant van het kastje :sob: heb de scharnieren gecheckt maar zie er niets geks aan dus snap het niet :sob::sob:

5 likes

Bedankt voor de tip! Ik ben inmiddels ook begonnen.

4 likes

Nou @Madam-Mikmak, het wordt weer een ijsje scoren in Callantsoog! Hun Seaside Delight heeft weer het NK ijs gewonnen. Mascarpone, duindoornbes, gezouten amandel en zeekraal.

11 likes

Californiaaaaaaa

Californiaaaaaaa

Here we cooooooooomeeeee
tututututum

You’re welcome

7 likes