Ik ben Band of Brothers aan het kijken met mijn vriend en we hebben net de een na laatste aflevering gekeken over een concentratiekamp en ik heb echt zo zo zo erg gehuild. Ben er nog helemaal van slag van.
Hahaha geen idee? Ben bij seizoen 2 aflevering 8
Ze bedoelt Dan. Vind je hem niet lijken?
Ik voelde me de afgelopen weken zo kut en ziekig en blegh, dus heb zelfbruiner opgesmeerd, blondspray in m’n haar en de dyson erdoorheen gehaald en nu hoop ik dat ik morgen weer blij zal opstaan. Zo heerlijk oppervlakkig.
Ik weet niet of je dit hebt meegekregen dus heb het even opgezocht:
Iconische forumpost van het EGF waar het nog regelmatig over gaat
Omg die layout van het oude forum… nostalgie
Hahaha “sorry als jullie haar niet vinden lijken”, ik blijf dit grappig vinden 🥹
Hahahaha. ik las wel mee op het EGF maar heb dit niet meegekregen.
Oh mijn god dit had ik een paar jaar geleden precies zo. Ik vond die aflevering van die serie denk ik gewoon de heftigste geacteerde video die ik ooit gezien heb. Hoe ze het gefilmd hebben was ook zo indringend (dat je eerst alleen de Amerikanen vol verbazing/afschuw ziet kijken en je dus niet meteen weet wat zij zien). Ben er ook flink van slag van geweest dus ik voel met je mee!
Ja heftig hè. Ik heb het laatst ook gekeken! Vond het wel echt een goede serie.
Ik heb een soort van burenapp met de toekomstige bewoners van onze toekomstige wijk en nu gaat het over airco’s en ik moet echt op m’n handen zitten om geen linkjes door te sturen van hoe schadelijk het is voor het milieu. Ik vind het zo stom. Je woont er nog niet eens en we hebben screens etc tegen de zon op hete dagen, misschien valt het wel mee hoeveel je het “nodig” hebt.
Zou ik mogen vragen wat er zo slecht aan is. Zelf hebben we ze wel
hahahahaha die sorry blijft het grappigste
Het zijn sowieso enorme energievreters maar daarnaast bevatten airco’s koudemiddelen, dat zijn heel sterke broeikasgassen die een extreem grote klimaatimpact hebben omdat ze de ozonlaag aantasten. Volgens Milieu Centraal tot wel 2000 keer zoveel als CO2. In principe zitten die middelen in de airco en dan kunnen ze niet zo veel kwijt maar als er lekkage is of als je van de airco af wil kan het vrijkomen en dus veel schade aanrichten. Het is ook een soort van paradox omdat steeds meer mensen een airco in huis nemen vanwege de toenemende extreme hitte terwijl die airco’s zelf dus een groot effect hebben op het klimaat en in die zin bijdrage aan meer extreme hitte op langer termijn…
Op de website van Milieu Centraal staan ook duurzamere/milieuvriendelijkere alternatieven van hoe je je huis kan koelen of in elk geval de hitte zo veel mogelijk buiten kan houden.
Als je al een airco hebt is het vooral belangrijk om te zorgen voor goed onderhoud zodat de airco niet gaat lekken en zo zuinig mogelijk werkt (en vanwege de energie die het gebruikt een beetje kritisch zijn over wanneer je 'm aandoet, is het echt zo erg als het vier dagen per jaar 28 graden is binnen?). En als je er van af moet het laten verwijderen door een professional en niet aan de straat zetten oid.
En disclaimer, natuurlijk zijn er mensen die in huizen wonen waar het echt niet te doen is zonder airco, maar in dit geval denk ik kom op, het is een nieuwbouwhuis, er is zonwering, je weet nog helemaal niet hoe “erg” het is… En voor de duidelijkheid ik kan zelf heel slecht tegen warmte.
Het frustreert mij ook dat we gaan wonen in “bijna energie neutrale” huizen, wat een enorme luxe is, en dat de toekomstige bewoners dan alleen maar lijken te geven om wat dat voor de portemonnee betekent. En dan dus een airco nemen omdat dat wel gunstig is met zonnepanelen en lekker comfortabel en klagen over dat de regels veranderen mbt teruglevering van energie van zonnepanelen enzo en dat die zonnepanelen daarmee minder geld opleveren. Sorry het zit mij hoog
Studio waar ik over twee weken in zou trekmen gaat niet door. Ik ben nu dus dakloos. Interessante afslag, thanks leven
Oh nee wat kut!! Hoezo niet dan?
Jaaa ik weet niet. Het zijn ook nog eens mijn directe buren die nu over airco’s begonnen en ik ken ze verder helemaal niet. Denk niet dat ze van gedachten veranderen als ik mij ongevraagd ga bemoeien daarmee en ze er op wijs dat het slecht voor het milieu is. Grotere kans dat ze mij vooral betweterig/bemoeierig/moraalridderig vinden haha
En voor hetzelfde geldt dat ze verder plantaardig eten, nooit nieuwe kleren kopen en elk weekend bomen planten maar dat een airco voor hen een luxe (of op de een of andere manier noodzaak) is die zij niet kunnen missen. Ik ben zelf natuurlijk ook niet heilig.
Ik vrees ook heel erg voor alle tuinen trouwens. De voortuin moet 1/3 groen maar ben doodsbang dat mensen kunstgras neerleggen ofzo en de achtertuin sowieso helemaal betegelen.
Er moest toch last minute iemand anders in (een bekende)
Echt heel kut. Ben je gebonden aan die regio voor iets anders?
Maakt het niet minder kut maar als ik iets heb gezien van meelezen met jouw avonturen is het dat je een veerkrachtig en creatief bent dus ik ben er zeker van dat je iets vindt - maakt het niet minder waardeloos en stressvol nu